Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruimenpit
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-08 11:07
Ik zit met een groot probleem. Anderhalf jaar geleden heb ik de Z-5450 set van Logitech aangeschaft, en deze is tot op heden drie keer kapot gegaan. Ik zit nu met de derde kapotte set en ik heb een RMA aanvraag gedaan.
De achtergrondverlichting van het beeldscherm is nu dus drie keer op exact dezelfde manier kapot gegaan.

Bij 4launch hebben ze mij aangeboden de set te vervangen voor een Z-5500. Maar nu lees ik op internet dat deze set ook deze gebreken vertoont.
Ik heb ook overwogen een andere set aan te schaffen, en de dagwaarde van de Z-5450 terug te vragen (wat niet veel zal zijn :'( ). Maar rond de prijs van 250-300 euro zijn er geen goede 5.1 setjes verkrijgbaar met vergelijkbare specificaties / strak design. Ik maak gebruik van digitale ingangen bij de Z-5450, en een heleboel home cinema sets hebben deze ingang niet.
Mijn derde optie is zélf het kastje open te schroeven en de leds vervangen. Het probleem hierbij is dat ik geen idee heb van hoe en wat. Ik heb een beetje verstand van elektronica, maar ik ben geen professional.

Heeft iemand misschien tips bij het zelf repareren? Of zeggen jullie van: gewoon Z-5500 halen, of een andere set kopen. En welke set zouden jullie dan aanraden?

dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Z-5500 halen. Ook een zeer krachtig setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruimenpit
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-08 11:07
BlackWhizz schreef op zondag 12 juli 2009 @ 17:35:
Z-5500 halen. Ook een zeer krachtig setje.
Tja, maar als daar ook het beeldscherm bij kapot gaat.
Dan moet ik het setje voor de vierde keer terug sturen.
Dat zijn dus een totale verzendkosten van 40€! Dat loopt ook aardig in de papieren...
Blijven terugsturen is geen optie.. in ieder geval niet meer.

[ Voor 8% gewijzigd door pruimenpit op 12-07-2009 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 04:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

Weet je wat er precies foutgaat in de leds? Gaan de leds zelf stuk, zijn het brakke solderingen, ...? Wat verwacht je zeg maar aan te treffen mocht je je unit openslopen?

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Tja, je moet wel een beetje zelfverzekerd aan zo'n klus beginnen als je al bang bent een paar tientjes erop te verliezen. Elektronica openslopen en kijken hoe het stuk is gegaan is een sport die menig ELer kent en waar je veel van leert, maar het daadwerkelijk succesvol repareren komt met de ervaring. Zelfs met een opleiding of werkervaring daarin. Als je hem opensloopt weet je dat er een significante kans is dat je iets fout doet, hoe stom dan ook.

Het defect is ongetwijfeld simpel op te lossen als het enkel achtergrondverlichting van een lcd'tje is.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 09:31
Ik denk, aangezien de verlichting al drie keer is stukgegaan, dat het niet aan de verlichting ligt. Er zal vermoedelijk om een of andere reden te veel spanning op staan/stroom doorheen gaan wat ervoor zorgt dat de verlichting ermee ophoudt. Je zou de verlichting kunnen vervangen, maar dan heb je over een half jaar weer kapotte verlichting. Ik zou gaan voor de Z-5500. Ik denk dat je gewoon "pech" hebt met een rotte PCB of iets dergelijks, en die zullen ze bij Logitech ook niet vervangen, die vervangen liever 2x per jaar alleen de verlichting.

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickede19
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-07 12:49
Ik heb ook al enige tijd zelfde problemen. 12 maanden
alleen rechter kant is nog leesbaar van afstand.
graag zou ik dit repareeren.

iemand een iedeei waar schema's te krijgen zijn.
en beter nog wat mogelijk oorzaak kan zijn.
Adviezen zijn welkom aangezien het pas mijn 3de projectje is.

Garantie zit er natuurlijk al lang niet meer op maar werkt verder nog uitstekend.
En simpelweg nieuwere model is weer bedraad achter met boxen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blackwolf40
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-08 21:23
Ik weet niet of de Z5450 hetzelfde lcd module gebruikt als de Z5500 maar ik kwam dit tegen
http://jmd-projects.blogs...to-fix-flickering-or.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KofjeKoppie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-09 21:11

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Het lijkt er op dat er een standaard 20x02 lcd schermpje in zit. Je zou kunnen overwegen om er zelf eentje in te zetten.

Verstuurd vanaf mijn magnetron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushwick
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-08 18:10
Ook ik heb last van hetzelfde euvel (Logitech Z-5500) en ik twijfel om het zelf te maken.
Ik heb erg veel plezier van dit setje en vind het zonde om daarvoor iets anders aan te schaffen. :*)

De guide welke Blackwolf post is in principe erg overzichtelijk.

Misschien een domme vraag, maar waar kan ik dergelijke ledjes eigenlijk kopen?
En bij welke fysieke winkel kan je zoiets laten maken tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

't Lijkt toch ècht een standaard HD44780 displaytje; die koop je voor 5 €uro, tegenwoordig.
En da's veel makkelijker vervangen dan dat geklooi met die smd-leds

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:46

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Wellicht voordat je er een nieuwe in zet, even meten of er niet te veel stroom naar het displaytje gaat? Wellicht een weerstandje er tussen solderen zodat de nieuw geplaatste niet stuk gaat?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Pagina: 1