Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:41
gezien ik al een tijdje verzot ben de vaio notebooks van sony heb ik de knoop doorgehakt en er eentje op het oog die ik vandaag wil aan bestellen ( Sony Vaio NS21Z/S)

nou komt er net een bekende naar me toe, die moord en brand begint te schreeuwen dat ik achterlijk ben omdat de garantie slecht geregeld zou zijn je en bij een defect je scheel betaald aan onderdelen die om vage redenen niet binnen de garantie vallen :?

hoe zijn de ervaringen hier met sony ??

btw diezelfde persoon vond HP notebooks dan ook VEEEEEEEEEEEEEL beter , veel beter gebouwd, betere hardware, betere service etc...

nou heeft die persoon volgens mij nog wel HP onderbroeken dus dat zegt wel iets maar wilde toch ff vragen hoe de sony ervaringen hier algemeen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-05 07:15
Als er iets gerepareerd moet worden buiten de garantie dan kan dat aardig wat geld kosten. Ook als ze uit moeten zoeken wat er mis is met het notebook en je besluit het niet te laten fixen, dan kost het onderzoek €170 geloof ik, dit is ook buiten de garantie.

Zelf heb ik deze maand nog een Vaio laten repareren, hierbij was wel 2 jaar extra garantie gekocht. De videokaart was rot geworden, waardoor er strepen op het beeld liepen, maar dit hebben ze keurig netjes gerepareerd binnen de garantie. Je laptop wordt opgehaald door DHL en je krijgt hem weer terug na ongeveer 5 werkdagen.

Mijn persoonlijke mening echter is dat HP notebooks inderdaad betere bouwkwaliteit hebben en ook gestandaardiseerde hardware gebruiken, dit is erg makkelijk als je zelf een OS er op wil zetten zonder alle drivers bij Sony vandaan te moeten plukken. Ook de service van HP is prima in orde. Maar het is uiteraard je eigen keus, er is niks met Vaio laptops, ze zijn alleen wat duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:11
Ik kan je alleen een verhaal vertel over hoe Sony werkt(e) buiten de garantie. Vorig jaar ging mijn laptop van Sony kapot, een B1VP 14" ding. Het scherm viel soms uit terwijl de laptop bleef draaien. Ik naar sony gebeld. Meneer gesproken, vertelde me doodleuk dat scherm = 700 euro voorschieten; anders geen reparatie. ook niet eerst onderzoekskosten ofzo, nee je krijgt dan daarna de keuze om het wel of niet te laten repareren en dan krijg je 600 euro terug als je kiest voor niet repareren.

Dus maar een nieuwe laptop gekocht....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 00:01
Voor HP betaal je ook de hoofdprijs als er iets stuk is buiten de garantie, dus wat dat betreft maakt het niet zoveel uit. Ik vind persoonlijk zowel HP als Sony een goede kwaliteit hebben met hun laptops. Zelf verkoop ik liefst alleen HP of Compaq, omdat dat gewoon de betaalbare betere laptops zijn. Acer begin ik niet aan, daar heb ik teveel uitgescheurde scharnieren mee gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• massareal
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-10-2024
je kan er natuurlijk ook voor kiezen ene carepaq bij te nemen van 3 of 4 jaar, dan hoef je geen zorgen om verdere kosten te maken.
Tja, vallen en water zijn natuurlijk niet gedekt, maar dan moet je een ander soort verzekering nemen ;)

HP werken wij hier mee en het zijn goede systemen, beetje duur, maar wel stabiel en onderdelen zijn ook lang op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Ik heb zelf dan ook wel goede ervaringen met HP voor de business notebooks zijn gewoon degelijk en goed, alleen de specificaties die ik zoek zijn OF niet te vinden, OF ongeloofelijk duur

de NS21 gaat voor 650 euro ex btw

als ik daar van HP een notebook zoek met vergelijkbare specs
(P8600 +4Gb + Ati/Nvidia videokaart) ben ik in alle gevallen duurder uit...

dus ik zie niet in waarom ik bij sony voor de naam betaal?

ps, er op vooruit gaan doe ik zeker heb nu een acer en die valt na 2 jaar net niet uit elkaar...

[ Voor 18% gewijzigd door Reloader op 13-07-2009 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:35
De Sony is idd goed geprijsd en heeft 2 jaar garantie. HP geeft slechts 1 jaar en dat is imho te weinig.

Sowieso zie ik het punt van dure onderdelen niet. _elke_ fabrikant rekent namelijk extreem hoge kosten voor reparatie. In 95% van alle gevallen is het gewoon beter om maar een nieuwe te kopen als hij buiten de garantie kapot gaat.

