Toon posts:

Notebook valt uit zonder reden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Ik heb hier een laptop van Fujitse siemens en sins kort valt deze, zonder enige warning, uit.

Er zat Windows Vista op en ik besloot maar XP op te installeren.
Tijdens de installatie was er niks aan de hand. Geen foutmelding, hij viel niet uit, geen enkel probleem.
De installatie duurde ongeveer 45 minuten.
Na de installatie, bij het eerste bezoek aan de desktop viel ie uit.
Dit gebeurt met stroom en alleen met accu.

Ik krijg geen foutmelding, geen piepjes, automatisch opstarten uitgeschakeld....helemaal niks.
En het gene wat het nog bijzonderder maakt, is het feit dat als ik het opstart in veilige modus met of zonder netwerk mogelijkheden, ik geen enkel probleem heb.

Anyone any ideas?

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2009 @ 20:51:

Dit gebeurt met stroom en alleen met accu.
Dus als je notebook op het lichtnet is aangesloten en met je accu in de notebook?

Verwijderd

Topicstarter
Hij valt uit als ie is aangesloten op lichtnet en als ie alleen op de batterij is

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-12-2025
Heb je de Hangen en Opstarten-troubleshooter al doorgenomen?

Waar m'n gevoel heen gaat: de videokaart is stuk. Aangezien deze moeilijk te vervangen is, hoop ik dat je garantie/verzekering hebt. Anders moet je zonder videodrivers verder werken (kennelijk, want in veilige modus [zonder drivers] werkt de boel wel). Maargoed, met zo weinig info kan je dat natuurlijk niet zomaar zeggen.

• cc12
Heb je Vista zorgvuldig gedeïnstalleerd?

Lijkt me sterk dat de videokaart dan opeens stuk is.

[ Voor 41% gewijzigd door cc12 op 12-07-2009 21:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus als de videokaart stuk is valt hij uit zodra hij is Windows komt zonder piepjes of foutmeldingen, maar heeft het geen problemen tijdens installatie van windows?\

wat voor info zou nuttig zijn?
cc12 schreef op zondag 12 juli 2009 @ 21:02:
Heb je Vista zorgvuldig gedeïnstalleerd?
Ik heb gewoon de XP cd erin gezet en c schijf geformateerd en dan gewoon geinstalleerd.
Nooit problemen ermee gehad op die manier

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:29
Ik denk dat het bij je drivers zit. Die worden niet geladen in de veilige modus. Check dus alles drivers zorgvuldig na. Verder zou je ook een Linux Live CD zoals die van Ubuntu kunnen proberen om te kijken of het aan Windows ligt. Wordt je laptop verder ook heet?

Hoe dan ook, welke notebook heb je. Er zijn zoveel FS notebooks, dus een typenummer en specs zijn wel zo makkelijk.

• cc12
Inderdaad misschien nieuwe hardware die niet ondersteund wordt door XP.

Verwijderd

Topicstarter
Oke dan ga ik ff de driver bekijken in veilige modus.

Het is een laptop van mijn zus, dus kan niet veel over zeggen, maar het is een

Fujitsu Siemens Esprimo Mobile
Intel Celeron 1,73
768 mb Ram
80 GB HD

Ik zal Everest er op installeren en later er meer over vertellen

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
GENETX schreef op zondag 12 juli 2009 @ 21:08:
Ik denk dat het bij je drivers zit. Die worden niet geladen in de veilige modus. Check dus alles drivers zorgvuldig na. Verder zou je ook een Linux Live CD zoals die van Ubuntu kunnen proberen om te kijken of het aan Windows ligt. Wordt je laptop verder ook heet?

Hoe dan ook, welke notebook heb je. Er zijn zoveel FS notebooks, dus een typenummer en specs zijn wel zo makkelijk.
Ik ben het hier volledig mee eens. Safe mode laadt geen drivers, dus in die zin is de kans 99,99% groot dat Windows falende standaard drivers heeft geinstalleerd. Dat valt op te lossen door drivers te installeren die ongetwijfeld op de site van de fabrikant staan. Even de stickers op de laptop nalopen voor het modelnummer en vervolgens opzoeken en installeren dus, te beginnen met de chipsetdrivers :)
Pagina: 1