Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn zwager, net terug van een half jaar Z-Amerika, heb ik afgelopen week een nieuw systeem samengesteld. Zijn oude was voor z'n reis op en deed het op het laatst ook echt niet meer. Zoals altijd eigenlijk was het systeem gebonden aan een bepaald budget. Lang heb ik zitten wegen tussen AM2/AM3 DDR2/DDR3, maar na wat raad in winnen.. afijn, de bottomline is dat er voor hem nu ongeveer hetzelfde in het systeem zit als wat ik thuis heb staan.
Dat laatste leek me ook wel handig met de installatie, enige ervaring met de gebruikte spullen.

Afijn de gebruikte onderdelen maar eerst:
- MSI K9A2 Platinum Rev 1 (heb zelf Rev 1.1 geloof ik, die heeft iig 2 SATA slots en een SATA RAID controller minder). Het is een AM2+ bordje.
- Corsair 2x1GB PC8500C5 DDR2 geheugen (zelf ook)
- WD 250GB met inmiddels daarop WinXP Pro (32bit)
- Cooler Master Real Power 520 Watt modulaire voeding (zelf ook)

- Phenom II X4 810 (AM3, 2,6Ghz, 6MB cache) + natuurlijk een koeler er bovenop (en altijd koelpasta ertussen)
Verder hangen er nog een brander en 2 schijven in RAID 1 aan, maar dat is verder niet zo van belang nu.

Het punt is, met de Phenom II erin bootte het systeem niet. Het scherm bleef zwart, geen piepjes, koelers + LED's gaan aan en blijven draaien. No signal input kwam wel even in beeld op het beeldscherm.
Afijn, zijn spullen hebben een half jaar in de box gestaan, we wisten niet goed wat er aan de hand was, dus eerst de kabels etc gechecked , wat gewisseld, videokaart in andere sloten. Geen soelaas.
Vandaag dan van huis mijn PCI-e videokaart meegenomen, om te kijken of we daarmee beeld zouden krijgen. Nope.
Goed videokaart is het dus niet, want de mijne deed het gewoon nog hier thuis.

Een welwetende vriend gebeld, wat tips in gewonnen. 1) beeldscherm wisselen of 2) CPU. Nou ja dat het beeldscherm na een half jaar in de box staan ineens stuk zou zijn leek me wat onlogisch en een ander scherm was even niet voor handen, dus dit was de minst praktische oplossing. Goed de CPU dan.

Ook daar twee punten: 1) Inmiddels was ik er wel achter dat het (nieuwe) moederbord wel eerst een BIOS update moest krijgen voor deze de AM3 Phenoms kon supporten. De CPU staat wel op de supported list van MSI (core: Deneb, en zoals gezegd een Phenom II 810). Maar goed, eerst die update dus, anders werkt het niet. Het leek me dat dit het probleem moest zijn. Dus was het een kwestie van een nu, met de huidige BIOS wel werkende, CPU scoren, zodat de BIOS update gedaan kon worden. En daarna moest de AM3 Quad core het toch wel doen, dachten wij zo.
Zo gezegd weer naar m'n eigen huis, mijn AM2 Athlon X2 processor uit m'n systeem gehaald en mee daarheen.

Daarmee doet ie het dus wel!
Windows setup, blabla, BIOS geupdate naar versie 1.8 (1.7 zou noodzakelijk zijn volgens MSI website). En zo vond ik dat ook via Google op wat forumposts. Afijn, 1.8 is het meest recent, de CPU tabel was daarin nogmaals bijgewerkt vanaf 1.7, dus, waarom niet 1.8? Hmm!

Dus BIOS 1.8 geïnstalleerd. Mijn processor eruit, Phenom 810 erin. Maar hetzelfde probleem als voorheen doet zich weer voor. Waar de verwachting was dat het systeem nu wel zou booten, blijft het scherm weer zwart, geen BIOS piepjes, no signal input, check check, niks met videokaart e.d.
Am2 erin weerin, settings checken, CMOS reset gedaan. Niks nada, nou ja, uiteindelijk doet ie het met mijn Athlon X2 erin natuurlijk weer wel, maar dat schiet niet op.

