Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke adapter?

Pagina: 1
Acties:

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-11 13:19
Ik heb dus via iemand gratis een portable dvd speler gehad met scherm. Alleen was hij gratis gezien er NIKS bijzit. Ik heb dus een scherm met speler maar bijv ZONDER adapter. Nu is het ook nog is een onbekend merk en kan ik er dus niks meer.

Ik wil dus graag een adapter maar ik zou niet weten wat voor 1 erop zou moeten. Wel vond ik een ebay site waar dezelfde werd verkocht:

http://cgi.ebay.fr/Lecteu...MSfp=TL090622133001r17850

Op de achterkant van de speler staat AC230 volt. Dus er mag 230 volt op. maar dan weet ik nog niet wat voor ampere? Iemand die hier meer verstand van heeft voor zon elektriekn00b als ik?

Merk is overigens Evidence en dan type dvd 2800.

Ik kon ook al geen site vinden van dit merk :(

[ Voor 6% gewijzigd door Cardo op 12-07-2009 23:16 ]

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:20

BHQ

Emm.. als er 230 AC op moet dan zou je 'm direct aan een normaal stroomnet moeten kunnen hangen, het lijkt me sterk dat 16 ampere te weinig is..

doe dat dus maar gewoon niet.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Maak eens een foto van de achterkant en de onderkant.

Check de hele behuizing eens voor alle soorten tekst, ook de tekst die op abacadabra lijkt.

Om iets over het voltage/amperage/polariteit te zeggen zullen we toch echt meer informatie nodig hebben dan een Franstalige E-bay website waar een naampje "Evidence 2800" op staat.

[edit]

Te meer omdat Google op "Evidence 2800" DVD player maar vier resultaten oplevert. Ik heb dan ook het vermoeden dat Evidence 2800 niet het merk/model/type van dit apparaat is, of op zijn minst onvolledig.

[ Voor 24% gewijzigd door kalizec op 12-07-2009 23:23 ]

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Cardo
@jarpse

Oftewel aan je reactie heb ik weinig :P ? Ik snap dat jullie niet kunnen toveren maar misschien dat er een manier is om er beter achter te komen, ik ben gewoon qua electriciteit een n00b.

Verwijderd

Als er AC230V opstaat mag het normaal op het net gewoon ja. Anderzijds zie ik op de foto van die ebay link wel degelijk een adapter, dus die AC230V zou de inputspecificatie kunnen zijn van de adapter zelf. Er zou dan ook een outputspecificatie van moeten zijn.
Kan je anders voor een foto zorgen van de volledige sticker op de achterkant waar dat van die AC230V opstaat, evenals van de plug in de behuizing langswaar de speler zijn power krijgt?

• Cardo
kalizec schreef op zondag 12 juli 2009 @ 23:20:
Maak eens een foto van de achterkant en de onderkant.

Check de hele behuizing eens voor alle soorten tekst, ook de tekst die op abacadabra lijkt.

Om iets over het voltage/amperage/polariteit te zeggen zullen we toch echt meer informatie nodig hebben dan een Franstalige E-bay website waar een naampje "Evidence 2800" op staat.
Hmmm op de ebay site staat Alimentation piles / DC12V

Oftewel 12 volt. maargoed hoeveel ampere weten we dan toch niet.

Helaas kan ik even geen fotos maken enigste is die fotos van ebay. Heb helaas HIER geen digitaal fototoestel bij de hand. enigste tekst die achterop staat is

Evidence
Name: portable dvd/divx player
Model no: dvd 28000
ac adapter: ac 230 volt

Meer kan ik je helaas niet geven :( nja meer helaas voor mezelf.

[ Voor 3% gewijzigd door Cardo op 12-07-2009 23:25 ]

Verwijderd

Volgens deze link 12 volt:
Linkje

Er staat op dat hij op 12 volt werkt. Ook zit er een autostekker bij.
Kans is groot dat het gewoon 12 volt is dan.
(Proberen? Eigen risico)

• Cardo
Jep op de ebay site staat ook dat 12 volt nodig is. Maar is het ampere dan niet heel erg van belang?

