• Alex1995
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-10-2024
Ik heb onlangs in de kelder bij mijn vader zijn oude Sony Vaio PCG-C1XD gevonden. Hij zij dat ik hem mocht hebben, dus ik heb meteen de oplader gezocht en en de laptop ingeplugd om te kijken of deze het nog deed. gelukkig was dit het geval. Helaas kreeg ik na het bootlogo meteen de melding dat ik een BIOS password moet invoeren. ik heb aan mijn vader gevraagd of hij het password wist. maar aangezien hij de laptop al in geen 6 jaar heeft aangeraakt weet hij het password niet meer. mijn vraag luid dus: hoe (als het al mogelijk is) omzeil ik het BIOS password. ik heb al wat gegoogled maar dat heeft niks opgeleverd.

Alvast bedankt,
Alex.

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• Alex1995
ik heb het gechekt, maar we praten hier over een 10 jaar oude mini-notebook van sony. er word gepraat over het verwijderen van de bios batterij, maar anngezien de laptop al 6 jaar ongebruikt opgeborgen ligt en zijn accu 'dood' is, ga ik ervan uit dat die batterij wel leeg is. ik heb ook al met sony gebeld en die rekenen me er zo'n 900euro(!) voor om het op te lossen. ik kan windows niet opstarten dus ik kan progamma's zoals cmospwd niet gebruiken. dan wordt er gepraad over het booten van een floppy, maar deze compacte (8.9inch) notebook heeft geen optische drives. alleen een usb poort en een expresscard slot. ik heb ook gezocht of er info was over een jumper op het moederboord maar ook deze blijkt niet aanwezig te zijn. ik heb ook de volgende backdoor-passwords gebruikt: cmos, bios en phoenix in zowel higher als lower casing. ik weet geen andere opties meer.

Ik waardeer alle hulp enorm,
Alex

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Als hij nog boot kun je eens kijken naar de uitleg op http://wiki.birth-online....g/bios-password/sony-vaio; en anders werkt wellicht deze spammer toch wel; of je moet zelf ergens een OTP generator vinden :) Blijkbaar is een BIOSreset inderdaad geen optie.

Daarnaast pas je vraag beter in PMG, dus ik verplaats hem even :)

CSA > PMG

[ Voor 19% gewijzigd door Spider.007 op 13-07-2009 15:04 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Alex1995
oké, ik zal even kijken.
PS ik ben nieuw hier en ik weet nog niet zo goed waar ik alles moet plaatsen, dus bedankt voor de hulp.

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Alex1995 schreef op maandag 13 juli 2009 @ 14:23:
maar anngezien de laptop al 6 jaar ongebruikt opgeborgen ligt en zijn accu 'dood' is, ga ik ervan uit dat die batterij wel leeg is
Aannames zijn fataal. Nooit geschoten is altijd mis. Baat het niet, dan schaadt het niet. Enzovoorts ;)

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• Alex1995
bedankt voor alle hulp. ik heb samen met mijn vader het goede wachtwoord gevonden, dus ik hoef geen pogingen meer te doen om het BIOS password te omzeilen.
nogmaals bedankt voor alle reacties, ze hebben erg geholpen.

Alex
Pagina: 1