Netwerk problemen

Pagina: 1
Acties:

• GTI-001
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-01-2022
Hi all,

Ik zit met een probleem :(.
Mijn netwerk ziet als volgt uit. ADSL komt via Ziggo (CAI kabel) de woning binnen en is aangesloten op de standaard router van Ziggo. Vanuit hem ga ik naar een sitecom WL-161 (naar de LAN poort en NIET naar de WAN). Dit is ook een router, echter deze is ingesteld als wireless accespoint. Dus alle router capabillities zijn uitgeschakeld op de MAC filtering en WAP encryptie na. We gaan er ff vanuit dat deze ook uit zijn, dus mijn netwerk hangt onbeveiligd in de lucht. Nu kan ik met mijn eigen laptop (HP dv3000 serie, vista ultimate) verbinding maken met het netwerk en kan ook gewoon op internet. Geen probleem dus. Met de laptop van mijn vriendin (Toshiba pro L40, vista bussines) kan ik ook verbinding maken met het netwerk. Internet kom ik echter helemaal niet op. het netwerkcentrum geeft de melding "er is mogelijk een probleem met de DNS configuratie"....... :S
Dit netwerk heeft trouwens op dezelfde manier zoals beschreven al zeker 1.5 jaar gewerkt op beide pc's.....
Heeft iemand een suggestie hoe ik internet terug kan krijgen op de Toshiba??

Alvast bedankt!

Grtzzz

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Beginnen bij het begin, lijkt me. Volg de hint op die je OS (vermoedelijk Windows) zelf al aangeeft en controleer de DNS settings van de laptop.

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Allereerst haal je een paar dingen door elkaar:
- Ziggo heeft geen ADSL, maar kabel internet (DOCSIS)
- De kabel die binnen komt gaat niet gelijk naar je router, maar eerst naar je modem (mogelijk een combinatie).

Heb je je Laptop en je netwerk al een keer opnieuw opgestart? In 90% van de gevallen verhelpt dat de problemen al.
Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 14:11:
Levert Ziggo tegenwoordig standaard een router dan?
Nee, in ieder geval 1,5 jaar geleden niet. Waarschijnlijk bedoelt hij dat het eerst naar zijn modem gaat, daarna niet naar een wireless router (In totaal dus 1 router, 1 modem).

[ Voor 38% gewijzigd door Emile|IA op 13-07-2009 14:14 ]

Verwijderd

Levert Ziggo tegenwoordig standaard een router dan?

• massareal
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-12-2025
probeer een in een prompt (start -> uitvoeren -> CMD)
ping www.google.nl
- krijgt hij nu een IP-adres?
ping 74.125.77.105
Krijg je hier 4 keer antwoord?

eventueel kan je ook nog kijken of kan terug hereilden waar het strand met TRACERT

Los van het bovenstaande kan je DNS instellingen van je modem EN router nakijken.
- hebben ze zelf DNS
- (hoe)Staat hier de DNS-relay ingestelt?

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-02 14:55
massareal schreef op maandag 13 juli 2009 @ 14:16:
probeer een in een prompt (start -> uitvoeren -> CMD)
ping www.google.nl
- krijgt hij nu een IP-adres?
ping 74.125.77.105
Krijg je hier 4 keer antwoord?

eventueel kan je ook nog kijken of kan terug hereilden waar het strand met TRACERT

Los van het bovenstaande kan je DNS instellingen van je modem EN router nakijken.
- hebben ze zelf DNS
- (hoe)Staat hier de DNS-relay ingestelt?
Doe eerst maar eens de ipconfig output van de welk werkende laptop (eerst ff testen of hij ook echt werkt).
start->uitvoeren
code:
1
cmd
->OK
code:
1
ipconfig /all

En daarvan de output hier plakken..
De netwerk interface heeft vast geen 192.168*, 172* of 10* addres. Aangezien ik (zo goed als zeker weet) dat ziggo geen routers levert, maar alleen modems, dus dan ga je meerdere mac adressen aan een lijn hangen, wat dus niet werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door trinite_t op 13-07-2009 14:29 ]

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:32
Ik sluit me aan bij trinite_t.

Als Ziggo 1,5 jaar geleden inderdaad alleen modems zonder router functie uitleverde, zit je netwerk niet goed aangesloten.

Snelste manier om hier achter te komen is kijken wat voor IP adres je hebt op je laptop waar het internet WEL werkt.

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Pagina: 1