na reset geen internet meer.

Pagina: 1
Acties:

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:23
Beste wetenschappers,

Ik heb sinds eergister geen internet meer (ik post dit op mijn school). De reden hiervan is omdat ik mijn router heb gereset. Mijn internet deed heel erg raar die dag (zaterdag) en daarom veranderde ik het een en ander (van b/g naar 108mbps). Hierdoor kon ik niet eens meer draadloos inloggen. Wat mij besloot om even paar seconden de reset knop in te houden op de router (Netgear WPN824v2).

Na het aanzetten van de router vindt hij hele rare dingen. Zo heb ik KPN Basic internet (met nog een hele oude speed touch home isdn modem). KPN heeft een PPPoE verbinding. Bij het aanzetten van de router vindt hij PPTP. Het inloggen ervan: gebruikersnaam@direct-adsl en password helpt niets. Ik krijg geen internet.
Bij de keuze om PPTP te veranderen naar: Bigpond Telnet of Other (ik kies other, PPPoE staat er niet bij) vul ik nogmaals dezelfde gegevens in en deze doet het ook niet.

KPN heb ik gebeld, maar zij weten ook niet waarom mijn router automatisch PPTP vindt, terwijl dit er neit is.
Verder heb ik nog het een en ander gevonden over de Primary DNS: 195.121.1.34 en secondary (eindigt op 66).

Ook hiermee kwam ik niet verder.

Ik ben ten einde raad. KPN heeft belooft om een de nieuwe Router/Modem op te sturen, maar dit duurt MINIMAAL 5 werkdagen. Ophalen kan niet, ik zit midden in mijn inlever week van mijn opdrachten....

Hebben jullie een idee?

(PS. ongeveer 7 jaar geleden heb ik ook eens de resetknop ingehouden bij een hele oude DRAYTEK non-wireless router, ook toen kreeg ik met geen mogelijkheid meer internet. Wat is er toch aan de hand met de systemen van nu.....)

• -Magnat-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-10-2025
Heb je je config niet opgeslagen in een *.cgf bestand die je weer kan inladen?

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-03 09:46

AzzKickah

06-CENSORED

Als je de reset-knop een paar seconden inhoud dan reset je het complete ding en worden alle fabrieksinstellingen teruggezet.
Volgende keer gewoon 1x kort op reset drukken :+

Wat is er toch aan de hand met die gebruikers van nu ;)

Ik ben bang dat je op die nieuwe modem zult moeten wachten...

[ Voor 12% gewijzigd door AzzKickah op 13-07-2009 12:58 ]

• kx22
Nee ik heb geen .cfg opgeslagen.
Azz, is dat echt zo? 1x kort indrukken is genoeg....
hmm vandaar dat mijn oude draytek ook de hemel inging.

Dit zal ik onthouden. Maar is eht misschien mogelijk om een andere .cfg te downlaoden en eventueel aan te passen?

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-03 09:46

AzzKickah

06-CENSORED

kx22 schreef op maandag 13 juli 2009 @ 13:06:
Nee ik heb geen .cfg opgeslagen.
Azz, is dat echt zo? 1x kort indrukken is genoeg....
hmm vandaar dat mijn oude draytek ook de hemel inging.

Dit zal ik onthouden. Maar is eht misschien mogelijk om een andere .cfg te downlaoden en eventueel aan te passen?
Bij 9 van de 10 apparaten is het inderdaad zo: lang inhouden (4 secs of zo) is harde reset, kort indrukken is gewone reset.

En een andere CFG downloaden en aanpassen heeft geen zin. Die instellingen zijn toch voor iedereen anders en dat zou op hetzelfde neerkomen als dat je nu je modem opnieuw gaat instellen. Je moet het toch checken.

• kx22
mits iemand ook een KPN config heeft icm NETGEAR WPN824v2, toch?

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-03 03:19
PPTP of PPPOA is goed, PPPOE is niet goed.

Heb je een Speedtouch modem? Speedtouch Config Wizard install uitvoeren, kan je heel makkelijk met Next > Next > Finish je modem instellen.

Je moet hem dan op PPPOA Spoofing zetten en je router (Netgear) op Automatic of Dynamic. Zo wordt je Speedtouch enkel modem en geeft ie alles door aan je router (Netgear).

http://www.speedtouch.nl/software.html

[ Voor 5% gewijzigd door chim0 op 13-07-2009 15:21 ]

Pagina: 1