Als je je daar zorgen om maakt kan ik je enkel helpen door je een verzekering aan te bevelen. Een laptop die buiten de garantie kapot gaat is hoe dan ook een dure aangelegenheid namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
tja ik persoonlijk vind 2 jaar garantie best reeel.. het kost 140 euro om er nog 2 jaar bij te kopen... is misschien wel de moeite waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Reloader schreef op maandag 13 juli 2009 @ 14:17:
tja ik persoonlijk vind 2 jaar garantie best reeel.. het kost 140 euro om er nog 2 jaar bij te kopen... is misschien wel de moeite waard
Mijn persoonlijke ervaring zegt: Doen. Als er een apparaat is dat veel te voorduren krijgt dan is het wel een notebook. Op school maak ik echt van alles met die dingen mee en een notebook die na 2 jaar geen kuren vertoond is een zeldzaamheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50893

Mijn persoonlijke ervaring met laptops, heb 3 verschillende merken waaronder een Acer/HP/Samsung. Een laptop heeft sowieso een snellere afschrijving dan een desktop en dat is mede afhankelijk waarvoor je hem gebruikt. Als veredelde word of internet machiene voldoen ze allemaal. Grafische kracht boet altijd in bij een laptop, al moet ik zeggen dat een Nvidia 7600 nog altijd goed mee komt onder Vista.

Sleep je veel met een laptop of is het meer een desktop vervanger, daar ligt voor mij het verschil tussen leeftijd. Over de service vond ik HP ronduit slecht als particulier zijnde. Een vervanging van een toetsenbord liet 2 maanden op zich wachten en tevens hadden ze de harde schijf gewist. Niet iets waarop ik zat te wachten, ondanks een back up.

Met de Acer bleek de back up DVD niet goed weggebrand te zijn en binnen enkele dagen lag er een nieuwe DVD op de deurmat. Met de Samsung duurde het ook enkele weken voordat een scherm gerepareerd was. Kortom, hou rekening met lange wachttijden, dat zijn geen incidenten voor reparatie's. Verder kan ik alleen maar adviseren, als je al een laptop koopt neem dan in totaal 3 jaar garantie er op. Als een laptop langer mee gaat is dat mooi meegenomen. Gaat de laptop na 3 jaar stuk dan is het goedkoper om die te vervangen inplaats van te kiezen voor een dure reparatie en heb je weer nieuwe hardware onboard. :)

Vrijwel iedere laptop volstaat die je hebben wil, slechte spullen worden niet meer gemaakt. Soms heb je de pech dat je een maadag ochtend produkt hebt die alleen maar problemen geeft. Voor vervoer, schaf een degelijke tas of koffer aan zodat je laptop goed bescherms is. Veel meer dan dat kun je niet doen, behalve zelf er voor zorgen dat een laptop goed blijft koelen door de stof/ventalatie kanalen goed schoon te houden en desnoods af en toe een laptop openen en de koelfans ook goed te onderhouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:37

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik zou zeggen de Dell Studio 15. Heeft ong. dezelfde specs, en goedkoper. Dat is het wel waard. Link: http://www1.euro.dell.com...ls&s=dhs&cs=nldhs1&~ck=mn En dan de meest rechtse. Asl je het voor woensdag a.s. koopt, heb je nog deze waardebon: KZZG5J2HKG8SMJ 5% korting, dan kan je zelfs een kleur kiezen en vista ultimate en dan issie 721,04. Ik heb em gekocht

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunoke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Zelf heb ik erg slechte ervaringen met HP, dus daar gaat ook niet alles goed. Voor mijn Macbook pro (apple garantie is ook prut) heb ik een verzekering genomen. Geen probleem meer met garantieclaims of het laten vallen of diefstal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
ik kom bij de dell op 886 uit... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

????? wat heb je dan voor specificaties???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
processor geupgrade naar P8600 en Garantie van 2 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

idd, een stuk duurder. inc waardebon is ie minder dan 886!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

w8 anders ff tot er weer nieuwe kortingen zijn of probeer de inspiron 15. na 15 juli of na 22 juli

[ Voor 14% gewijzigd door F.West98 op 13-07-2009 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 12:56

Saven

Administrator

Gooi er ook nog even EPP korting over heen dan :P Scheelt altijd weer
http://www1.euro.dell.com...ls&s=dhs&cs=nlepp1&~ck=mn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Saven schreef op maandag 13 juli 2009 @ 14:50:
Gooi er ook nog even EPP korting over heen dan :P Scheelt altijd weer
http://www1.euro.dell.com...ls&s=dhs&cs=nlepp1&~ck=mn
wat is EPP???