Nu 2 gedachtes over:
1) CPU is DOA, terug ermee. Zou dit scenario de klachten als het ware verklaren? Dat er daarom niks op het scherm tevoorschijn komt? Het lijkt me dat het moederbord wel zou piepen bij het opstarten..
Terugsturen, nieuw exemplaar..en dan zou het moeten werken. Zo niet...dan ga ik mezelf toch wel hard achter het hoofd krabben; wat is er dan aan de hand.

2) Misschien toch BIOS versie 1.7 nodig, maar het lijkt me sterk dat er iets in 1.7 zit wat niet in 1.8 zit..dat lijkt me heel krom. Het zijn toch meestal cumulatieve updates?
2b) Of toch, nog een andere (beta) BIOS nodig.

Overigens was de BIOS flash geslaagd. Ik krijg de greep niet zo goed op dit probleem.
Iemand een briljante tip of opmerking? Een 3e gedachte?

AM3 processors zijn na BIOS updates in ieder geval compatible met AM2+ moederborden. En naar wat ik vond op Google zijn er ook mensen die dit werkend hebben gekregen, dus zo moeilijk moet het toch niet zijn.
Misschien is het dus ook gewoon simpel en is de CPU kapot..maar goed..
MSI's AM2+ motherboards are completely compatible with AMD AM3 processors
MSI had already announced its AMD AM2+ series of motherboards could already support the all new AM2+/AM3 PhenomTM II processors before AMD's new AM3 processors had reached the markets.

After purchase, users only need to update the new BIOS, and don't have purchase any new hardware, should they desire to switch and enjoy either AM2+/AM3 PhenomTM II processing power. *knip*
In order to best meet customers expectations about AM3''s advancement, MSI not only ensured that its AM2+ motherboard's BIOS could support the latest AM3 CPU, was also the first company to provide its customers with BIOS supporting AM2+/AM3 PhenomTM II processors solution.
Wat ik natuurlijk nog kan en mogelijk ga doen is zelf hier Bios 1.7 installeren en zijn CPU (die nu hier is) in mijn PC testen, maar dat is iets wat ik even in mijn komende werkweek van 61u moet proppen.

Jullie gedachten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Ik zou beginnen met een BIOS update (of eigenlijk downgrade dus) naar 1.7, al zou ik persoonlijk verwachten dat het niet gaat werken als 1.8 niet werkt. Daarna kan je altijd nog proberen wat er gebeurd als je de nieuwe processor in je eigen pc gaat zetten.

Het zou denk ik ook nog je voeding kunnen zijn, ik weet niet wat die nieuwe processor verstookt te opzichte van de oude, maar als hij niet genoeg power krijgt om te booten zou dat jou probleem volgens mij ook kunnen verklaren ;)

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Bios 1.8 is echt slecht voor dit mobo ,Ik draai bios 1.7 omdat 1.8 mij ook veel problemen geeft.
Ik krijg wel beeld maar ik kan mijn Phenom II 940 amper overclocken.
Nu snap ik wel dat je de cpu niet overclocked maar zelfs op stock settings loopt het bord niet stabiel op dat bios.
Ik raad dus ook aan om je bios te downgraden...

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat moeten we maar even proberen dan.. wel weer net ff wat lastiger dan upgraden.. wat gewoon kan met MSI Live Update. Aangezien het bij een downgrade geen nieuwe upgrade (:P) meer betreft..wordt ie niet gevonden en is het ook niet op die manier te doen natuurlijk.

