Fiber 60, UPC. LAN ok, wireless niet

Pagina: 1
Acties:

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
Ik kom er even niet meer uit. Ik heb een netgear router WNDR3300 met de laatste firmware (netgear). Deze router support het 1N wireless network. Werkt opzich goed.

Sinds deze week heb ik een fiber 60 abbo van UPC.

Kijk eens naar het volgende overzicht (speedtest.net)
laptop ----> modem: down: 58 mbit (netjes dus)
latop (wired) ---> router ----> modem: down: 58 mbit (netjes dus)
latop (wireless) ---> router ----> modem: down: down 40 mbit (mager)

Nu vind ik die 40mbit aan de magere kant, dit omdat mijn laptop een erg goede wireless verbinding lijkt te hebben (240- 270 mbit).

Ik vraag me af waarom de snelheid verschilt terwijl ik toch gewoon op max. wireless speed zit.
Waar kan het nog aan liggen? Mijn laptop is een macbookpro. Ik heb hier alleen mijn MTU van mijn wireless kaart naar 1400 gezet (standaard 1500). Hierdoor leek mijn wireless verbinding stabieler te zijn.
Iemand suggesties waar ik het moet zoeken of is dit het maximale haalbare?

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

--> NT

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
Welk punt wil je maken? Is de snelheid normaal?
Ik heb je post even gelezen en ik mag blij zijn met de helft. Even voor de duidelijkheid.
Mijn verbinding met mijn router is 270mb en ik haal als downloadsnelheid bij speedtest.net 40mb.
Vind ik nogal een verschil.

mijn draadloze verbinding mag in deze toch niet de bottleneck zijn?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Met wireless heb je altijd overhead (veel), dus op een 60 Mbit verbinding, waar je draadloos 40 haalt en bedraad 58, lijkt mij dat zeer plausibel.

Wat haal je als overdrachtssnelheid tussen je laptop en een werkstation?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Stalkert schreef op zondag 12 juli 2009 @ 23:58:
Ik heb je post even gelezen en ik mag blij zijn met de helft. Even voor de duidelijkheid.
Mijn verbinding met mijn router is 270mb en ik haal als downloadsnelheid bij speedtest.net 40mb.

Waarom meet je niet eerst even de snelheid van het draadloze netwerk? Bv. met NetCPS. Zou best kunnen dat 40mb draadloos de max is ivm storing, obstakels/muren etc.

Over de 300/270mbit mythe:
dion_b in "sneller draadloos netwerk (802.11n)"
draadloos upc fiber 60

[ Voor 11% gewijzigd door Noork op 13-07-2009 00:41 ]

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:11

itarix

404 soul not found

Draadloos heeft erg veel overhead voor het protocol.
Waarschijnlijk is draadloos inderdaad de bottleneck.
Hoever zit je van het accespoint af?

Volgens dit artikel: http://www.smallnetbuilder.com/content/view/30502/96/1/4/ is de wireless verbinding gewoon niet zo snel.

Je zou nog de firmware kunnen upgraden daar schijnt een kleine preformance winst mee behaald te kunnen worden.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:28
Stalkert schreef op zondag 12 juli 2009 @ 23:58:

Wat wil je dan? 270Mbit/s halen bij een speedtest? Als je dat lukt met een 60Mbit lijn ga je geld verdienen. ;)

Het punt wat ik wilde maken is dat je draadloze verbinding vrijwel altijd de bottleneck is, maar de posts hierboven vertellen eigenlijk het hele verhaal al. 300Mbit van draft-N is pure marketing, het is een upgrade ten opzichte van de huidige standaarden maar niet zoals de fabrikant je wil doen geloven. Ook de snelheid die Windows aangeeft moet je met een zoutvlakte nemen want die geeft ook slechts een hele ruime theoretische waarde weer.

• Marc P
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-11-2024
Heb het zelfde met mijn sitecom router. Via wireless max 38Mbit. Via bedrading 59Mbit. Je word er niet vrolijk van maar je moet echt een betere router kopen. Ben me ook aan het orienteren D-Link 825 of 855 lijken wel snel genoeg.

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-02 13:35
Heb hier de Sitecom wl-308 extreme gaming router en deze trekt de 60 mbps in ieder geval prima. Komt dacht ik tot de 80 mbps.
Dan weet je dat ;)

• Marc P
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-11-2024
kipusoep schreef op maandag 13 juli 2009 @ 12:32:
Heb hier de Sitecom wl-308 extreme gaming router en deze trekt de 60 mbps in ieder geval prima. Komt dacht ik tot de 80 mbps.
Dan weet je dat ;)
Bedankt voor de tip. Hij staat op de "short list".
Pagina: 1