Geen data via FTP

Pagina: 1
Acties:

• xilent_xage
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-03 20:52
Hoi,

Ik ben verhuisd en heb dus mijn netwerkje opnieuw moeten aanleggen. De setup is op dit moment heel simpel:

modem -> router -> laptop, alles via ethernet. ik kan prima internetten, bestanden downloaden en connecten naar ftp, maar niet downloaden van ftp. Getest in meerdere ftp-programma's, en meerdere FTP-sites.

als ik mijn laptopje direct aan het modem hang gaat het wel goed. router is linksys WRVS4400N, die heb ik even gereset naar factory defaults.

bij het downloaden komt er geen foutmelding, er komt gewoon geen data binnen en een timeout volgt. het gekke is dat ik dus wel gewoon kan inloggen, directories browsen enz. Zowel actieve als passieve connecties hebben dit probleem.

op mn laptopje draai ik win7beta, geen firewalls/antivirus/andere zooi die kan blocken, windows firewall = uit. iemand enig idee wat hier aan de hand is?

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-03 20:40
Wat gebeurt er als je de desbetreffende port (21 oid) forwardt? Ik weet dat het geen goede oplossing zou zijn, maar meer om het probleem te traceren. Wat voor ftp-programma's gebruik je?

• xilent_xage
Geen soelaas. Ik heb getest met FlashFXP, Exporer, en EditPlus

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:22
Mischien toch een bug in de software van de WRVS4400N ??
Normaal moet die router "zien" (application aware) dat er FTP doorheen gaat naar Internet en in het een actieve-sessie betreft zal de router de nodige packets (die hij normaal zou droppen) van internet accepteren en doorsluizen naar binnen (port 20 , data poort).

Het feit dat je kan inloggen,directory browser etc is omdat dat via port 21 (control) gaat.

Dus mischien iets buggy..

Draai je de laatste firmware op die Linksys ?

• xilent_xage
Laatste firmware en nog vergeten te vermelden: Voor mijn verhuizing nooit problemen gehad met deze router, ftp werkte prima...

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
xilent_xage schreef op maandag 13 juli 2009 @ 19:43:
Laatste firmware en nog vergeten te vermelden: Voor mijn verhuizing nooit problemen gehad met deze router, ftp werkte prima...
En auto werkt ook altijd prima tot de dag dat ie kapot gaat.

Anyway, Mr.Qips en Jvanhambelgium hebben gelijk. Dit is een port forward probleempje. Stel je FTP in op Passive Mode of forward zowel poort 21 als 20 naar het correcte ip-adres.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• xilent_xage
Zowel passive als active werken niet. En sinds wanneer moet je portforwarding instellen om te kunnen downloaden van ftp? en hoe moet dat dan als ik vanaf meerdere computers wil kunnen ftp-en?

• xilent_xage
Voor de duidelijkheid: Ik heb om te testen zowel port 20 als 21 geforward naar n laptop. dit mocht niet baten, nog steeds hetzelfde probleem.

Iemand nog ideeen?

• jvanhambelgium
In principe moet je inderdaad geen enkele "portmapping" doen indien deze router "application aware" is.
Kan je voor de lol het IP van de PC als "dmz" in te stellen in de router, zo zullen alle inbound paketjes van internet naar dat IP gestuurd worden.

Heb je al verschillende FTP-server geprobeerd ? Of probeer je altijd naar dezelfde de connecten ? Is het een publieke die je hier mag vermelden ?

• xilent_xage
getver, als ik mijn lan ip als dmz instel werkt het wel! lijkt me duidelijk dat het daarmee dus een router-issue is geworden?

Verwijderd

Hmmmm... dus na de verhuizing doet hij het niet.... Wel raar....

Kan je nogmaals de firmware erover heen zetten? Of probeer desnoods DD-WRT of Tomato erin te zetten.

• jvanhambelgium
een router issue ?? It sure is ;-)))
Om dit echt te kunnen troubleshooten moet je eigenlijk (zelf) een FTP server direct achter de router zetten :

- Internet loskoppelen
- Manueel een IP toekennen op de WAN-kant
- Cross-cable daaraan met een PC met FTP-server in het zelfde subnet dan je op de WAN kleefde
- Vanaf je PC nu een FTP naar het IP adres van je eigen FTP server.
- Packet-traces nemen

...en zo krijg je mogelijk meer inzicht...want dit is wel echt gek...zeker als het ervoor gewerkt heeft...

• xilent_xage
Ok, mocht iemand hier nog via de search komen: De oplossing lag in het updaten van de IPS-signature. Bedankt allemaal!
Pagina: 1