Toon posts:

WNDR3300 (Netgear), wireless doet het, geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte tweakers,

Ik heb een nieuwe router gekocht, om mijn laptop nu maar eens draadloos aan te sluiten. Hiervoor heb ik een bedrade verbinding gebruikt die het overigens nog steeds prima doet. Na de installatie-cdrom van Netgear keurig gevolgd te hebben staat mijn netwerk keurig in het lijstje van alle beschikbare netwerken. Vervolgens probeer ik verbinding te maken, maar blijft hij een tijd bezig. Als hij bij verkrijgen van Netwerkadres komt, gaat hij er na een tijdje uit en heb ik nog steeds geen draadloze verbinding. De laptop die ik probeer te verbinden is een XP-laptop van Acer die ondertussen al een jaar of 4 oud is.
Het gaat om een N-router van Netgear met dual band (WNDR3300)

Dus ik concludeer hieruit dat de router correct werkt --> Hij maakt een draadloos netwerk aan.
Ik denk dus dat het probleem aan een van de volgende dingen ligt:

1: De G-ontvanger van de computer kan niet goed communiceren met de N-router, en ik heb een G-router nodig om de draadloze verbinding tot stand te brengen (het gaat om een afstand van 7 meter). Dit zou ik vreemd vinden gezien de laptop het netwerk wel herkent.

2: De ontvanger van de XP-laptop is kapot / verouderd en moet worden vervangen door een nieuwe usb-adapter.

3: De computer met XP is het probleem (wat mij redelijk onwaarschijnlijk lijkt, omdat het puur om de draadloze functie van de computer gaat, de rest werkt nog prima).

Ik weet dat jullie graag een rijtje met specs van de laptop willen hebben, maar helaas ligt de laptop op dit moment bij een vriend thuis :/ . Mijn excuses hiervoor: Het gaat iig om een Acer laptop met XP erop van ongeveer 4 jaar oud.

Ik hoop dat jullie met deze informatie iets kunnen en wellicht een oplossing kunnen vinden voor mijn probleem.
Bij voorbaat dank!!!

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-02 15:25
Hij zou gewoon moeten werken, probeer eens een ander draadloos netwerk te joinen. Werkt dat is je laptop in orde. Probeer met een ander draadloos apparaat te connecten naar je netgear. Werkt dit is die ook in orde.
Dan kan je een hardware conflict hebben of wat veel aanneembaarder is een configuratie fout gemaakt. Geen rare firwalls en SSID ingesteld kan ook nog zijn dat je MAC filter aan hebt staan. Controleer dit eerst es. Kan je het niet vinden. zorg dat je verbinding openstaat met WEP encryptie of helemaal geen. Kijk of je dan kan joinen. Kan wezen dat je bv gebruik maakt van WPA2-AES terwijl je laptop kaart dit niet ondersteund.
Suc6 met troubleshooting

Verwijderd

Topicstarter
Probleem lag in de MAC filter, dank je wel voor je hulp! Draait nu als een zonnetje =)