Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

dual-boot xp op een vista laptop

Pagina: 1
Acties:

• the tempter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-12-2022
Hallo,

ik ben op zoek naar een tutorial liefst in het nederlands hoe ik via een dualboot xp op een vista laptop kan zetten. Het liefst ook zonder extra programmas zoals BCDeasy of iets dergelijks.

Er zitten 2 harde schijven in de laptop, 1 waar vista op staat, en de ander wil ik dan gebruiken voor xp.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11 19:21

Hoite

Goed verhaal

Het makkelijkste is eerst xp installeren en daarna vista, zodat de bootloader van vista xp herkent, aangezien je vista al geinstalleerd hebt, heb je toch programma's nodig zoals BCDeasy.

ik heb het nog niet geprobeerd maar volgensmij zijn er genoeg tutorials voor dit soort dingen te vinden.

edit: hier alvast een engelse tutorial: http://apcmag.com/how_to_..._the_stepbystep_guide.htm

[ Voor 21% gewijzigd door Hoite op 13-07-2009 14:07 . Reden: toevoeging ]

Lekker kort.

• the tempter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-12-2022
Ik moet in mijn bios toch iets veranderen dat hij ,als ik de xp cd er in doe, hij meteen daarmee opstart en dat ik daarna de D schijf selcteer......

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11 19:21

Hoite

Goed verhaal

ja, je moet je bios wel even goed instellen, dus gewoon bij de bootsequence de cd speler op de eerste plek zetten, als je deze functie niet kan vinden moet je even je handleiding erbij pakken, dit is bij elk merk moederborden anders.

binnen de XP installatie kan je kiezen op welke schijf hij geinstalleerd wordt.

Lekker kort.