Verwijderd

Alimentation piles / DC12V
12V voor batterijen dus, is niet per definitie de vereiste spanning van een eventuele adapter.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 12:59

Mentalist

[avdD]

Cardo schreef op zondag 12 juli 2009 @ 23:28:
Jep op de ebay site staat ook dat 12 volt nodig is. Maar is het ampere dan niet heel erg van belang?
Ampere moet voldoende zijn.

Vergelijk het met water. Jij hebt ongeveer 1,5 liter per dag nodig om te overleven.

Geef ik jou maar 0,5 liter dan ga je dood (dan werk je niet). Geef ik je 10 liter, dan laat je de overige 8,5 liter gewoon staan.

2A zal waarschijnlijk wel voldoende zijn voor een DVD-speler. Controleer wel dat die 12V echt klopt voor een adapter.

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 12-07-2009 23:33 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Cardo
@ discostu
Jij kan duidelijk beter frans dan mij, of weet google translate eerder te vinden ?! Maar ik kan ook natuurlijk die dude van ebay even mailen. teminste alsk dat kan vinden op zon franse site 8-|

[ Voor 3% gewijzigd door Cardo op 12-07-2009 23:34 ]

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Hij werkt iig in je auto op 12V, maar ik kan niet op de foto zien of die plug nog een ingebouwde DC>DC converter heeft.

Dus je zult toch moeten weten wat voor voltage er uit de adapter komt.

• Cardo
Hello,

I hope you can speak english, my question is which adapter there is on that dvd player? I mean i have the same dvd player but i lost the adapter. How much Voltage is it an what is the ampere ?

Thanx for your help

@france, google translate:

Bonjour,

J'espère que vous pouvez parler anglais, ma question est quel adaptateur il ya sur ce lecteur dvd? Je veux dire, j'ai le même lecteur dvd, mais j'ai perdu l'adaptateur. Combien est-ce une tension de ce qui est l'ampère?

Merci pour votre aide

haha dit heb ik maar gestuurd, oke getallen zijn mijn vrienden, maar talen, 8)7

Verwijderd

Alimentation piles / DC12V
Hm met de slash ertussen, geeft het denk ik 2 opties aan.
1) Alimentation piles: dus het ding kan op batterijen werken.
2) DC12V (dat zou dan inderdaad de output van de adapter of autostekker zijn)
Andere interpretatie dus dan eerst.

Kan je eens kijken naar het vak waar batterijen inkunnen. Welke batterijen, hoeveel, 1.5V of 1.2V (of nog anders), herlaadbaar of niet?
Cardo schreef op zondag 12 juli 2009 @ 23:40:
Bonjour,

J'espère que vous pouvez parler anglais, ma question est quel adaptateur il ya sur ce lecteur dvd? Je veux dire, j'ai le même lecteur dvd, mais j'ai perdu l'adaptateur. Combien est-ce une tension de ce qui est l'ampère?

Merci pour votre aide
Dat zal hij begrijpen. Komt dat zo van google of zelf nog aangepast?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2009 23:43 ]

• Cardo
Je hebt gelijk! Want er kunnen batterijen EN er kan een dc12v worden aangesloten. Als ik zo kijk, want ik heb geen batterijen bij kunnen er 8 keer in rijen van 2 , AA batterijen in.

Nee dat komt regelrecht zo van googletranslate af :) haha zoals ik al zei, talen zijn niet mijn ding. Dus ik neem aan uit je opmerking dat de vertaling redelijk goed is :Y)

[ Voor 32% gewijzigd door Cardo op 12-07-2009 23:47 ]

Verwijderd

Cardo schreef op zondag 12 juli 2009 @ 23:44:
Je hebt gelijk! Want er kunnen EN batterijen in, EN er kan een dc12v worden aangesloten. Als ik zo kijken, want ik heb geen batterijen bij kunnen er 8 keer in rijen van 2 , AA batterijen in.
Staat er dan ergens DC12V op vermeld? Ook een vermelding van welke spanning van de batterijen, of dat ze al dan niet herlaadbaar zijn (ev. in het Engels of Frans)? 8 stuks van 1.5V (niet herlaadbaar) in serie levert weeral 12V wat dus logisch zou zijn.
Nee dat komt regelrecht zo van googletranslate af :) haha zoals ik al zei, talen zijn niet mijn ding. Dus ik neem aan uit je opmerking dat de vertaling redelijk goed is :Y)
Laatste zin lijkt me wat rommelig maar de vraag komt wel over denk ik.

