[Vista] Verkenner loopt steeds vast bij kopieren*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerOeen2
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-09-2022
Beste lezer,

Sinds vanochtend heb ik een raar probleem met mijn laptop. Ik was deze ochtend bezig om een video bestand (VGB bestand) te kopieren naar mijn bureaublad. Dit ging echter niet, windows verkenner liep namelijk vast. Na het nogmaals geprobeerd te hebben lukte het mij het bestand te kopieren.
De ellende begon toen echter. Iedere 5 seconde loopt verkenner nu vast en moet worden herstart. Oftewel, je kan helemaal iets meer met de pc doen! :(

Wie kan mij helpen om dit probleem op te lossen?

Alvast bedankt,

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:59

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Vista of XP??? miss. xp/vista opnieuw installeren

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerOeen2
Dank voor de snelle reactie. Ik gebruik Vista, met de laatste updates. :)

En herinstallatie heb ik niet zoveel zin in, dan ben ik namelijk alles kwijt! Dus graag eerst een andere mogelijkheid proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Of de hele computer eens herstarten ;)

Met andere woorden, het is niet echt duidelijk wat je al geprobeerd hebt, zoals herstart, virus scannen, hijackthis, sfc /scannow, HD scan op fouten, etc.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

om al je bestanden te bewaren, kan je toch gewoon een linux live cd draaien, alle gegevens back-uppen op een externe HD, of op een of meerdere DVD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerOeen2
Kixtart schreef op maandag 13 juli 2009 @ 14:37:
Of de hele computer eens herstarten ;)

Met andere woorden, het is niet echt duidelijk wat je al geprobeerd hebt, zoals herstart, virus scannen, hijackthis, sfc /scannow, HD scan op fouten, etc.
Herstarten helpt niet, en in de veilige modus wordt verkenner om de 5seconde herstart.... Een hijackthis log kan ik niet maken omdat ik op de pc niets meer kan openen zonder vastlopen.
(ik schrijf nu ook vanaf een andere pc!)
floriswesterman schreef op maandag 13 juli 2009 @ 14:39:
om al je bestanden te bewaren, kan je toch gewoon een linux live cd draaien, alle gegevens back-uppen op een externe HD, of op een of meerdere DVD's.
Die CD heb ik niet. ;) :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

zo te downloaden... http://www.ubuntu.com/getubuntu/download en dan op een cd'tje of DVD zetten

[ Voor 69% gewijzigd door F.West98 op 13-07-2009 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerOeen2
Downloaden begonnen. :) Dank je voor de link

Maar is er geen andere optie???

O ja, ook een herstelpunt helpt niet!

[ Voor 6% gewijzigd door JerOeen2 op 13-07-2009 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

er is geen andere optie denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerOeen2
Het vage is dat ik tijdens zoeken naar een oplossing, toevallig een andere gebruikers account opende en daar is dus geen probleem te herkennen! :| Enig probleem, mijn naam is de enige administrator op de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• betaplayer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:28
vreet je Explorer proces enorm veel geheugen? :/

https://www.instagram.com/anafollotofbricks/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:11

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

wellicht is komt het probleem voort uit 1 van de shells die gebruikt worden. Je desktop is opgebouwd uit verschille shells. Er zijn programma's voor om deze shells te activeren en te de-activeren. wellicht dat er 1 van die shells een probleem zit waardoor de explorer continue vast loopt. Mijn advies is om zo een programma te downloaden.. heet iets met shell of winshell.. en deze eens te draaien en wellicht dat 1 van de shells corrupt is. Het lijkt mij aannemelijk dat het de shells zijn omdat explorer vast loopt en vooral door het kopieeren naar de desktop.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-09 10:18
En veilige modus is geen andere optie? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-10 23:03
Is een reparatie installatie geen mogelijkheid ? Valt in ieder geval te proberen lijkt me.
Kan je trouwens in de logbestanden niks terugvinden ?

