Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geluid problemen

Pagina: 1
Acties:

• nid
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-11 15:31
Hallo allemaal,
Gister heb ik via via een nieuw systeempje gekocht voor een vriend van mij,
deze heb ik voor hem gehaald zodat hij wat beter kan gamen.
ik alles instaleren, ik kwam bij het inbouwen al wat probleempjes tegen maar dat is verder goed verlopen.
nu zijn we vandaag aan het lannen geslagen, blijkt dat zijn geluid het niet doet.
ik had de moederboard drivers vergeten te instaleren.
dus ik pak net de doos van het moederboard (een Gigabyte EX58-ud3r).
ik op de site drivers instalen, maar niets deed het.
ik heb windows xp drivers geprobeert, xp64 bit, de drivers voor hetzelfde moederboard met sli aansluiting.
maar niets doet het, hij gaf ook steeds een fout aan als je windows media player opent.
Kan het bestand niet afspelen omdat er een probleem met het geluidsapparaat is opgetreden.
dat heb ik nu niet meer, als ik nu iets afspeel met wmp hoor ik gewoon niets, het bestand speelt hij wel af.
ook geprobeert een los geluidskaartje er in te hangen, onboard kaart uitgezet in de bios,
maar dan gaat die pc helemaal trippen, heletijd vastlopen enzo, maar dan geeft hij wel een klein beetje geluid voordat hij dan vastloopt.

ik ben einde raat, ik snap er geen biet meer van.
dus ik hoop dat iemand me kan helpen.

:edit: nu heb ik ook al 2x gehad dat hij normaal opstart, maar dat rechts onderin bij volume regeling, hij de heletijd op dempen springt, en daarna weer normaal, en dat dan heel snel achter elkaar :)

[ Voor 7% gewijzigd door nid op 12-07-2009 19:51 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Staat de soundchip aan in de bios? En hoe staat het ding nu in je devicemanager?