Toon posts:

router na router draadloos

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb hier thuis een linksys wag54g2 staan op het gelijkvloers. nu had ik graag een 2de router op de zolder gezet die draadloos met elkaar verbonden zijn(2de router moet ik nog kopen). vanaf daar kan ik dan aftakken naar men andere pc's en netwerk printer. ik heb al van alles gelezen. blijkbaar moet je router wds ondersteunen. moeten beide routers dat doen? welke router koop ik dan het best(model)? of is er een beter oplossing?

mvg

skiteacher

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:46
Welke router heb je in gedachten?

En wat heb je zelf al gezien? Je bent al op WDS gekomen, maar heb je hier ook al eea over gelezen? Dan had je namelijk gezien dat er een paar issues zijn:

- Beide apparaten moeten WDS ondersteunen
- WPA icm WDS werkt niet of problematisch
- Per WDS node halveert de doorvoersnelheid

Maar goed, WDS is voornamelijk om het bereik te vergroten. Jij noemt een pc/printer enz. Wil je ook bereik vergroten of wil je 'slechts' op zolder netwerkaansluitingen (bekabeld) beschikbaar hebben?

Als ik het zo hoor, is een bridge nuttiger. Je kan WPA blijven gebruiken, je verliest geen snelheid, en je creert wat je wilt: Een bekabeld netwerkje op zolder, draadloos verbonden met je WAG beneden.

Sommige routers kunnen als bridge werken, en er zijn losse bridges op de markt. Elke router waar 3rd party firmware op kan, kun je als bridge inzetten ( DD-WRT en Tomato bv ondersteunen dit)

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:56
Ben het met DJSmiley eens.

Als je met geen mogelijkheid kabels naar boven kan of wilt trekken, dan kun je ook denken aan een homeplug. (netwerk via de stopcontact ) en die op je router aansluiten.
Dan heb je helemaal geen WDS nodig en zit je ook niet met signaal verlies.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:46
peak schreef op maandag 13 juli 2009 @ 18:46:
Ben het met DJSmiley eens.

Als je met geen mogelijkheid kabels naar boven kan of wilt trekken, dan kun je ook denken aan een homeplug. (netwerk via de stopcontact ) en die op je router aansluiten.
Dan heb je helemaal geen WDS nodig en zit je ook niet met signaal verlies.
Wel onder voorwaarde dat zolder op dezelfde fase zit als je router (je 'injection' point).

Verwijderd

Topicstarter
wel oke stel dat de bridge nuttiger is. ik heb nu nog een oude 2de router(linksys wag354g liggen waarvan de adapter een raar geluid produceerd maar dit terzijde. die oude router heb ik al eens ingestelt als een bridge maar toch krijg ik mijn internet niet doorgelinkt naar boven. uiteraard is het mooi meegenomen dat het bereik vergroot. over de stopcontacten in huis wil ik het niet doen omdat de bedrading al vrij oud is.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 19:13:
[...]

Oude stroom bestaat niet. O-)
Zolang het koper niet met schoenveters is verbonden, moet de huidige bekabeling voldoen.
Zoals al eerder aangegeven lijkt een werkende(!!) homeplug mij ook de beste oplossing.
Ik zou zeggen, probeer het eerst eens, vraag desnoods of je het eerst thuis mag uitproberen. _/-\o_
Nee oude stroom bestaat niet maar slechte elektrische installatie kan wel degelijk de werking van dat soort homepluggen verstoren.

Dus bij een oude installatie heb je best kans dat het wat minder werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door ik222 op 13-07-2009 19:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
wel daarom wil ik het niet "riskeren". ik heb nu van de oud router de encamsulation op : bridge mode only gezet. kgraak nu nogaltijd niet verbonden met de router beneden

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 19:27:
wel daarom wil ik het niet "riskeren". ik heb nu van de oud router de encamsulation op : bridge mode only gezet. kgraak nu nogaltijd niet verbonden met de router beneden
Welke router heb je nu dan als tweede router? Die had je nog niet zei je net?

In ieder geval moet die client bridge mode ondersteunen, dat betekent dat hij draadloos verbind met je huidige netwerk en dat je op de LAN poortend dan je clients aan kan sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
met de oude router is er een probleempje met de adapter die produceerd een iritant geluid. de oude router is een linksys wag 354g.

• ik222
  • Niet online
Ja oke maar ondersteunt hij uberhaupt client bridge mode? Als dat het geval is dan moet je hem in die mode zetten en dan de gegevens invoeren die nodig zijn om verbinding te maken met het netwerk. Dan zou dat moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
bridged,routed,PPPoE,PPPoA,bridge mode only ondersteunt hij. allesinds vind ik nix terug over de client bridge mode.

Verwijderd

Topicstarter
wele router ondersteunt dan wel de client bridge mode van linksys

• ik222
  • Niet online
Volgens mij de WAP54G sowieso standaard (dit weet ik niet 100% zeker maar dat kun je opzoeken) maar dat is een accespoint en dan heb je dus maar 1 LAN poort waar weer een switch achter moet.

Je kunt ook een WRT54GL kopen en daar DD-WRT firmware inzetten, die ondersteunt dat met die firmware ook. Met de standaar firware echter niet.

Verwijderd

Topicstarter
DD-WRT firmware bied linksys dit zelf aan ?

• Brackpc
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:32
kijk hier eens even: http://lmgtfy.com/?q=dd-wrt

[ Voor 28% gewijzigd door Brackpc op 14-07-2009 12:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
uhu daar was ik juist opgekomen. bij downloads staat er zowat van alles is het dan de DD-WRT.tsk moet je die dan nemen ? firmware op een router zetten heb ik nog niet gedaan vandaar al die vragen :).

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 12:46:
uhu daar was ik juist opgekomen. bij downloads staat er zowat van alles is het dan de DD-WRT.tsk moet je die dan nemen ? firmware op een router zetten heb ik nog niet gedaan vandaar al die vragen :).
Neem even een kijkje op de site van DD-WRT zelf: www.dd-wrt.com.

Dan moet je eerst uitzoeken welke versie werkt op jou apparaat en vooral eerst of er uberhaupt DD-WRT firmware is voor jou apparaat.

Verwijderd

Topicstarter
kga voor de wap54g gaan de accespoint.

• ik222
  • Niet online
http://linksys.custhelp.c.../std_adp.php?p_faqid=4202

Daar is een uitleg hoe je het een en ander dan moet aansluiten. Let wel op dat als je meerder apparaten aan wilt sluiten op dat accespoint dat je dan ook nog een switch nodig hebt. Dat apparaat heeft namelijk maar 1 LAN poort.

Verwijderd

Topicstarter
jipz dit wist ik het lijkt mij gewoon het beste te werken met een accespoint

Verwijderd

Topicstarter
die info site die je gegeven hebt werken ze met 2 accespoints. ik veronderstel dat dit ook gaat met 1 als je router draadloos werkt?

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 06:17:
[...]

Daarom heet proberen ook 'proberen'. d:)b
Proberen kan altijd maar jij zegt in je post dat de bekabeling eigenlijk niet uitmaakt en dat koper koper is. En dat is zeker niet het geval ;)

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Het blijkt nog niet uit één van je eerdere posts dus:
Kan je geen UTP kabel trekken van beneden naar boven?
1) Veel goedkoper
2) Veel sneller
3) Veel betrouwbaarder

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
kweet het ben daar ook voorstander van maar nu gaat het gewoon niet :)
Pagina: 1