Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

XviD aspect ratio probleem

Pagina: 1
Acties:

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-11 16:39
Beste allemaal :)

In het verleden heb ik veel dingen van tv opgenomen en geconverteerd naar XviD. Een deel hiervan is breedbeeld (16:9) met een resolutie van 720x576. Na een herinstallatie willen deze niet meer in breedbeeldverhouding afspelen, alleen in 4:3 (met windows 7 RC 64-bit), en tevens ook niet op mijn mediacenter (windows vista home premium). Op het mediacenter staat ffdshow tryouts, en op mijn gewone pc aanvankelijk ook. Maar ook als ik de xvid van koepi.info installeer, blijft het toch koppig op 4:3 staan. Ook na een herinstall, zonder ffdshow te installeren.

VLC mediaplayer geeft wel de juiste aspect ratio, maar ziet er een beetje blokkerig uit :? Als ik de image terugzet van mijn gewone pc (windows vista) speelt het allemaal wel normaal af, zowel in WMP (juiste aspect ratio) en vlc (geen blokkerigheid).

Weet iemand wat hier het probleem kan zijn? Ik heb al aardig wat gezien over dat players niet de header data van zo'n videobestand uitlezen en daardoor de verkeerde aspect ratio kiezen, en er schijnt een prog te zijn om dergelijke headers aan te passen, maar ik vat gewoon niet waarom het nu niet werkt terwijl het voorheen wel altijd prima werkte... Ik heb geen zin om alle bestanden van nieuwe headers te voorzien (dat is ECHT veel :P, en bovendien allang gebrand op dvd...). Ook heb ik de drivers van mij graka geupdate naar aanleiding van een topic op een ander forum, zonder resultaat.

Iemand een idee?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je kunt eens GOM Player proberen, die heeft patent op een manier om beschadigde/corrupte/onvoltooide bestanden af te spelen. Ook als de header dus niet perfect is kan deze wel afgespeeld worden.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• stefan001
Bedankt voor je reply! Helaas speelt deze ook af in 4:3...

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

stefan001 schreef op zondag 12 juli 2009 @ 20:57:
Bedankt voor je reply! Helaas speelt deze ook af in 4:3...
Even rechtsklikken in je video en dan > Aspect Ratio, kan je vanalles instellen, even Preferences > Video > Tabblad Aspect Ratio is hetzelfde, maar dan grafisch weergegeven.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• stefan001
Ah dat werkt inderdaad. Nu wordt de video normaal weergegeven :).

Nu nog in mediacenter... dat moet tenslotte met de afstandsbediening kunnen... iemand?