Wel gaar dat 1.8 dan zo 'slecht' is.
Rupie schreef op maandag 13 juli 2009 @ 07:26:
Het zou denk ik ook nog je voeding kunnen zijn, ik weet niet wat die nieuwe processor verstookt te opzichte van de oude, maar als hij niet genoeg power krijgt om te booten zou dat jou probleem volgens mij ook kunnen verklaren ;)
Er is niet echt een oude processor, alleen een leen-processor; de mijne.
Mijn processor (X2 4800+) heeft een TDP van 65 W. Die andere voor 95W. Het moederbord is gecertificeerd voor 140W procs.
Kan me niet voorstellen dat de voeding deze setup niet zou trekken. Dan is ook mogelijk de oplossing alleen de WD 250GB schijf aangesloten te laten, de 2 WD 1TB's in RAID van de stroom los te halen, idem voor de brander. Dat moet alweer wat wattjes schelen; waarschijnlijk zo'n 20 á 30 (TDP Verschil is dus 30W).
Maar het lijkt me heel sterk dat dit het zou zijn.. Hier bij mij thuis draait een dergelijke setup ook met dezelfde voeding (ook 3 schijven en een brander, budgetvideokaart, meer fan's) alleen dan dus met de 65W proc ipv 95. Maar helemaal wegstrepen kunnen we het nog niet natuurlijk..

Er zit sowieso een budget videokaart in (met nVidia 9400 chip) die z'n voeding uit het mobo trekt. Ben dat vergeten te melden realiseer ik me nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Na doorlezen zeg ik:
- Of gare 1.8 BIOS, dus 1.7 proberen.
- Of CPU is DOA.
- Of moederbord defect (niet heel erg waarschijnlijk, maar het is technisch nog steeds mogelijk tot je die Phenom 810 op een ander moederbord probeert).

PS. Na een BIOS-update/downgrade altijd even Load Setup Defaults doen in BIOS. (Ja, dit zou effectief hetzelfde moeten zijn als een CMOS-reset, maar hoeft niet).

[ Voor 26% gewijzigd door kalizec op 13-07-2009 22:11 ]

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kalizec schreef op maandag 13 juli 2009 @ 22:10:

- Of moederbord defect (niet heel erg waarschijnlijk, maar het is technisch nog steeds mogelijk tot je die Phenom 810 op een ander moederbord probeert).
Lijkt mij uitgesloten. Met mijn proc doet hetzelfde moederbord het namelijk wel, ook na installatie van 1.8
kalizec schreef op maandag 13 juli 2009 @ 22:10:
Na doorlezen zeg ik:
- Of gare 1.8 BIOS, dus 1.7 proberen.
- Of CPU is DOA.

PS. Na een BIOS-update/downgrade altijd even Load Setup Defaults doen in BIOS. (Ja, dit zou effectief hetzelfde moeten zijn als een CMOS-reset, maar hoeft niet).
Niet gedaan, wel de CMOS reset, de instellingen die ik gebruikte voor de upgrade waren allen terug gezet (cMOS reset gedaan nadat bleek dat het na de BIOS upgrade niet werkte) en iig toen waren allen setting terug bij default.

Maar goed, dan klinkt het inderdaad naar: of 1.7 of CPU DOA. Nu nog tijd vinden.

Nog iemand die een bepaalde methode aanraadt voor het downgraden? Makkelijkste methjode???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 00:35:
Lijkt mij uitgesloten. Met mijn proc doet hetzelfde moederbord het namelijk wel, ook na installatie van 1.8
Sorry, maar je hebt het pas uitgesloten als je de CPU als schuldige aan kunt wijzen door deze in een ander moederbord te testen. Ik ben het met je eens dat het onwaarschijnlijk is, maar het is zeker nog niet uitgesloten.
Nog iemand die een bepaalde methode aanraadt voor het downgraden? Makkelijkste methode?
  1. Werkende CPU er in.
  2. Booten van bootdisk met BIOS-tool + BIOS-file.
  3. BIOS 1.7 installeren
  4. Reboot
  5. BIOS - Load Setup Defaults - Save & Exit
  6. Reboot - (om de DMI-tabellen opnieuw te vullen).
  7. Shutdown
  8. CPU vervangen
  9. Starten
Stap 9 het liefste met de vingers gekruist achter de rug, terwijl je op je handen staat. Dit met je rug naar het westen terwijl de maan daar in het derde kwadrant opkomt.

