Toon posts:

[laptop] AMD Athlon X2 QL-62 of Intel Core 2 Duo T5870

Pagina: 1
Acties:
  • 234 views

Verwijderd

Topicstarter
Heb een tijd gelden een HP laptop (HP Compaq 6830s (KU404ET)) besteld welke helaas niet meer geleverd kan worden, de leverancier bied nu een gelijkwaardige Acer aan ( Acer Travelmate 7530-622G25MN ).
Nu zien de specificaties er nagenoeg hetzelfde uit, echter kon ik over de specificaties van de CPU niet echt uithalen welke nu beter is.

Is het alternatief (de acer) nu echt geljjkwaardig of gaat ik inleveren in performance?

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik zou het om de volgende reden niet accepteren:
- De kwaliteit en service van acer zijn over het algemeen minder goed dan die van HP.
- De intel processor is beter dan die van amd, het is zuiniger en per clocktik wordt er meer uitgevoerd.

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

HP Compaq is bedoelt voor de zakelijke markt toch? dus veelal veel degelijker als een laptop bestemd voor de particuliere markt.. Sowiezo zou ik op basis hiervan dit niet accepteren

Verwijderd

Topicstarter
Dacht dat de acer travelmate ook voor de zakelijke markt was bedoeld. Maar zou je op basis van deze redenen de bestelling kunnen annuleren? karakedi zijn bezwaren vind ik zwaarwegend in dit geval.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:29
Welkom op GoT!

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat laptops uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van CSL Notebook Buy Guide. Ook de NBBG (te vinden in de CSL) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua notebooks.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goede laptop. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

Dit topic is gesloten.