Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vreemd probleem met mijn Nokia E-66. Omdat de menustructuur en het inwendige deel gelijk is aan het toestel E71 heb ik mijn vraag ook hier gepost.
In mijn toestel heb ik mijn email account geïnstalleerd. Via de instellingen kun je instellen hoe vaak het toestel email moet ophalen. Na een weekend in Duitsland kreeg ik van Vodafone mijn rekening. En dat was schrikken. Via data verkeer binnenhalen bij een buitenlandse provider (Vodafone.de) heeft mijn toestel ieder kwartier contact gemaakt. En dat tegen gemiddeld 7 euro cent per keer. En dat liep aardig in de papieren. In de maand mei ben ik een week met mijn toestel in Spanje geweest. Door de eerdere ervaring wijzer geworden heb ik voordat ik op vakantie ging mijn automatisch mail ophalen via het menu uitgeschakeld. Via een vaste pc in het hotel alsnog mijn emails opgehaald. Vorige week de rekening van Vodafone gekregen. Meer dan 600 euro. En inderdaad… ook nu heeft het toestel ieder kwartier een verbinding tot stand gebracht. Ondanks dat ik dit had uitgeschakeld. Contact met Vodafone gehad. Deze dachten mogelijk aan een software matig probleem met dit toestel. Vodafone gaat mijn rekening in behandeling nemen en kijken of ik voor een zgn. coulanceregeling in aanmerking kom.
Mijn vraag is de volgende:
(Her)Kennen meer mensen bovenstaande, en weet iemand toevallig hoe ik alle verbindingen evt. definitief kan uitschakelen. Zodat het toestel toch niet ongemerkt verbinding kan maken.
Anders kan ik dit toestel in het buitenland niet meer gebruiken en wil ik hiermee ook andere gebruikers waarschuwen.
Er zijn geen andere programma’s op mijn toestel (zo als navigatie software) welke mogelijk ongemerkt verbinding met internet maakt. In de instellingen voor email staat als maximum frequentie ook dat dit ieder half uur is. Terwijl mijn toestel dus ieder kwartier volgens mijn Vodafone rekening verbinding heeft gemaakt.
Wie weet raad of heeft een antwoord?
Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:26

paQ

Kun je wellicht iets instellen dat hij geen dataverbinding maakt wanneer de radioverbinding roamt? (Bij Blackberry is dat een setting)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Verwijderd

Kan je niet de instellingen van je internet 'verpesten'. Dus gewoon foute gegevens invoeren. Zo weet je zeker dat het internet nooit geraadpleegd kan worden. Doe ik altijd als ik op vakantie ga. Ik weet alleen niet hoe en of het op een Nokia kan.

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:35

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 13:42:
Kan je niet de instellingen van je internet 'verpesten'. Dus gewoon foute gegevens invoeren. Zo weet je zeker dat het internet nooit geraadpleegd kan worden. Doe ik altijd als ik op vakantie ga. Ik weet alleen niet hoe en of het op een Nokia kan.
Inderdaad, same here :)
Maar is het niet een beetje overkill om twee topics hierover aan te maken?

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 13:42:
Op Windows Mobile gaat dat moeilijk, maar je kan wel gewoon de dataverbinding uitzetten (dan moet je nog uitkijken omdat sommige software die weer aan zet, oa Google Maps. De software van Windows Mobile zelf doet niks zonder melding)

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 13-07-2009 13:46 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-11 21:30

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Op een WinMo toestel kun je makkelijk NoData installeren en alles uitschakelen.

Voor Nokia zit er ook een optie op om je verbinding uit te schakelen. Mijn vriendin vertelde me laatst dat ze na ieder i-net bezoekje de verbinding uitschakelt.

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Marzman schreef op maandag 13 juli 2009 @ 13:46:
[...]

Op Windows Mobile gaat dat moeilijk, maar je kan wel gewoon de dataverbinding uitzetten (dan moet je nog uitkijken omdat sommige software die weer aan zet, oa Google Maps. De software van Windows Mobile zelf doet niks zonder melding)
Voor Windows Mobile kun je ook het programma "NoData" installeren waarmee je alle internetverbindingen kunt enablen/disablen. Zo kun je zorgen dat de telefoon geen verbinding meer kan maken via gprs/umts/mms.

Uiteraard is dit niet zo relevant voor de TS omdat hij een Nokia bezit..

edit:
NoData ... spuit 11

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
check eens welke software er nog meer gebruik maakt van internet. Als dit alleen mail is en die staat anders ingesteld, moet je eens kijken naar een firmware update, want dan is er iets mis met je toestel.
Ik heb met mijn E51 (zelfde software) dit probleem nooit gehad. Ik heb de mail ingesteld op "alleen in thuisnetwerk" en is tot nu toe nog niet fout gegaan. Als ik langer op vakantie ga, sloop ik overigens altijd mijn 3g verbinding voor de zekerheid.
Ik doe dit door de acces point name te veranderen (bij t-mobile is dit internet en dan maak ik er internet1 van)
als je het helemaal zeker wilt weten moet je gewoon je hele dataverbinding eruit gooien. eenmaal thuis heb je deze weer in een minuutje terug

Strava

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb dit probleem ook gehad. Ik ben paar dagen naar het buitenland gegaan en heb op mijn telefoon keurig overal aangegeven dat er geen verbinding gemaakt mocht worden met GPRS etc. Daarnaast ook overal het automatishc ophalen van zaken uitgesloopt. Vervolgens daar op locatie een wifi accespoint toegevoegd en voor e-mail, web en andere applicatie (Gravity Twitterclient) keurig aangegeven dat ze via het accespoint moeten connecten en dit ging goed, zodra ik buiten bereik van het AP was had ik geen verbinding meer.

Nu kijk ik en zie ik dat ik toch al 240e over mijn maandbedrag heen zit en ben in totaal 5 dagen weg geweest, niet echt spectaculair dus... Iemand een idee waar dit vandaan kan komen? Volgende keer toch maar de data settings verzieken...

[ Voor 3% gewijzigd door Sander op 23-10-2009 12:45 ]

Verwijderd

48 euro per dag niet veel?

Bij tmobile kun je maximaal 5 euro per dag kwijt zijn aan mobile internet buitenland( 2 euro per mb met een maximum van 5 euro per dag)... Dus misschien veel gebeld?
Sander schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:44:
Ik heb dit probleem ook gehad. Ik ben paar dagen naar het buitenland gegaan en heb op mijn telefoon keurig overal aangegeven dat er geen verbinding gemaakt mocht worden met GPRS etc. Daarnaast ook overal het automatishc ophalen van zaken uitgesloopt. Vervolgens daar op locatie een wifi accespoint toegevoegd en voor e-mail, web en andere applicatie (Gravity Twitterclient) keurig aangegeven dat ze via het accespoint moeten connecten en dit ging goed, zodra ik buiten bereik van het AP was had ik geen verbinding meer.

Nu kijk ik en zie ik dat ik toch al 240e over mijn maandbedrag heen zit en ben in totaal 5 dagen weg geweest, niet echt spectaculair dus... Iemand een idee waar dit vandaan kan komen? Volgende keer toch maar de data settings verzieken...
Pagina: 1