Minder grappig, maar wel duidelijk: Doet ie het dan nog niet, beschouw de CPU dan maar als DOA, al weet je het pas 100% zeker als je die CPU ook in een ander moederbord geprobeerd hebt.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kalizec schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 09:05:

Sorry, maar je hebt het pas uitgesloten als je de CPU als schuldige aan kunt wijzen door deze in een ander moederbord te testen. Ik ben het met je eens dat het onwaarschijnlijk is, maar het is zeker nog niet uitgesloten.
Sorry vergeten "bijna of zo goed als" er tussen te zetten :) Dat was namelijk wel wat in m'n hoofd omging toen ik het postte. Dus precies wat je in de 2e zin zegt verder (Y)
kalizec schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 09:05:
• Booten van bootdisk met BIOS-tool + BIOS-file.
Hmm maar eens kijken hoe ik die ga maken en waarop..moet een diskette nog perse tegenwoordig? :/
Minder grappig, maar wel duidelijk: Doet ie het dan nog niet, beschouw de CPU dan maar als DOA, al weet je het pas 100% zeker als je die CPU ook in een ander moederbord geprobeerd hebt.
Maar als je leest zie je dat ik dat van plan ben, namelijk in mijn eigen PC, waar ik nu achter zit, waar ik dus als eerste stap BIOS 1.7 wil installeren (nu 1.5) en dan de CPU in wil proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 00:10:
Hmm maar eens kijken hoe ik die ga maken en waarop..moet een diskette nog perse tegenwoordig? :/
Gelukkig niet USB stick kan tegenwoordig ook.
En bij nieuwe moederbord zit de flashtool vaak ook al ingebakken in het bios. Dan hoef je alleen de bios file op een USB stick te zetten en te selecteren met de flashtool. :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*update*

Ja stom..dat wist ik eigenlijk ook wel :/ Dat ik dat uberhaupt heb gevraagd. Maar inderdaad, werkt prima via USB sticky! Je hoeft hem zelfs niet te formatteren.

Maar goed, BIOS 1.7, 1.66 beta en 1.73 beta geprobeerd; geen soelaas.
Dit gemailed naar bedrijf waar de processor is aangekocht. Zij dachten ook aan een DOA. Inmiddels net RMA aanvraag ingestuurd, processor gaat dus terug. Als de nieuwe het wel doet, is het probleem daarmee natuurlijk opgelost en laat ik het nog weten. Zo niet..dan moeten we toch maar zoeken naar een andere oplossing, maar het lijkt het meest logisch..vond iig het bedrijf ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit eigen oude topic opgravende

*update*

Na een weken lange RMA/DOA (mocht niet onder de noemer DOA omdat ik het na 8 dagen had gemeld, echter de processor deed het vanaf dag 1 niet) procedure bij bedrijf Z heb ik vandaag eindelijk een vervangend exemplaar terug. Bedrijf Z zat er naar mijn indruk niet bovenop en na enkele keren bellen én enkele keren mailen kwam er vorige week dan eindelijk een bericht dat er via AMD een nieuw exemplaar werd toegestuurd, nadat dit in de daar voorafgaande 3 weken ook al twee keer was toegezegd.

Afijn, één nieuw exemplaar dus..

De processor hier maar gelijk getest in mijn eigen PC, met zoals in de topicstart al aangegeven, redelijk dezelfde configuratie als de PC van m'n zwager, waar de CPU uiteindelijk voor bedoeld is.

