Toon posts:

Netwerkkaart geeft Rood lampje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn broertje heeft een Dell pc. Ik weet niet of het bij dell pc's het er zo aan toe gaat maar bij hem geeft de netwerkkaart ipv een groen lampje een rood lampje. Is dit goed of slecht? Want nu kan hij niet meer internetten. Wat kan ik er aan doen? Graag reacties.

Met vriendelijke groeten,

Canye

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:33

_Apache_

For life.

Heb je toevallig een 10/100/1000Mbit PCI netwerkkaartje liggen? Probeer die eens.

Een rood lampje is geen goed teken nee, recent hardware veranderingen gedaan, dat deze misschien kortsluiting heeft gemaakt?

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Verwijderd

Topicstarter
Nou gisteren viel onze router uit..heeft ie wel eens vaker...mijn internet viel toen ook uit...Maar khad even de router van de stroom afgehaald en later opnieuw aangesloten..Mijn internet ging weer verder maar die van mijn broertje niet...De aansluiting zit onboard op het moederbord...Hij had geen aanpassingen gedaan...

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:18

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Ik gok dat je router dan gereset is naar standaardsettings oid. Check die in ieder geval en kijk of DHCP aan staat en er niet toevallig op mac gefilterd wordt. Werkt het op je broertjes pc wel als de jouwe uit staat? Check ook de instellingen op je broertjes pc.

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik had mijn pc even van t netwerk afgehaald en daarop die pc van mijn broertje aangesloten maar gaf nog steeds hetzelfde aan...Maar die router die doet normaal niks verkeerds en al die uitvalt kan ik na een tijdje gewoon weer verder en mijn broertje kan normaal ook door maar gister dus niet. Is de netwerkaansluiting van zijn pc gewoon niet dood? Maar ik kan kijken als mijn pc uit staat of zijn pc dan wel internet heeft. En als hij dan wel internet heeft en ik niet....Wat moet ik dan doen?

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:18

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Wat je het beste kunt doen is even de handleiding van je router er bij pakken. Aangezien er hier niemand is met een (werkende) glazen bol, weten wij ook niet wat de juiste settings zijn voor jou. Bovendien geef je helemaal niets van specs, waardoor het helemaal lastig wordt. Dat je router normaal niets verkeerds doet is leuk, maar blijkbaar is er nu iets meer aan de hand.

De volgende stappen kun je in ieder geval ondernemen:
* Check of op je router DHCP is ingeschakeld en er geen MAC-filtering oid is ingesteld (zie je handleiding)
* Check of alle kabels aangesloten zijn
* Check op je broertjes computer de netwerkinstellingen (ip/dns via DHCP)

Mocht je ergens niet uitkomen, post dan hier in ieder geval je specs, instellingen van je router en instellingen van je broertjes computer (ipconfig /all).

Bedenk je wel dat dit allemaal heel basic stappen zijn, die je ook zelf kunt vinden als je hier op GoT zoekt.

Succes in ieder geval!

Rail Away!

• Dutch_Celt
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:03

Dutch_Celt

Jollygood

Bel anders eens de support van dell? (daar zijn ze voor)

Ik denk dat die je misschien beter kunnen helpen, betreft toch stukje dell hardware.

Misschien valt het nog in de garantie ook en vervangen ze het.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is voor zaken waar geen ander subforum op GoT voor is. Voor netwerken hebben we... Netwerken :o

Move OH -> NT

Overigens is het waar dan ook op GoT de bedoeling dat je volledige info geeft (welke PC? welke netwerkkaart? exact hoe is hij waarmee verbonden?), en dat je aangeeft waar je zelf al gezocht hebt, op welke zoektermen, wat je vond (links!), wat je aan de hand daarvan probeerde en wat toen gebeurde. Maar dat is een zaak voor de NT-moderatoren.

Oslik blyat! Oslik!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

<-- check de kabel! check nogmaals! (of heb je het over draadloos?)

Hoewel ik niet snap welk lampje je bedoel zou ik denken dat hij geen goed signaal van de netwerk kabel krijgt.

Enne, DELL is niet erg specifiek. Laptop/pc/type

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Probeer anders een PCI netwerkkaartje. een simpele Realtek kan ook goed werken. Wil je kwaliteit: Neem een Intel Pro 100/1000.

Haik
Pagina: 1