Als je wilt upgraden naar W7, dan is dit erg goedkoop. (studio of inspiron 15) Je krijgt gratis W7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
die krijg je overal.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

niet bij studio 17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
als het goed is wel, want bij alle windows 7 compatible notebooks hoort een upgrade voucher vanaf eind vorige maand :)

maar vind de dell nog steeds te duur als ik hem naar mijn wensen configureer:P

[ Voor 25% gewijzigd door Reloader op 13-07-2009 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GENETX schreef op maandag 13 juli 2009 @ 14:23:
[...]

Mijn persoonlijke ervaring zegt: Doen. Als er een apparaat is dat veel te voorduren krijgt dan is het wel een notebook. Op school maak ik echt van alles met die dingen mee en een notebook die na 2 jaar geen kuren vertoond is een zeldzaamheid.
Zoals gezegd, gewoon doen. 4 jaar zonder risico met een laptop werken is wel 140 euro waard. anderzijds kun je ook gewoon voor standaard garantie gaan en hopen dat je laptop het langer uit houd. Zo moeilijk is het denk ik niet om een beslissing te nemen.

Verder, er zijn altijd mensen die wat anders adviseren, maar het gaat er om wat de gebruker voor "feeling" heeft met een apparaat/merk/ontwerp. Als het gebasseerd is op specs dat een ander model onboard heeft voor dezelfde prijs dan is dat om iets naar te kijken maar omtrend smaak, daar valt niet over te twisten :)

Gewoon je zelf een plezier doen, als die Sony voor jouw qua specs goed is gewoon kopen en je niet van de wijs laten brengen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

ik krijg bij inspiron 15 741... met deze config. Core 2 Duo P8600, 320 HD, 4 GB RAM, 2 jaar garantie. (alleen de geupgrade instellingen) en die kortingscode... je klikt hier en dan de meest linkse van 399 kiezen. (heeft 155 korting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Gewoon gaan voor een goed merk, en als het toevallig een sony is omdat het model je aanspreekt kun je er prima voor gaan.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Elke merk slaat inderdaad munt uit wisselonderdelen, maar Sony gaat toch een stapje verder. Hun materiaal is goed, maar buiten garantie kunnen zelfs de domste dingen extreem duur worden. Het is al een tijdje geleden, maar een klant van mij had zo'n mini-Vaio. Daarin zat een custom made 1.8" PATA HD voor Sony. Die HDs zijn enkel verkrijgbaar via Sony voor... 700 EUR of zo was dat (hun duurste categorie, ze hebben 3 prijsniveaus).Voor al wie er van overtuigd is dat er voor deze HD een alternatief was: nee, echt niet. De IDE-aansluiting was op een custom manier op de HD gemonteerd voor die Vaio-modellen. Een heel handige modder had het misschien nog gekund, maar ik niet in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

en dell heb ik goede ervaringen mee. ik heb een ispiron 2600 uit het jaar 0 (eigenlijk 2001) en hij werkt nog steeds!!!!! zonder enige upgrade van iets. behalve HD > 40 GB en RAM > 386 MB. Ik heb een mooi verhaal. Ik was met die Dell 2600 bezig, en ineens BSoD. Ik probeerde opnieuw op te starten, maar het lukte niet. Ik kwam niet verder dan het bootscreen van dell. XP laadde niet. Ik kon de laptop uitzetten, dat was het enige. Ik ben dus naar Dell gegaan. (de laptop was al een jaartje of 2 over zijn garantie heen) En ze zeiden dat om een of andere reden de hele HD gewist was. Ze konden op een of andere manier de gegevens terughalen, en ik had de laptop weer zo goed als nieuw. Ik dacht, dat wordt vast een dure reparatie. Maar het koste me geen cent! Ze zeiden: Dit hoort bij productiefouten van Dell, die vergoeden we altijd. (de hele 20 GB HD was naar de maan, dankzij een montagefout, die in 2001 werd gemaakt!!! en toen het gebeurde was het 2005!!) Ik kwam dus naar huis met een 40 GB HD, en al mijn bestanden op een externe HD. Ik XP installeren, bestanden op de 2600 zetten, externe HD terugsturen naar dell, en klaar = kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
ja ik ben juist niet zo blij met mijn dell ervaringen...de laatste dell's hier zijn nu een jaar of 5 oud.. maar als k daar een geheugenreep voor wil hebben ben ik 400 euro kwijt, zelfs voor een floppydrive vroeg men 3 jaar geleden 130 euro .... :|

