Nieuwe iMac wil niks downloaden

Pagina: 1
Acties:

• maXXzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-01-2023
Heb voor mijn ouders een 20" iMac gehaald. Deze zit aan een Ziggo verbinding via een Airport Extreme.

Het gekke is dat nu na een paar weken de iMac helemaal niks meer wil downloaden. We kwamen hier achter toen we Adobe reader for Mac wilden downloaden bij Adobe. De download start gewoon niet. Ook als je dingen bij Apple wil downloaden of andere sites zoals rapidshare is het hetzelfde verhaal. Vanuit Firefox wil het ook niet dus ligt ook niet aan safari. => heeft dus ooit wel gewerkt want firefox is er ooit wel mee gedownload.

Aan de router kan het niet liggen want mijn Macbook wil gewoon wel downloaden via de Airport express. Alle veiligheidsinstellingen staan gelijk aan mijn macbook.

Iemand een idee?

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-02 15:51

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

maXXzz schreef op maandag 13 juli 2009 @ 15:53:
Heb voor mijn ouders een 20" iMac gehaald. Deze zit aan een Ziggo verbinding via een Airport Extreme.

Het gekke is dat nu na een paar weken de iMac helemaal niks meer wil downloaden. We kwamen hier achter toen we Adobe reader for Mac wilden downloaden bij Adobe. De download start gewoon niet. Ook als je dingen bij Apple wil downloaden of andere sites zoals rapidshare is het hetzelfde verhaal. Vanuit Firefox wil het ook niet dus ligt ook niet aan safari. => heeft dus ooit wel gewerkt want firefox is er ooit wel mee gedownload.

Aan de router kan het niet liggen want mijn Macbook wil gewoon wel downloaden via de Airport express. Alle veiligheidsinstellingen staan gelijk aan mijn macbook.

Iemand een idee?
Misschien een hele stomme vraag maar :

1. Heeft de iMac uberhaupt internet?
2. Is de hdd niet gewoon vol?

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• maXXzz
Domme vragen bestaan niet, dus je mag alles vragen :)

Maar hij hangt aan indernet. Anders kon ik bijvoorbeeld apple.nl of rapidshare niet bereiken om download links te testen. HDD is 500gb en er is zeker nog 400gb vrij.

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 10:34

Digistorm

ex-demo scener

Misschien moet je eens kijken of je de schijfrechten kunt repareren (in Hulpprogramma's -> Schijfhulpprogramma). Misschien dat om een of andere stomme reden je browser geen bestanden meer mag opslaan door rechten die verkeerd staan.

Hier stond achterhaalde informatie…

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-02 16:15

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Toen ik afgelopen december van mijn Windows PC overgestapt ben naar een Imac. Had ik bijna ook zo iets.
Alleen ik had wel internet maar dat was super traag. Toen ik de Imac aansloot op internet, vond de Imac zelf de beste verbinding. En daarin is het niet helemaal goed gegaan. Dat heb ik allemaal aangepast, daarna was het goed.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Maar dan zou hij niet op een website moeten zijn gekomen ;).

De machine al eens gereboot trouwens? En hoe staan je netwerkinstellingen?

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:04

Nitai

Live the life you love.

Afgezien van het feit dat je Adobe Reader wilt downloaden (je kan gewoon PDFjes bekijken met de Previewer) heb je wel een Download window dat je ziet? In Safari kun je deze oproepen door Alt + Command (Appeltje) + L, in Firefox is het Command (Appeltje) + J

Misschien kun je een speedtest doen bij een van de speedtest sites?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• maXXzz
Nitai schreef op maandag 13 juli 2009 @ 19:04:
Afgezien van het feit dat je Adobe Reader wilt downloaden (je kan gewoon PDFjes bekijken met de Previewer) heb je wel een Download window dat je ziet? In Safari kun je deze oproepen door Alt + Command (Appeltje) + L, in Firefox is het Command (Appeltje) + J

Zal de internetverbinding eens checken.

Adobe reader omdat m'n vader een of andere nieuwsbrief in PDF wil kunnen lezen waar allemaal links en filmpjes in staan. Dit wil niet in voorvertoning, vandaar.

• maXXzz
Internetverbinding is supersnel. Heb de schijfbevoegdheden opnieuw ingesteld en eens een rapidshare download geprobeerd. Dit ging goed en het downloadwindow opent automatisch in Safari.

Echter..... als bij adobe.com de adobereader probeer te downloaden gebeurt er dus niks. Safari zegt eventjes: "laden" en daarna blijft ie gewoon op dezelfde pagina hangen. Had mijn eigen macbook er naast staan - op hetzelfde wifi netwerk, ik typ het adres uit de balk letterlijk over en mijn macbook begint direct adobereader te downloaden! Heb hem nu dus maar even met de usb stick op de imac gezet maar ik blijf het toch erg raar vinden. Nog iemand suggesties?

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:04

Nitai

Live the life you love.

Heb je het onder een ander user account ook?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Je kunt het proberen met curl vanaf de commandline ,maar ik vermoed dat dit je antwoord is:
Nitai schreef op maandag 13 juli 2009 @ 19:04:

Er word standaard namelijk geen downloadvenster weergegeven of gevraagd naar een locatie om de bestanden op te slaan. Ik zou ook even controleren in Safari waar hij de bestanden hoort op te slaan( standaard in ~/downloads).

[ Voor 17% gewijzigd door Herby op 16-07-2009 17:21 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Het lijkt erop dat je DNS cache corrupt is geraakt. Dit kan je repareren door het volgende te doen:

1) open een Terminal venster (/Applications/Utilities/Terminal)

2) voer het volgende commando uit:
sudo dscacheutil -flushcache

Er wordt om een wachtwoord gevraagd, typ nu je wachtwoord in en druk op enter. (ik neem aan dat je Admin user op je systeem bent). Je krijgt niets in beeld als je typt. Als je prompt weer verschijnt zonder foutmelding tussendoor is je DNS cache gerepareerd.

3) sluit de Terminal en probeer het nog eens.

Launching containers into space

Pagina: 1