Ik heb hier een laptop, tevens heb ik een tv. Aan die TV kan ik een USB drive of externe HDD (USB) hangen om media af te spelen. Kan ik dit ook op een of andere manier van mijn laptop? Dus bestanden van de harde schijf (via bijvoorbeeld USB) op de tv afspelen?
Nee. Hoewel het in theorie mogelijk moet zijn heb ik nog niet gezien dat iemand het voor elkaar kreeg.
(PS, normaal helpt als je type tv en type laptop noemt...)
(PS, normaal helpt als je type tv en type laptop noemt...)
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Je wilt je laptop gebruiken als usb-host, die zijn eigen hardeschijf beschikbaar stelt?
Dit kan inderdaad niet.
Moet het trouwens niet usb slave zijn frickY ? Een USB stick ofzo is toch een slave apparaat, en een PC toch host?
Volgens mij wil hij zijn laptop als een soort USB stick gebruiken, waarbij de bestanden op de interne hardeschijf staan.
Volgens mij kan een Mac dit wel, via Firewire aan een andere Mac. (Maar Firewire is ook geen USB)
Moet het trouwens niet usb slave zijn frickY ? Een USB stick ofzo is toch een slave apparaat, en een PC toch host?
Volgens mij wil hij zijn laptop als een soort USB stick gebruiken, waarbij de bestanden op de interne hardeschijf staan.
Volgens mij kan een Mac dit wel, via Firewire aan een andere Mac. (Maar Firewire is ook geen USB)
[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 12-07-2009 23:38 ]
Heb ik ook aan gedacht maar me laptop trekt 1080p films niet echt.Wiethoofd schreef op zondag 12 juli 2009 @ 23:34:
Als het goed is heeft je laptop een DVI of D-sub out of zelfs HDMI of een displayport, kabeltje naar je TV en gaan zodra je die als extern scherm hebt ingesteld.
Wat zijn de specs van je laptop, zodra je de boel update, opschoont en de juiste codecs installeert en gebruikt maakt van hardwarematige versnelling kunnen de meeste laptops wel Full HD afspelen.Mania-92 schreef op zondag 12 juli 2009 @ 23:47:
Heb ik ook aan gedacht maar me laptop trekt 1080p films niet echt.
Makkelijkste manier gaat zijn om de HDD uit de laptop te slopen en in een USB behuizing te stoppen.
Verder gaat het nimmer werken, want de hardwarematige USB-controller in de laptop gaat zich nooit als USB slave kunnen gedragen.
Verder gaat het nimmer werken, want de hardwarematige USB-controller in de laptop gaat zich nooit als USB slave kunnen gedragen.
Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S
Hij is echt heel simpel hoor. Vista, 2GB RAM, intel celeron mobile 575 2Ghz en een grafische kaart/chip van de intel mobile 4 serie.Wiethoofd schreef op zondag 12 juli 2009 @ 23:52:
[...]
Wat zijn de specs van je laptop, zodra je de boel update, opschoont en de juiste codecs installeert en gebruikt maakt van hardwarematige versnelling kunnen de meeste laptops wel Full HD afspelen.
Zal mij benieuwen of die tv dat uberhaupt wel kanMania-92 schreef op zondag 12 juli 2009 @ 23:47:
[...]
Heb ik ook aan gedacht maar me laptop trekt 1080p films niet echt.
Ik denk persoonlijk dat hij al de grootste moeite heeft om een matroska container te openen, en dan heb ik het nog niet eens over de inhoud.
Misschien zou je, om mensen zoals mij te verlichten en tevens om jezelf, waarschijnlijk, een hoop gepruts besparen, het type TV even moeten posten.
[ Voor 16% gewijzigd door SirNobax op 13-07-2009 07:34 ]
Pentaxiaan
Verwijderd
Macs kunnen dit met firewire, maar ik heb dit inderdaad nog nooit gehoord met USB.
1080p content decoden lijkt me inderdaad moeilijk voor de TV, misschien is een extern media doosje aan te bevelen.
1080p content decoden lijkt me inderdaad moeilijk voor de TV, misschien is een extern media doosje aan te bevelen.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2009 23:28 ]
Pagina: 1