Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:43
Ik heb een PC op basis van een Asus P5N-MX staan als HTPC.

Als ik de PC in standby zet, dan gaat het goed, maar juist op het punt dat hij "uit" zou moeten gaan, springt hij weer aan, m'n DVD drive wordt dan ge-initialiseerd en ik kom weer terug op het punt waar ik was voordat hij in standby ging.

Dat is dus probleem 1, het niet in standby gaan.

Maar het tweede is, dat als hij dan terugkomt uit die standby, dat m'n MCE Remote ook niet werkt. Muis (USB) en toetsenbord (Bluetooth, via USB stick) ook niet.

Ik druk dan de knop op de voorkant van de PC 1x in, zodat hij weer in standby gaat (dit is volgens mij de standaardinstelling van Vista, bij XP sloot de PC dan af als je de knop indrukte).

Dan doet hij hetzelfde als bij probleem 1, het lijkt alsof hij in standby gaat, maar start weer op.

Maar dan werken m'n USB apparaten wel weer!

Ik heb al wat met MST MCE Standby Tool geknutseld, de slaaptoestand waar hij in gaat heb ik al op S3 gezet, maar ook al op S3 + S4, maar bij beiden hetzelfde probleem. Ook heb ik in MCE Standby tool de instelling die wat met "Problematic USB devices at resume. " doet veranderd (Aan of uit) maar dat hielp ook niet.

Ik heb het gepost in PMG, en niet in Windows Clients, want volgens mij ligt het aan het moederbord.
Ik kan me heel vaag herinneren dat met XP de Standby het ook al niet goed deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Al een BIOS-update gedaan? Hoogstwaarschijnlijk dat in een nieuwere BIOS-versie die standby-problemen gefixt zijn.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Goeie :D

Nog niet eens bij nagedacht, zal eens kijken of er wat te updaten valt :)

Edit:
Volgens mij heb ik al de nieuwste, dus dat schiet niet op dan.

Bij 1 van de BIOS versies (de eerste) staat wel:
2. Fix system resuming from S3 mode even when power jumper is set to +5V mode
Wat bedolen ze met Power jumper +5V ? Dat jumpertje wat ervoor zorgt dat er stroom op je USB poorten blijft staan als je de PC uitzet?

Misschien dat dat wel uit staat bij mij, en dat hij daardoor flipt met de Standby :P

[ Voor 72% gewijzigd door ThinkPad op 13-07-2009 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 16:07

Twan V

...en er stralend uitzien

ThinkPadd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 00:20:
Goeie :D

Nog niet eens bij nagedacht, zal eens kijken of er wat te updaten valt :)

Edit:
Volgens mij heb ik al de nieuwste, dus dat schiet niet op dan.

Bij 1 van de BIOS versies (de eerste) staat wel:
Klein schopje: Heb je het probleem al opgelost?

Ik heb het standby-probleem namelijk ook: De pc staat nog geen seconde op standby en alle schijven en fans beginnen weer te draaien en ik kom weer terug op de desktop.

Het rare is dat ik een dualboot vista/vista heb en dat ie in mijn oude os prima slaapt.

Hw: Asus P5Q pro, Asus Nvidia 9600GTX, 4GB ram, Vista HPx86

Ik heb
  • Gegoogled en op GoT rondgekeken
  • Alle Asus-energietools geinstalleerd, geprobeerd, en verwijderd
  • De taakplanner doorgeploegd en taken die de pc zouden kunnen wakkermaken uitgeschakeld
  • Apparaatbeheer uitgegraven en bij alle apparaten (behalve het toetsenbord) aangegeven dat het de computer niet mag ontwaken.

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Je zou de MCE standby tool kunnen proberen, als je daar de login aanzet kan je zien waarom de pc uit slaapstand komt volgens mij

laat maar, niet goed gelezen

[ Voor 13% gewijzigd door Rupie op 31-08-2009 12:16 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 16:07

Twan V

...en er stralend uitzien

Bedankt voor de tip!
Die tool stond nog op mijn verlanglijstje. Ik heb hem inmiddels (remote) geinstalleerd en ingesteld, maar ik kan het op dit moment niet testen.

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik heb het probleem nog niet opgelost, ben dus nog op zoek naar de werkende oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik heb het moederbord veranderd, er zit nu een P5L-MX in.

Via een smerige hack (Opslagcontroller verwijderen en opnieuw installeren op het nieuwe moederbord) heb ik Windows niet opnieuw hoeven te installeren.

Ik heb het probleem dus nogsteeds, je zet de PC op standby, en hij vliegt gelijk weer aan (het scherm gaat wel eventjes op zwart).

Het probleem zit dus waarschijnlijk in de Vista installatie, maar hoe zorg ik nou dat hij goed in en uit standby gaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

In het BIOS zelf staan de standby instellingen ook goed? S3, S3 suspend, S4, S2 etc. even de juiste uitzoeken en instellen en weer proberen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik heb dit bordje weer in gebruik, en er staat nu Windows 7 Home Premium NL 32bit op, en het werkt nogsteeds niet helemaal.

Maar het blijkt wel dat het de S3 standby is die niet werkt. In de BIOS kan ik namelijk kiezen voor:
  • S1
  • S3
  • S1&S3
Bij S1 gaat het wel goed, maar dat verbruikt volgens mij veel meer stroom omdat er dan vanalles aan blijft staan.

Het ligt dus echt aan het moederbord. Helaas staat de nieuwste BIOS (0802) er al op.

Iemand een idee om S3 goed werkend te krijgen? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Niemand een idee om S3 werkend te krijgen?

Met S1 standby gebruikt hij nog aardig wat stroom namelijk, en de videokaart ventilator blijft ook draaien waardoor hij aardig wat lawaai maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snijtafel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 12:33
je moet even kijken of je internet hem niet uit standby haalt door even bij apparaat beheer te of hij hem uit slaapstand/ stanby mag halen (apparaatbeheer -> eigenschappen -> energiebeheer -> dit apparaat mag de computer uit slaapstand halen uitvinken), dat heb ik in iedergeval gehad met mijn pc.
en het werkte voor mij :)

[ Voor 4% gewijzigd door Snijtafel op 16-01-2010 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Oja dat is wel een goeie inderdaad.

Heb die instelling bij de netwerkkaart, muis, toetsenbord en MCE remote ontvanger aangepast.

Zal het binnenkort even proberen of het geholpen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snijtafel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 12:33
ThinkPadd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 21:31:
Oja dat is wel een goeie inderdaad.

Heb die instelling bij de netwerkkaart, muis, toetsenbord en MCE remote ontvanger aangepast.

Zal het binnenkort even proberen of het geholpen heeft.
Toetsenbord en muis is niet per se nodig, anders kan je hem alleen met de aanknop weer eruit halen.
Ik vind persoonlijk dan even een "ram" op het toetsenbord geven makkelijker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ja maar ik heb een draadloos toetsenbord, en die gaat dan ook voor problemen zorgen denk ik :P

Ik kijk nog wel even, misschien dat het toetsenbord inderdaad wel weer aan kan.

En dat hij met de aanknop weer aan moet is niet zo'n probleem, is ook duidelijker voor m'n ouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Oke het werkt :D

In de BIOS de standby op S3 gezet, en toen bij de netwerkkaart (nForce onboard) het vinkje weg gehaald dat hij de computer uit standby mag halen. Toen werkte het volgens mij alsnog niet, en heb ik nog wat met MCE Standby Tool geklooid. Volgens mij werkte het zodra ik de optie "Disable selective USB support" uitvinkte.

Scheelt iig weer flink wat energieverbruik, en vooral lawaai
Pagina: 1