Ook dit kan wel eens helpen, zou jij dus met extensie .VGB moeten doen aangezien het probleem zich voordeed nadat je dat wilde kopieren/openen.
You could open a command prompt window to the folder and temporarily 'break'
the file association via:

ren *.EPS *.EPSX

then, if you can open the folder in explorer, you know it's not a size
issue, but specific to the file association. You can undo the break by
typing:

ren *.EPSX *.EPS

[ Voor 156% gewijzigd door Yippie op 13-07-2009 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerOeen2
betaplayer schreef op maandag 13 juli 2009 @ 15:20:
vreet je Explorer proces enorm veel geheugen? :/
Nee, niet meer dan normaal.
KingTenteehje schreef op maandag 13 juli 2009 @ 15:24:
wellicht is komt het probleem voort uit 1 van de shells die gebruikt worden. Je desktop is opgebouwd uit verschille shells. Er zijn programma's voor om deze shells te activeren en te de-activeren. wellicht dat er 1 van die shells een probleem zit waardoor de explorer continue vast loopt. Mijn advies is om zo een programma te downloaden.. heet iets met shell of winshell.. en deze eens te draaien en wellicht dat 1 van de shells corrupt is. Het lijkt mij aannemelijk dat het de shells zijn omdat explorer vast loopt en vooral door het kopieeren naar de desktop.
Zal eens kijken wat ik kan downloaden;
Sigma2k8 schreef op maandag 13 juli 2009 @ 15:26:
[...]

En veilige modus is geen andere optie? 8)7
Nee, want daar was hetzelfde probleem.
Yippie schreef op maandag 13 juli 2009 @ 15:28:
Is een reparatie installatie geen mogelijkheid ? Valt in ieder geval te proberen lijkt me.
Kan je trouwens in de logbestanden niks terugvinden ?
Hoe kan ik dat precies doen?

Is er trouwens een mogelijkheid een bestand te verwijderen, zonder dat explorer open staat? Als ik het fil bestand dan weet te verwijderen, zou het toch opgelost kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigma2k8
Als explorer is vastgelopen > ctrl alt del> taakbeheer > bestand > uitvoeren > cmd > [enter]

Dan heb je een shell waar je heel wat mee voor elkaar moet kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Laatst online: 08-10 23:03
Opstarten met installatie cd, en dan krijg je de optie, herinstallatie of reparatie.
Wellicht ten overvloede, maar maak wel eerst een backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerOeen2
Sigma2k8 schreef op maandag 13 juli 2009 @ 15:44:
Als explorer is vastgelopen > ctrl alt del> taakbeheer > bestand > uitvoeren > cmd > [enter]

Dan heb je een shell waar je heel wat mee voor elkaar moet kunnen krijgen.
Ik ben geen computerheld.... Dus en nu? :o :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

JerOeen2 schreef op maandag 13 juli 2009 @ 15:49:
[...]

Ik ben geen computerheld.... Dus en nu? :o :$
Zoeken geblazen en dingen uit gaan sluiten. klinkt een beetje omslachtig maar bied vaak wel de oplossing, of gewoon rigoreus alles opnieuw installeren. :P

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Probleem zit hem volgens mij in 't feit dat je preview (thumbnail) viewer kaputt is :) Dit is ook al vaker voorgekomen hier op GoT en Google.

Elke keer als Explorer een preview wilt laten zien, crasht je Explorer. Kan je het terugherleiden naar een bepaalde actie (als je helemaal niks doet, dan crasht er ook niks)?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

je kan ook een nieuw account aanmaken op je PC en als deze wel goed werkt de oude verwijderen, denk er wel aan dat je de nieuwe account alle rechten geeft ;)

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerOeen2
BtM909 schreef op maandag 13 juli 2009 @ 15:55:
Probleem zit hem volgens mij in 't feit dat je preview (thumbnail) viewer kaputt is :) Dit is ook al vaker voorgekomen hier op GoT en Google.

Elke keer als Explorer een preview wilt laten zien, crasht je Explorer. Kan je het terugherleiden naar een bepaalde actie (als je helemaal niks doet, dan crasht er ook niks)?
Als ik niks doe crasht die ook maar ik heb inderdaad al langer problemen met preview acties. Zo loopt windows viewer, media player en movie Maker vaak vast!
keur0000 schreef op maandag 13 juli 2009 @ 15:59:
je kan ook een nieuw account aanmaken op je PC en als deze wel goed werkt de oude verwijderen, denk er wel aan dat je de nieuwe account alle rechten geeft ;)
Dat gaat niet, mijn account is de enige naam die een gebruiker kan toevoegen/verwijderen. En die werkt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:45

