voor men nieuwe website heb ik htaccess nodig om de url beter leesbaar te maken.
maar ik kan niet alles met Mod_rewrite doen om dat het te complex is en dan ook niet meer gebruiksvriendelijk is.
Nu ik had graag gehad:
RewriteRule ^([0-9a-zA-Z]+)/([a-zA-Z]+)/index\.php?(.+)$ index.php?te=$1&s=$2&$3
(ik heb al met \ gewerkt voor het \. ,maar bij \? geeft die dan een 404.)
nu dat doet hij niet. hij wil de Getters volgens mij niet lezen in de reg exp.
ik weet niet of dat zelfs mogelijk is om in je regexp getters te lezen.
wat die wel doet is
#RewriteRule ^([0-9a-zA-Z]+)/index\.php$ index.php?te=$1 (=> hier neemt die de eerste letter van de getters)
of
#RewriteRule ^([0-9a-zA-Z]+)/index\.php$ index.php (=> hier geeft die alle getters mee)
ik heb nog meer paginas dan index, en de getters kunnen ook serieus veranderen van pagina tot pagina, maar als de index werkt kan ik ook de rest vinden.
Ik heb dus constant 2 virtuele mappen nodig, een soort van welke website variabele en een seizoens variabele, zo krijg ik een archief en een volledig verschillend website systeem.
ik hoop dat iemand mij kan helpen
Alvast bedankt ! (ik reageer vanavond als ik terug thuis ben)
maar ik kan niet alles met Mod_rewrite doen om dat het te complex is en dan ook niet meer gebruiksvriendelijk is.
Nu ik had graag gehad:
RewriteRule ^([0-9a-zA-Z]+)/([a-zA-Z]+)/index\.php?(.+)$ index.php?te=$1&s=$2&$3
(ik heb al met \ gewerkt voor het \. ,maar bij \? geeft die dan een 404.)
nu dat doet hij niet. hij wil de Getters volgens mij niet lezen in de reg exp.
ik weet niet of dat zelfs mogelijk is om in je regexp getters te lezen.
wat die wel doet is
#RewriteRule ^([0-9a-zA-Z]+)/index\.php$ index.php?te=$1 (=> hier neemt die de eerste letter van de getters)
of
#RewriteRule ^([0-9a-zA-Z]+)/index\.php$ index.php (=> hier geeft die alle getters mee)
ik heb nog meer paginas dan index, en de getters kunnen ook serieus veranderen van pagina tot pagina, maar als de index werkt kan ik ook de rest vinden.
Ik heb dus constant 2 virtuele mappen nodig, een soort van welke website variabele en een seizoens variabele, zo krijg ik een archief en een volledig verschillend website systeem.
ik hoop dat iemand mij kan helpen
Alvast bedankt ! (ik reageer vanavond als ik terug thuis ben)