Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Topicstarter
Best mensen, zoals bij de andere macbooks zit er bij de Macbook air een lader die zichzelf verbind door middel van een magneetje. Echter de constructie aan de kant van de kabel laat nu los, de huls om de pinnetjes etc valt er simpelweg vanaf. het metalen stukje blijft wel nog aan de mac zitten, maar de rest laat los.

Blijkbaar is het de lijm of een ander goedje die niet meer werkt/los laat. Heeft iemand hier meer ervaring mee, en kan je hiermee gewoon naar elke mac-store gaan? Zoeits valt toch onder de garantie lijkt me, de air is slechts een half jaar oud.

[ Voor 8% gewijzigd door Collaborator op 12-07-2009 22:16 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wat zegt de winkel waar je hem gekocht hebt ervan? :)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Topicstarter
Aangezien het vandaag begonnen is heb ik nog geen tijd gehad om langs de macstore te gaan ;) De winkel waar ik hem gekocht heb kom ik niet dagelijks. Weet ook niet zeker of dat een mac-store of een media markt was, maar dat is snel genoeg uit te vinden. Van de week kan ik daar pas langs gaan. Of zou ik ook langs de macstore in Amsterdam kunnen gaan hiermee?

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mja probeer het zelf eens.
Zeker als het een mac-winkel is doen ze vaak niet al te moeilijk.

Sowieso moet de verkopende winkel hier voor een oplossing kunnen bieden (al dan niet in de vorm van garantie).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Topicstarter
Apple storen maastricht zegt: Helaas, we kunnen niet zien/aantonen of het onze of je eigen schuld is. Het connectiepunt ligt uit elkaar, en valt dus niet onder de garantie. We kunnen het ook niet maken (zelf niet tegen betaling) dus je moet een nieuwe kopen. 8)7

Dat stomme punt is gewoon nooit goed vastgemaakt, de lijm/ ander plakspul heeft gewoon losgelaten of was te weinig want het heeft gewoon losgelaten, geen barst of breuk ergens.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:32
Collaborator schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 09:30:
Apple storen maastricht zegt: Helaas, we kunnen niet zien/aantonen of het onze of je eigen schuld is. Het connectiepunt ligt uit elkaar, en valt dus niet onder de garantie. We kunnen het ook niet maken (zelf niet tegen betaling) dus je moet een nieuwe kopen. 8)7

Dat stomme punt is gewoon nooit goed vastgemaakt, de lijm/ ander plakspul heeft gewoon losgelaten of was te weinig want het heeft gewoon losgelaten, geen barst of breuk ergens.
Foto? Ben wel benieuwd namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:19

Underworld

+1 Inzichtvol

Collaborator schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 09:30:

Ik zou even met Apple bellen en op internet opzoek gaan. Misschien dat je meerdere (soortgelijke) problemen vind, je staat dan al veel sterker. Hier bijvoorbeeld (link verder niet gecheckt deed bij mij heel lang over het laden)

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Ga eerst even langs bij de winkel waar je 'm gekocht hebt; die moeten dit voor je regelen.

Is dat niet succesvol bel Apple. Ik kan me niet voorstellen dat die je geen nieuwe sturen gezien mijn ervaringen in het verleden.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Topicstarter
Zpottr schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 12:07:
Ga eerst even langs bij de winkel waar je 'm gekocht hebt; die moeten dit voor je regelen.

Is dat niet succesvol bel Apple. Ik kan me niet voorstellen dat die je geen nieuwe sturen gezien mijn ervaringen in het verleden.
De Air is gekocht bij de Media Markt in Heerlen. Ik ben bang dat die zeggen: geef maar hier we sturen het op en dan hoor je het over x weken wel weer.. zit je ondertussen dus zonder air lader en is dat ding useless.

Foto's komen eraan

Afbeeldingslocatie: http://konoha.nl/magsafe1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://konoha.nl/magsafe2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://konoha.nl/magsafe3.jpg

Hij ziet er nu een beetje viezig uit van buiten: dat komt omdat ik hem met bruine tape even tegen elkaar aangeplakt had van buiten, en dat gaf een beetje af, maar hij is 0.0 beschadigd van buiten of van binnen. De air is tevens ook pas van maart dit jaar

Edit: een zelfde geval gevonden: http://forums.macrumors.com/archive/index.php/t-535687.html

Bij de macstore hadden ze in de database wel al 1 ander geval ervan in staan, maar verder hadden ze er nog nooit van gehoord.

[ Voor 39% gewijzigd door Collaborator op 29-07-2009 13:11 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-08 16:39
IS het niet zelf te fixen, met was seconde lijm? (alleen indien je niet zonder wilt zitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Topicstarter
t1mmy schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 13:11:
IS het niet zelf te fixen, met was seconde lijm? (alleen indien je niet zonder wilt zitten)
Nou op dit moment houd ik hem bij elkaar met wat tape/plakband. dat werkt redelijk, maar na een paar keer loshalen begint hij weer los te halen. Lijm zie ik niet zitten: dag garantie :X

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Topicstarter
Nog maar even langs een apple reseller geweest. Ditmaal in Tilburg. Die zeggen ja natuurlijk valt dat onder garantie. Voor 40 euro regelen we het voor je (behandelingskosten oid) Als je het gratis wilt moet je terug naar de media markt of gewoon apple zelf bellen.

Lekker tegenstrijdig allemaal: Ivizi Heerlen: ga maar naar Maastricht die repararen het voor je, Ivizi Maastricht: nee dat valt niet onder garantie en we repareren dat soort dingen niet. Tilburg: ja hoor valt onder garantie maar dat kost geld als wij het moeten doen.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 20:04
Zorg dat je even direct telefonisch contact hebt met apple om te bevestigen dat dit onder je garantie valt.

• Kung_Fu_Pinda
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-10-2021
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad en bij mij is het zonder problemen vervangen onder garantie. Kreeg tijdelijk ook een leenadapter mee (wel van een standaard Macbook zodat ik bij het laden de Air op mijn mStand moest laten staan) totdat een week later mijn nieuwe adapter op mij lag te wachten.
Dit was trouwens bij iCentre Amsterdam Centraal. Ben daar wel erg bekend omdat ik veel problemen met mijn Air heb gehad maar denk niet dat ze bij een ander wel moeilijk hadden gedaan.

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 17:11
Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad met de lader van mijn MBP: de bescherming van de kabel liet los aan de connector. Hierna ben ik naar Ivizi Maastricht gegaan waar ze me hetzelfde vertelden, toen ik thuis kwam heb ik meteen contact opgenomen met Apple en een kleine week later kwam UPS langs met een nieuwe lader.

Als ik nog eens iets nodig heb pak ik me wel de trein naar Eindhoven of Tilburg, als Ivizi zich er makkelijk vanaf wil maken moeten ze dat zelf maar weten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Topicstarter
Het is opgelost :)
Ik ben langs de Apple winkel geweest in Amsterdam (bij centraal) Daar kreeg ik een leenlader mee en vertelde de vriendelijke man van de serviceafdeling dat de lader bij Apple linea recta de prullenbak in ging en dat ik gewoon een nieuwe kreeg. 0 kosten. Fijne service. Dit weekeind ben ik weer in Amsterdam en kan ik de nieuwe lader ophalen.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:11

HaterFrame

Well... Poo came out!

En zo hoort het :)

I am the great Cornholio!

Pagina: 1