Ik kom er even niet meer uit. Ik heb een netgear router WNDR3300 met de laatste firmware (netgear). Deze router support het 1N wireless network. Werkt opzich goed.
Sinds deze week heb ik een fiber 60 abbo van UPC.
Kijk eens naar het volgende overzicht (speedtest.net)
laptop ----> modem: down: 58 mbit (netjes dus)
latop (wired) ---> router ----> modem: down: 58 mbit (netjes dus)
latop (wireless) ---> router ----> modem: down: down 40 mbit (mager)
Nu vind ik die 40mbit aan de magere kant, dit omdat mijn laptop een erg goede wireless verbinding lijkt te hebben (240- 270 mbit).
Ik vraag me af waarom de snelheid verschilt terwijl ik toch gewoon op max. wireless speed zit.
Waar kan het nog aan liggen? Mijn laptop is een macbookpro. Ik heb hier alleen mijn MTU van mijn wireless kaart naar 1400 gezet (standaard 1500). Hierdoor leek mijn wireless verbinding stabieler te zijn.
Iemand suggesties waar ik het moet zoeken of is dit het maximale haalbare?
Sinds deze week heb ik een fiber 60 abbo van UPC.
Kijk eens naar het volgende overzicht (speedtest.net)
laptop ----> modem: down: 58 mbit (netjes dus)
latop (wired) ---> router ----> modem: down: 58 mbit (netjes dus)
latop (wireless) ---> router ----> modem: down: down 40 mbit (mager)
Nu vind ik die 40mbit aan de magere kant, dit omdat mijn laptop een erg goede wireless verbinding lijkt te hebben (240- 270 mbit).
Ik vraag me af waarom de snelheid verschilt terwijl ik toch gewoon op max. wireless speed zit.
Waar kan het nog aan liggen? Mijn laptop is een macbookpro. Ik heb hier alleen mijn MTU van mijn wireless kaart naar 1400 gezet (standaard 1500). Hierdoor leek mijn wireless verbinding stabieler te zijn.
Iemand suggesties waar ik het moet zoeken of is dit het maximale haalbare?