remco_k

een cassettebandje was genoeg

@JerOeen2:
Ik zou toch heel snel even zien uit te zoeken of er niet een hardware probleem is met je hardeschijf.
En vooral zorgen voor een goede backup van je gegevens (ook als de hardeschijf goed is).
Als de harde schijf goed blijkt te zijn, scannen op virussen en malware en andere stappen zien te ondernemen.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

remco_k schreef op maandag 13 juli 2009 @ 16:20:
@JerOeen2:
Ik zou toch heel snel even zien uit te zoeken of er niet een hardware probleem is met je hardeschijf.
En vooral zorgen voor een goede backup van je gegevens (ook als de hardeschijf goed is).
Als de harde schijf goed blijkt te zijn, scannen op virussen en malware en andere stappen zien te ondernemen.
Dat kan natuurlijk ook. Werk je toevallig met raid 0? Ik heb namelijk het probleem dat die k**** stekkers op den duur uit gaan hangen en dat de raid 0 uit sync is en de hele computer onbruikbaar lijkt |:( . Ik krijg vaak ook geen melding maar na even frotten aan de stekkers doet hij het weer gewoon. Wellicht het proberen waard zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

misschien stomme vraag; maar zit er toevallig een diskette / dvd oid in een station?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerOeen2
himlims_ schreef op maandag 13 juli 2009 @ 16:26:
misschien stomme vraag; maar zit er toevallig een diskette / dvd oid in een station?
Die zat er in. En daarvan daan was ook het bestand afkomstig. Vage is echter dat die cd er al een keer eerder in zat en toen was er niks aan de hand.

Ik zie trouwens net dat bij deze computer het balkje van de C-schijf rood geworden is? en dat er nog maar 12GB ruimte over is. Zou het dat kunnen zijn? En hoe verwijder ik dan bestanden ZONDER dat explorer open staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Die aanzet is al gegeven door Sigma2k8 in "Verkenner loopt steeds vast"
Je zit daar in een zogenaamde DOS-prompt of ook wel DOS-box.

Met CD kan je van directory wisselen, met DEL kan je bestanden wissen.
De rest moet makkelijk te vinden zijn danwel met de ingebouwede HELP (CD /? en DEL /?) en google.

Maar ik denk dat jij je focussed op het verkeerde probleem.
12 GB is meer dan genoeg vrije ruimte voor dagelijks verkeer.
Controleer nou eerst eens of je harde schijf niet defect aan het gaan is en zorg voor die tijd voor een goede backup.

[ Voor 80% gewijzigd door remco_k op 13-07-2009 16:38 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerOeen2
Ik heb bijna de back-up voltooid. Daarna zal ik de vista cd er in duwen en proberen te repareren. Als dat niet helpt dan maar herinstalleren.

Dank voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Schrijf ik spaans ofzo? :(
Controleer nou eerst eens of je harde schijf niet defect aan het gaan is
Herinstalleren is geen oplossing hoor, als je schijf defect is.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-10 21:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sinds wanneer is Overige Hardware een plek voor vragen over Windows Verkenner :?

Move OH -> WC

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

JerOeen2 schreef op maandag 13 juli 2009 @ 16:08:

Dat gaat niet, mijn account is de enige naam die een gebruiker kan toevoegen/verwijderen. En die werkt dus niet.
Pardon?
net user <username> <password> /add
net LOCALGROUP administrators <username> /add

Zo.
en dat zonder klikwerk :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigma2k8
alt-92 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 08:36:
[...]

Pardon?
net user <username> <password> /add
net LOCALGROUP administrators <username> /add

Zo.
en dat zonder klikwerk :)
Dacht ik ook al aan maar als het goed is krijg je dan Toegang geweigerd ivm UAC. Dan zou nog iemand even uit zijn hoofd moeten weten hoe je cmd.exe als admin draait via uitvoeren.
(via start is het nl gewoon cmd [CTRL+SHIFT+ENTER]... maar via taakbeheer??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je dat (zonder andere applicaties te gebruiken) wil doen kun je ook gewoon met shift-rechtsklik de snelkoppeling naar de commandprompt gebruiken.
Trouwens wel één van de redenen waarom ik een cmd shortcut altijd ergens beschikbaar heb staan - ook met Admin privileges.

En om er zeker van te zijn dat het een Explorer-gerelateerd probleem is heb je in een command prompt natuurlijk altijd nog (robo)copy, of het move commando.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1