Toon posts:

Gaming laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 507 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben al enige tijd op zoek naar een goede gaming laptop.
Vele fora's en reviews heb ik al afgezocht.
Ook dit forum al goed doorgespit.
Ik vind alleen net niet wat ik nodig heb.

Wat ik zoek is een laptop van circa 1000-1400 euro.
Die de meeste games gewoon vlekkeloos kan draaien, maar er ook nog een beetje representatief uit ziet.
Dit laatste kan in noodzaak weggelaten worden.
Ik heb op de website xodd.nl gekeken en daar kon je wel wat samenstellen.
Maar het lijkt me zo dat als je een laptop samenstelt dat dan de prijs een stuk hoger ligt dan normaal.
En het feit dat ik deze website niet goed ken maakt mij huiverig daar te bestellen.

Mijn voorkeur gaat uit naar een laptop van een bekender merk die toch goed aan deze eisen voldoet.
Ik zou het erg op prijs stellen als iemand goede tips heeft.

Met vriendelijke Groet! _/-\o_

• Y0ungDon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-12-2016
Al op de Alienware website gekeken?

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-11-2025
lees de f.a.q eens door en kijk ook eens op dit forum, als je al zoveel hebt rondgezocht..

dan zie je ook dat er allang een topic is over xxodd laptops, net als andere mogelijkheden om ze zelf samen te stellen of een laptop van een vast merk te vinden voor jou prijsklasse

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 31-12-2025
In die prijs klasse zit je denk ik vast aan laptops met een 9600 GT of een Radeon 4650. Nieuwe Sony's (FW41 serie) zijn denk ik wel mooi als het ook nog representatief moet zijn. Wil je een een nog snellere grafische kaart dan worden het automatisch bakbeesten van laptops en dan moet je denk ik ook je budget wat bijstellen naar 1400 - 2000 ( zie bijvoorbeeld de XPS M1730 serie bij Dell).

[ Voor 17% gewijzigd door Terror op 13-07-2009 12:30 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Topicstarter
darkpluisje schreef op maandag 13 juli 2009 @ 12:25:
lees de f.a.q eens door en kijk ook eens op dit forum, als je al zoveel hebt rondgezocht..

dan zie je ook dat er allang een topic is over xxodd laptops, net als andere mogelijkheden om ze zelf samen te stellen of een laptop van een vast merk te vinden voor jou prijsklasse
Is dit ergens voor nodig ?
In tegenstelling tot jou zijn er vast wel mensen zo vriendelijk om mij even te helpen.
Laat dit volgende keer maar achterwege :)

• Terror
Die regels zijn er om wildgroei aan topics te voorkomen. Op die manier is het overzichtelijker en blijft het niveau hier wat hoger. Je moet ook niet verbaasd zijn als je dalijk alsnog een slotje krijgt. Ik vind het wel leuk om even in 2 minuten mensen de goeie richting uit te trappen. Maar hij heeft wel degelijk een punt dat jij je vraag makkelijk zelf had kunnen beantwoorden.

Uit je hele topicstart blijkt overigens dat je de faq niet (goed) hebt gelezen. Anders had je de aanhef en groeten wel weggelaten en dingen beter gespecificeerd (welke games specifieek, en wat vind jij vlekkeloos).

Notebookcheck raadplegen voor benchmarks van grafische kaarten en vervolgens in de pricewatch zoeken welke laptops daaraan voldoen. Daarna CSL afstruinen met alternatieven. NBBG en XoDD topic bijvoorbeeld. Ik denk dat je op basis daarvaan makkelijk zelf een keus kan maken.

[ Voor 14% gewijzigd door Terror op 13-07-2009 12:43 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Marcks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-12-2025
Je specificeert je wensen niet echt duidelijk. Voor een paar honderd euro kun je wel een tweedehands laptopje aanschaffen waar je de meeste games op kunt spelen. Niet de modernste natuurlijk. ;) Aannemend dat je dit laatste wilt, zul je ook moeten bepalen of je genoegen neemt met minimum specs van hedendaagse titels, of dat je alles op 'High' vloeiend wilt laten lopen, al zal je dat met een budget van 1400 euro niet lukken. Verder heb je wellicht nog eisen betreffende energieverbruik, beeldschermresolutie, hoeveelheid RAM, OS en weet ik het wat meer. Dat zijn zaken die je eerst voor jezelf op een rijtje moet zetten, voordat wij je ermee kunnen helpen.

Om toch nog een beetje direct behulpzaam te zijn: zelf heb ik goede ervaringen met BTO Notebooks.

[ Voor 14% gewijzigd door Marcks op 13-07-2009 12:42 ]

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Je zegt zelf een bekend merk te willen hebben, in dat geval bied de pricewatch een prima uitkomst!! Ik heb even voor je geselecteerd: 1000€-1400€, 17 inch +

Dan kom je op dit lijstje: http://tweakers.net/price...02=&i437=&a437=&x=25&y=16

Dan haal je igg die acer (crap) weg, en dan heb je prima keuze!! Ik zou zelf voor een BTO notebook gaan bij bijvoorbeeld dell of idd xodd... Maar dat is jouw keuze :)

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

• Terror
@ Luukland: Je hebt nu ook alle modellen met brakke grafische kaarten er tussen zitten....

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Terror schreef op maandag 13 juli 2009 @ 12:51:
@ Luukland: Je hebt nu ook alle modellen met brakke grafische kaarten er tussen zitten....
Ik zal er aan het werk mee gaan :P http://tweakers.net/price...02=&i437=&a437=&x=18&y=12

Alstu :)

Ik zou persoonlijk dan voor de MSI gaan voor absolute CPU power, en de Sony voor de looks natuurlijk :)

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

• Terror
Nadeel van de pricewatch is dat de nieuwste producten er nog niet in staan. Daarom even de sony die ik bedoelde in mijn eerdere post:

http://vaio.sony.nl/view/...ies&assetid=1218032875592

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:37
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat laptops uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van CSL Notebook Buy Guide. Ook de NBBG (te vinden in de CSL) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua notebooks.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goede laptop. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.