Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:39

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Ik erger me steeds meer aan de vele illegale software die wordt meegeleverd bij V&A. Zo zie je bij mobieltjes vaak dat tomtom meegeinstalleerd is op het kaartje, echter weet je dan vrijwel altijd hoe laat het is. Als je dan vraagt of de software origineel is krijg je niks meer te horen. Wat is de policy hierin op GoT? Je moet kunnen hard maken dat het legaal is of precies andersom? Het gaat me niet zozeer om het gebruik van illegale software voor jezelf, maar als je je product ook nog eens een waardeboost geeft door een product van pakweg 80 tot 100 euro illegaal mee te leveren vind ik dat wel een beetje flauw ten opzichte van de eerlijke andere V&A verkopers die de illegale software niet meeleveren. Dus mijn vraag is hoe controleerd tweakers dit?

Praktijkvoorbeelden waar ik zo mijn twijfels bij trek:
V&A aangeboden: HTC S740 Zwart
V&A aangeboden: HTC Trinity P3600 Smartphone
V&A aangeboden: Qtek 9100 Zilver, Zwart
V&A aangeboden: HTC Touch Diamond (P3700) NL Zwart

[ Voor 27% gewijzigd door MsG op 12-07-2009 17:36 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:09

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Het is inderdaad de bedoeling dat in de advertentie duidelijk wordt aangegeven dat de software met licentie wordt geleverd. Als dit er niet bij staat en de advertentie valt ons op (of wordt via het meldpunt gemeld) dan zal de advertentie worden verwijderd. :)

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 16:59
Niet. Hoe kan Tweakers nou nagaan of alle meegeleverde software legaal verkregen is?

Tweakers is slechts een faciliteerder in deze en is nooit verantwoordelijk voor wat wordt aangeboden. Net zoals Marktplaats en Ebay.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:39

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Het gaat me ook niet om de verantwoordelijkheid, maar gelukkig is de policy dus volgens FlipFluitKetel dat de software illegaal is tenzij er expliciet bij staat dat er een licentie bij zit. Anders kan iedereen wel vermelden dat product X er bij zit en dat hij pas bij de mand valt als er concreet wordt gevraagd of de software wel origineel is. Aangezien niemand van te voren gaat melden dat de meegeleverde software illegaal is.

[ Voor 3% gewijzigd door MsG op 12-07-2009 17:39 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn