Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatseflatsert
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-08 00:11
Kan iemand mij vertellen of een Zalman CNPS9700 in een Antec Nine Hundred met sidefan past? De koeler komt op een MSI 790FX-GD70.
Zonder sidefan zou het sowieso passen, maar ik twijfel nog of het ook kan zonder de fan (en brackets) uit de kast te slopen.
Daarbij wil ik de luchtstroom graag horizontaal richten, zodat de hete lucht aan de achterkant van de case wordt uitgeblazen. Ik weet echter niet of ik de Zalman op die manier kan installeren op een AM3 socket.

Voorstellen voor gelijkwaardige koelers die wel zouden passen zijn ook welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo hatseflatsert (creative naam..),
Ik kan kort wezen; dat gaat perfect passen.
Een goede vriend van me en ik hebben beiden een antec, ik zonder sidefan en hij MET sidefan.
We hebben beiden een CNPS 9700 LED koeler gekocht (even groot als de NT versie).
En deze paste perfect in onze kasten, dus ook in een kast met sidefan.

Groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatseflatsert
Dat is alvast een hele geruststelling. Welk moederbord gebruiken jullie? Ik weet wel dat de socket op mijn toekomstige moederbord vrij ver naar rechts is geplaatst, wat het makkelijker zou moeten maken om de koeler te laten passen.
Merci, so far!

Trouwens, jij ook gefeliciteerd met je naam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Je sidefan zal geen enkel probleem geven in een antec 900, de cpu cooler horizontaal richten of verticaal maakt ook niet zo gek veel uit omdat in een 900 er bovenin een bigboy (200mm) zit en links die casefan (120mm).
Het enige waar ik mij zorgen over zou maken is dat mooie rechthoekige koelblok dat misschien in de weg kan gaan zitten tijdens te installatie, aangezien de zalman cooler met clips werkt.

Afbeeldingslocatie: http://hothardware.com/articleimages/item1305/big_msi-790fx-gd70-top.jpg
Ik neem aan dat dit je nieuwe mobo wordt?

Ook denk ik dat je ook een probleem gaat hebben met je pci slots, deze heeft er (volgens mij) 8 nodig, en je case heeft er maar zeven. Let er ook op dat je voeding onderaan zit :P

Get Airflow, save the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10 21:36
Hoe kom je aan 8 je telt maar 7pci sloten. Ik denk ook niet dat die side fan een probleem geeft en als hij juist iet past zou ik een scythe slim nemen. Maar ben ook bijna zeker dat het past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-10 08:13
@ diedazz

Hoezo 8?
Ik heb de Asus P5W DH Deluxe, en deze heeft ook 7 pci slots en vanonder nog aansluitingen voor usb vanonder, waarom zou dit dan niet passen?

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatseflatsert
@ diedazz
Het bord heeft gewoon standaardafmetingen, dus ik zou geen problemen moeten hebben met m'n PSU. Het bord heeft ook maar 7 PCI-slots, en ik zal ze niet allemaal gebruiken. Ik denk trouwens dat ik m'n videokaart in de tweede slot prik, om de Zalman wat meer ruimte te geven.
En verder heb je gelijk: gewoon de bigboy (die trouwens stiller is dan de rearfan) op H. Maar het ging me meer om de aanvoer van de lucht, die uit de voorkant van de kast komt.
-edit- Ik plaats één van de frontfans helemaal bovenin, zodat de lucht direct doorstroomt naar achter, over de socket. -/edit-

@ PRaGA88
Die Scythe ziet er inderdaad wel handig uit.

*Hoopt dat z'n RAM gaat passen*

[ Voor 10% gewijzigd door Hatseflatsert op 14-07-2009 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
"oeps"
Blijkbaar iets door elkaar gehaald met een ander moederbord / gfx combinatie. (aangezien je een mobo koopt met 4 pci-e slots vernam ik ook dat je 4 gfx kaarten ging steken en dan kom je dus wel ruimte tekort in je case, of toch in de meeste gevallen, dualslotcoolers enz :P)

[ Voor 12% gewijzigd door diedazz op 14-07-2009 18:01 ]

Get Airflow, save the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatseflatsert
Drie kaarten zou al redelijk overkill zijn voor twee beeldschermen (droomt van 8 30" Apple Cinema LED Displays :P), en een vierde voegt daar weinig aan toe. Maar het is wel waarschijnlijk dat ik bij een volgende grote upgrade crossfire ga gebruiken en probeer zo hard mogelijk over te klokken, in plaats van een nieuw systeem aan te schaffen. Vandaar de keuze voor dit bord. Natuurlijk hielpen de vele positieve recensies ook mee.
Pagina: 1