Verwijderd

Topicstarter
voor men nieuwe website heb ik htaccess nodig om de url beter leesbaar te maken.
maar ik kan niet alles met Mod_rewrite doen om dat het te complex is en dan ook niet meer gebruiksvriendelijk is.

Nu ik had graag gehad:

RewriteRule ^([0-9a-zA-Z]+)/([a-zA-Z]+)/index\.php?(.+)$ index.php?te=$1&s=$2&$3

(ik heb al met \ gewerkt voor het \. ,maar bij \? geeft die dan een 404.)

nu dat doet hij niet. hij wil de Getters volgens mij niet lezen in de reg exp.
ik weet niet of dat zelfs mogelijk is om in je regexp getters te lezen.

wat die wel doet is

#RewriteRule ^([0-9a-zA-Z]+)/index\.php$ index.php?te=$1 (=> hier neemt die de eerste letter van de getters)
of
#RewriteRule ^([0-9a-zA-Z]+)/index\.php$ index.php (=> hier geeft die alle getters mee)

ik heb nog meer paginas dan index, en de getters kunnen ook serieus veranderen van pagina tot pagina, maar als de index werkt kan ik ook de rest vinden.

Ik heb dus constant 2 virtuele mappen nodig, een soort van welke website variabele en een seizoens variabele, zo krijg ik een archief en een volledig verschillend website systeem.

ik hoop dat iemand mij kan helpen
Alvast bedankt ! (ik reageer vanavond als ik terug thuis ben)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

ik neem aan dat je met 'getter' GET-parameters bedoelt? Anyways; wat volgens mij het beste werkt is om je RewriteRule als volgt te schrijven:

code:
1
2
3
RewriteEngine On
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteRule ^.*$ /index.php

Vervolgens verwerk de de rest in PHP; zet bovenin je index.php maar eens
PHP:
1
var_dump($_SERVER);
neer; dan zie je dat de oorspronkelijke URL ook gewoon beschikbaar is. Deze kun je (met bijvoorbeeld explode() ) uitlezen en verwerken

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Maar, wat is hier "Serversoftware en Windows Servers"...aan ? Lijkt me meer iets voor "Programming"...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Fastex schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 13:27:
Maar, wat is hier "Serversoftware en Windows Servers"...aan ? Lijkt me meer iets voor "Programming"...
Wat heeft apache configuratie met programmeren te maken? Daarnaast horen niet-inhoudelijke opmerkingen eigenlijk ook niet in dit topic thuis; maar in Schop een Modje of een topicreport

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
alvast bedankt Spider voor je uitleg en oplossing, op de fiets richting me werk had ik ook aan iets dergelijks gedacht. Het werk nu zoals het moet !

dit mag dus dicht.