Hier (mijn PC) onlangs ook de BIOS een upgrade gegeven naar versie 1.73 (beta), wat zo ik destijds via Google op div. fora vond, iig een goeie beta BIOS moet zijn, die deze CPU ondersteund. Zoals alle BIOSsen na versie 1.66 beta en de officiële 1.7 BIOS zouden moeten doen.
Bij hem destijds geprobeerd: 1.66 beta, 1.7, 1.8 en deze; 1.73 beta.

Echter in mijn PC hetzelfde resultaat als voorheen; de fans gaan draaien, maar het scherm blijft zwart.
Mijn eigen CPU (Athlon X2) zit inmiddels bij m'n zwager in zijn bak..zodat hij toch even aan de slag kon, maar goed, mijn PC zal het gewoon doen als ik die terug heb.

Echter heb ik niet de indruk dat zijn PC het straks zal doen, als wij deze CPU bij hem erin zetten..al gaan we dat nog even testen, maar ik ben bang nu al te kunnen zeggen dat het probleem dus persisteert.

Kortom; beide systemen draaien perfect, met míjn (oude) CPU erin.
Beide systemen doen het níet, met de Phenom X4 810 erin..die dus al vervangen is na gedachte DOA eerste exemplaar.

Uiteraard zit er (weer) koelpasta op de CPU en koeler, ben ik net natuurlijk zorgvuldig te werk gegaan, etc enz.

2e DOA is natuurlijk niet uit te sluiten...maar ik denk dat jullie het met me eens zijn dat de kans hierop toch wel nagenoeg nihil is en dat er hier waarschijnlijk wat anders aan de hand is.
Hier op terugkomend:
-Emiel- schreef op maandag 13 juli 2009 @ 00:23:

Nu 2 gedachtes over:
1) CPU is DOA, terug ermee. Zou dit scenario de klachten als het ware verklaren? Dat er daarom niks op het scherm tevoorschijn komt? Het lijkt me dat het moederbord wel zou piepen bij het opstarten..
Terugsturen, nieuw exemplaar..en dan zou het moeten werken. Zo niet...dan ga ik mezelf toch wel hard achter het hoofd krabben; wat is er dan aan de hand.
Het dik gedrukte dus.

Ook nogmaals; de voor hem geconfigureerde PC draait dus nu gewoon prima met míjn Athlon X2 erin, moederbord en de rest doet het dus.

Iemand die er goed in zit die een nieuwe óf andere visie op deze zaak heeft?
Hulp is gewenst! Bvd!

Of wordt dit een geval..maar gewoon een ander processortype (geen AM3 denk ik dan) aanschaffen en het daarmee doen. Na e.a. aan onderzoek moét dít toch gewoon écht mogelijk zijn, ik snap níet dat het niet werkt.

(Daarnaast denk ik dus dat die eerste CPU ook niet DOA was, maar ik heb geen bericht gehad van bedrijf Z dat dat ontkende of bevestigde..wel kreeg ik de indruk dat het toesturen van een vervangend exemplaar, wat in de communicatie gezien allemaal via AMD lijkt te zijn gegaan, daarop doelt.)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2009 18:53 . Reden: kleine verduidelijkingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

Kan de crux zitten in het niet gebruiken van DDR 3 geheugen icm de AM3 processor?

Dat zou betekenen dat het hele nut van AM2+ nogal marginaal is; het zijn AM2 moederbord met forward compatibility, hence the +, voor AM3 processor, die dezelfde pin-layout hebben. Past fysiek natuurlijk allemaal en zou moeten werken. Echter zijn er weinig AM2+ moederborden die dan ook DDR3 geheugenbankjes hebben..volgens mij doet alleen Asrock dit weleens, 2 verschillende geheugenbankjes gebruiken in 2 bij 2 configuratie op hun moederborden. Zoals ze ook die gekke leverancier zijn die destijds een AGP slot en PCI-express slot op één moederbord propte..

Lijkt me toch niet dat dit de oplossing is..

Maar iemand een idee?
*gaat ff verder zoeken weer*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog niemand ;( Balen ;(

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2009 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AM3 met DDR2 werkt perfect (720 X3 draait in m'n mediacenter met DDR2).

