Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar3
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-08 15:29
Ik heb een nieuw moederbord en processor gehaald en gelijk ook een nieuwe case. Maar nu is het zo dat wanneer ik Vista afsluit, het systeem zichzelf niet volledig uitschakelt. De monitor en muis gaan gewoon uit, maar de Power Led en fans blijven aan, dus hij schakelt niet volledig uit.

Het vreemde is dat wanneer ik de Reset knop indruk op dit moment, dat het systeem wel volledig uitschakelt.

Ik kan in de BIOS ook niets vinden wat dit eventuaal kan oplossen.

Het is een verse installatie van Windows Vista (SP1).

Het moederbord is een ASRock 4CoreDual-SATA2.

Overigens heb ik 2 voedingen geprobeerd, maar hetzelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

is dit de 1e keer dat je vista gebruikt? want het is zo als je op start drukt bij vista en dan dat powerknopje dat de computer inderdaad niet uitschakelt, dan gaat deze opstandby om hem volledig uit te schakelen moet je de optie shutdown kiezen wat bij het pijltje staat.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar3
Dat is de manier waarmee ik normaal Afsluit.

Start > Shutdown. (Niet die standby knop die je in het start menu ziet).

Edit:
Er zit op deze nieuwe case ook een kabeltje met de text Micro-Sw (switch) erop. Waar dient dit kabeltje precies voor?

Edit 2:
Ik zie nu trouwens dat de fans wel uitgaan, maar de voeding blijft aan. Verder blijft de Power LED wel gewoon aan. Ook de HDD led blijft constant branden.

[ Voor 61% gewijzigd door Dekar3 op 12-07-2009 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als de resetswitch het systeem uitschakelt heb je die wellicht verkeerd aangesloten.
Wat voor behuizing gaat het om (anders wordt het een grote gok waar microSW voor kan staan).

Trek het systeem anders eens uit de kast en leg de plank gewoon kaal op je bureau. Met een schroevedraaier kun je de PSon kortsluiten en kijken of hij dan wel normaal aan/uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar3
Op de deur van de behuizing staat : "Soprano Thermaltake" als naam.

En ik dacht inderdaad dat de reset switch ook verkeerd zat misschien, dus had ik het opnieuw aangesloten (met het moederbord boekje erbij). Maar nog steeds hetzelfde verhaal.

Wat ik ook vreemd vind is dat het HDD led ook niet meer uitgaat. Hij blijft constant (niet volledig) branden en als er dan HDD activiteit is knippert hij wel met feller licht als het ware.

Heel vreemd dus. Maar de kabels zitten echt goed nu aangesloten. Helemaal volgens het boekje gevolgd. :S

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://www.tcponline.com/images/computer%20cases/Cases/thermaltake%20Soprano%20Black.jpg

Dit is de case.

[ Voor 11% gewijzigd door Dekar3 op 12-07-2009 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Misschien dat het korstluiting of iets dergelijks is, vandaar dat het handig is als je het hele ding gewoon even loskoppelt en het mobo verder niet ingebouwd gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar3
Ok ik heb nu even gewoon zonder omhuizing getest en d.m.v een schroevendraaier aangezet, maar ook nu weigert hij volledig uit te schakelen. (Processor fan bleef weer aan en ook weer de voeding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar3
Hmmm even een update.

Een kennis van mij heeft hetzelfde moederbord, en ook hij moest met de Reset switch zijn PC uitzetten.

Blijkbaar een slechte serie dus? Had vanmiddag even naar Alternate gebeld (daar kwam hij vandaan). Die vertelden me om even langs te komen met het gehele systeem zodat het getest kan worden om te zien of het inderdaad zo is.

Afwachten dus blijkbaar.

Wel gaar, want ik zag op zich geen slechte reviews over dit. Schijnbaar weer het geluk om een slechte van die serie te krijgen als het inderdaad zo is. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook het zelfde moederbord deze week gekocht en bij mij schakeld de PC ook niet uit.
Ik gebruik windows 7.
Als je meer weet over dit probleem, wil je dit dan even melden.
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het merk en het modelnummer van de computerkast?
Hoe wordt de computer uit gezet?
Maakt de kast kortsluiting?
Is het moederbord correct gemonteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
@gol: hij zegt dat hij hetzelfde mobo heeft, zal dus wel de "ASRock 4CoreDual-SATA2." zijn die in de TS genoemd wordt.

@Prins025: heb je het ook geprobeerd om de pc met een schroevendraaier op te starten zonder dat het mobo in de case zit? Als hij het dan ook doet zou ik denken dat je een slecht mobo hebt, als ik jou was zou ik hem dan terugsturen.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een ASRock 4CoreDual-SATA2 moederbord.
Mijn probleem is opgelost met een Bios update naar P220.
Gebruik 4CoreDual-SATA2(2.20)Win Bios
Deze kun je downloade op de site van Asrock.
Ik heb de win versie gebruikt en dat ging bijna vanzelf.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien nog ter aanvulling.
Ik heb een ASRock 4CoreDual-SATA2 R2.0 moederbord.

Groetjes en succes
Het gaat zeker werken!!
Pagina: 1