• Cardo
Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2009 @ 23:49:
[...]

Staat er dan ergens DC12V op vermeld? Ook een vermelding van welke spanning van de batterijen, of dat ze al dan niet herlaadbaar zijn (ev. in het Engels of Frans)? 8 stuks van 1.5V (niet herlaadbaar) in serie levert weeral 12V wat dus logisch zou zijn.

[...]
Laatste zin lijkt me wat rommelig maar de vraag komt wel over denk ik.
Ja op de zijkant staat een ingang met een manlijke pin met daarboven DC12V. Dus neem aan dat daar dus 12 volt op kan. Daar ben ik nu wel vrijwel zeker van. Helaas moet ik even afwachten welk ampere. Maar zoals ik al vernam van mensen was rond de 2 ampere genoeg? Dus stel hij heeft minder nodig dat hij dan alleen het mindere pakt.

Qua batterijen staat er helemaal niks vermeld. Geen engels en geen frans. ook niet op en niet in de klep. Dus denk dat we dan van 8x1.5 moeten uitgaan.

• kalizec
Qua voltage is die 12V DC inmiddels wel zeker. Ook vanwege die 8x1,5 volt batterijen (al verwacht ik dat hij op 8x1,2 volt oplaadbaar ook wel zal werken).

Wat amperage betreft, 2 ampère zal waarschijnlijk wel genoeg zijn, anders zou hij binnen een uur leeg zijn met die batterijen (normale alkaline batterijen doen ongeveer 2000 mAh). Wil je het zeker weten, hang de boel dan aan een DC-voeding met een ampère-meter ertussen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Cardo
Hmm achterop het scherm vind ik ineens ook specificaties met: 7 '' lcd monitor av system: PAL,NTSC

DC 12v/10w

Maar hij heeft alleen een videoaansluiting naar de portable dvd speler zelf, dus daar zal hij ook wel stroom vanaf lurken?

12v /10w = 1.2 ampere.
Of was het nou 10w/12v= 0.8 ampere

Dus moet ik nu richting de 3 ampere gaan?

[ Voor 5% gewijzigd door Cardo op 13-07-2009 12:50 ]

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Cardo schreef op maandag 13 juli 2009 @ 12:48:
Hmm achterop het scherm vind ik ineens ook specificaties met: 7 '' lcd monitor av system: PAL,NTSC

DC 12v/10w

Maar hij heeft alleen een videoaansluiting naar de portable dvd speler zelf, dus daar zal hij ook wel stroom vanaf lurken?
Lijkt me stug, klikt dat ding er niet in ofzo met een plug? Aparte stekker ofzo?
12v /10w = 1.2 ampere.
Of was het nou 10w/12v= 0.8 ampere

Dus moet ik nu richting de 3 ampere gaan?
0,833A.

Dus een 12V 1A adapter volstaat ook al ruim. Of is dat alleen het scherm? In dat geval alsnog voor 2A gaan.

Mijn 2A was geschat, maar een simpel mobiel DVD spelertje zal nooit meer dan dat gebruiken.

Je kan er ook batterijen inproppen en een amperemetertje (multimeter) ertussen vrotten. Weet je het ook.

[ Voor 17% gewijzigd door Mentalist op 13-07-2009 13:01 ]

• kalizec
Als er een schermpje bij zit, dan moet 2A wel genoeg zijn.

Zitten er twee schermpjes bij zou ik onderhand voor 2,5 tot 3,0A gaan. Met 0,833A per scherm laat namelijk 0,333A over voor de speler, ongeveer 4 watt. En dat is wel erg weinig.

• Cardo
Dat schermpje heeft geen apparte voedingsaansluiting, alleen een soort van s-video (met stroom?) aansluiting op de portable dvd speler. Ging vanmiddag langs de handyman eentje met 2,5 ampere kostte wel even 25 euro. dus zoek even verder.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Cardo schreef op maandag 13 juli 2009 @ 15:09:
Dat schermpje heeft geen apparte voedingsaansluiting, alleen een soort van s-video (met stroom?) aansluiting op de portable dvd speler. Ging vanmiddag langs de handyman eentje met 2,5 ampere kostte wel even 25 euro. dus zoek even verder.
http://www.elektronica-online.nl/?content=10185

Pagina: 1