Was de verpakking etc effectief nog verzegeld? Ik ben eerlijk gezegd aan het denken aan een niet gerepareerde RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beide zegels waren intact en het zou een vervangend exemplaar moeten zijn. Ze hebben er ook 6-7 weken over gedaan dus dat zou helemaal schandalig zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou nogmaals dit oude topic maar even opgraven, maar wel met nieuws:

Het systeem als zodanig als in de startpost heeft nooit gewerkt.
Na 7 weken kregen we dus een 2e exemplaar, dat het ook niet deed.
Dit vervangende exemplaar onlangs retour gestuurd naar bedrijf Z dat overigens verder veelal moeilijk deed en traag was in deze kwestie, in ieder geval niet veel blijk gaf het beste met de klant voor te hebben, of, voor hun meer van toepassing, de klant voor zich te winnen'/vasthouden.
Een shopsurvey van dit bedrijf zal ook zeker nog volgen.

Maarrrr uiteindelijk na een hoop tramalant vandaag een
AMD Phenom II X4 940 Black Edition ontvangen, gezien een goedkoper exemplaar en partiële vergoeding niet mocht.

En hiermee draait het systeem dus, uiteindelijk, 3 maanden nadat het in elkaar hád moeten zitten, wél.

En daar zijn we blij om.
Ik denk ik laat het hier nog weten..zodat als iemand op hetzelfde probleem stuit of een dergelijke samenstelling voor ogen had..hij/zij in ieder geval de kans heeft dit tot zich te nemen.

p.s. Ik gun niemand zulke aftersales toe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z900
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-07 12:41
Dit komt mij dus zeer bekend voor.

Mijn moederboard van september 2008 (wat ik nu nog steeds gebruik):
- MSI K9A2 Platinum V2 (bios toen geupgrade naar V1.4, inmiddels V1.B)
- Phenom X4 9850 BE (agena)

Deze wou ook niet starten met een Cooler Master 700W PSU.
Cooler Master 620W gekocht toendertijd en het probleem was weg !

Goed dat was het eerste probleem verholpen.

Nu het volgende:
Heb al 2 van deze boarden in gebruik (de V1 en V2) en ik heb niks anders dan ellende de afgelopen 4 jaar ermee gehad.

Eerst veel BSODs en SATA probs..... (dus een 2e board aangeschaft om deze uit te kunnen sluiten)

Jaartje goed geweest maar na een windows XP beveiligingsupdate (van een paar weken terug) zo plots na het opnieuw booten plots geen video (ook als ik in de bios setup zit !!!!!!) terwijl de FANs nog blijven draaien en alle LEDS.

Alles lijkt ipc goed (bios V1.9b) het zou het geheugen of CPU nog
kunnen zijn. (want die worden op beide mobos gebruikt en beide mobos geven dezelfde klachten).

Het rare is dat als ik eenmaal 5min in windows XP Pro 32b zit er niks meer aan de hand is.
(is ook wel eens anders geweest, maar de laatste weken niet meer).

Dus wat kan het zijn als ie na bv 5 seconden in de bios setup te zijn er geen video meer doorkomt
en soms opnieuw boot maar soms ook niet ("vastloopt") ?

OCCT stress testen gaan prima......

[ Voor 8% gewijzigd door Z900 op 05-01-2013 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z900
update: andere proc (Athlon 64 3000+) geprobeerd: nog vanuit de bios setup een black screen na paar minuten........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z900
update: andere PSU geprobeerd, nog steeds hetzelfde euvel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z900
zou het een bepaalde incompatibliteit kunnen zijn met de 4890 videokaart ?
kan het dan gebeuren dat ie zomaar spontaan reset (nu ja het beeld valt weg maar pc reboot niet) vanuit de bios-setup ?

[ Voor 44% gewijzigd door Z900 op 06-01-2013 16:02 ]

Pagina: 1