nu is het gelukkig zo dat die vaio al helemaal naar mijn wens is en er dus niets bijgemonteerd hoeft/kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Sowieso kun je ook zelf wel RAM kopen... Je hoeft echt geen speciaal Dell geheugen ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
GENETX schreef op maandag 13 juli 2009 @ 22:29:
Sowieso kun je ook zelf wel RAM kopen... Je hoeft echt geen speciaal Dell geheugen ofzo...
Dat type geheugen wat in die machine gebruikt is is nauwelijks te krijgen of tegen asociale prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
In welke zijn? Ik bedenk me net wel dat Dell wel gore dingen heeft gedaan in het verleden idd, daar zit wel wat in. Maar bij mijn weten doet geen enkele fabrikant dat. Zelfs Macbooks kun je met standaard geheugen uitbreiden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-05 17:46
Meeste merken en zo ook sony handelen garantie op dezelfde manier af. Binnen de garantie geen probleem, buiten de garantie betaal je de hoofdprijs. Wachttijd bij reparaties kan je meestal 4 weken voor uit trekken. Voordeel van sony is dat je 2 jaar garantie hebt. Bouwkwaliteit is in mijn ogen bovengemiddeld.

Onderdelen voor laptops zijn redelijk standaard. Scherm en moederbord zijn bij elk merk gruwelijk duur bij een reparatie wat volgensmij vooral komt door arbeidskosten.. Enige spare parts die voor sony's bovengemiddeld duur zijn zijn de batterijen.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:36
Terror schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 11:57:
Meeste merken en zo ook sony handelen garantie op dezelfde manier af. Binnen de garantie geen probleem, buiten de garantie betaal je de hoofdprijs. Wachttijd bij reparaties kan je meestal 4 weken voor uit trekken. Voordeel van sony is dat je 2 jaar garantie hebt. Bouwkwaliteit is in mijn ogen bovengemiddeld.

Onderdelen voor laptops zijn redelijk standaard. Scherm en moederbord zijn bij elk merk gruwelijk duur bij een reparatie wat volgensmij vooral komt door arbeidskosten.. Enige spare parts die voor sony's bovengemiddeld duur zijn zijn de batterijen.
Bij alle laptopfabrikanten is dit verhaal het zelfde, het is onrendabel om iets voor de klant te doen. Even een nieuw moederboard is zo twee uur werk, terwijl de laptop nog 200 euro waard is. Daarom is het een goedkopere oplossing voor de klant om een nieuwe te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 00:01
Als je zelf een beetje handig bent kan je veel besparen op reparaties buiten de garantie. Zo heb ik een keer een scherm voor een Fujitsu laptop mogen vervangen nadat iemand dankzij voetballen met een euromunt een ster in dat scherm veroorzaakt had. Werd door de WA-verzekering betaald, maar de eigenaar had 3 keuzes:
- nieuwe laptop, deels vergoed krijgen van verzekering
- opsturen buiten garantie, 6 weken kwijt en een nieuw scherm vergoed door de verzekering
- scherm bestellen en zelf monteren, ook vergoed door verzekering

Denk dat ik die verzekering gewoon de helft heb bespaard ofzo, en degene die de laptop kwam brengen had een uur na langsbrengen de laptop met het gemonteerde scherm terug. Reservescherm was 180 euro, mijn reparatiekosten waren 20 euro. Nieuwe scherm was overigens van betere kwaliteit dan het origineel (LG ipv een of ander chinees wazig merk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Helemaal mee eens. Het is vaak goed zoeken naar spare parts, maar in principe kan je alles vervangen op een laptop. Moederbord vervangen is meestal het enige wat niet meer rendabel is.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310162

sony is een goed merk maar als er eits kapot is zal dat wel veel kosten en het is nog te zien welk onderdeel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Om alles maar even te quantificeren,Spare parts sony NS serie:
http://www.replacedirect....rij-adapter-geheugen.html
http://www.sparepartsware...NS210EL,Laptop,Parts.aspx

Zelf ben ik fan van http://nl.eetnordic.com/p...&path=Spareparts-Supplies Alleen moet je dan wel een service manual scoren voor serienummers. Overigens zijn de mensen van die site heel behulpzaam.

Dan mag de TS zelf uitmaken of het duur is. Volgensmij valt het allemaal wel mee.

[ Voor 23% gewijzigd door Terror op 14-07-2009 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
prijzen zijn niet echt dat je zegt schokkend... gelukkig maar want heb de vaio besteld is morgen binnen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
laptop is binnen vind hem degelijker als mijn acer zo op het eerste gezicht krijg alleen de webcam niet aan de praat :( is dan toch wel weer een kleinigheidje wat me tegenvalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Reloader schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:31:
laptop is binnen vind hem degelijker als mijn acer zo op het eerste gezicht krijg alleen de webcam niet aan de praat :( is dan toch wel weer een kleinigheidje wat me tegenvalt
Alle meegeleverde software geinstalleerd ?

http://support.vaio.sony....spx?l=en_GB&m=VGN-NS21Z_S

Misschien een instelling of progamma over het hoofd gezien :)
Pagina: 1