[Win7] installers/kopieëren/gamen resulteerd in mem crash

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Topicstarter
LS,

Ik gebruik windows 7 sinds de 7000 build uit is. Ik draai everest ultimate met osd waarmee ik o.a. het geheugen gebruik mee monitor.

probleem:
Sindskort heb ik dat mijn geheugen vol loopt in een 15 seconde tot de 98%. in die 15 seconde gaat mijn pc in slowmotion lopen (beeld, geluid, muziek, opdrachten) en zodra de 98% is bereikt dan doet windows het niet meer. Ik kan nog wel mijn num-caps-scroll-lock aan/uit zetten. mijn harde schijf begint dan ook als een malle te werken (ik denk dat hij heel druk begint te pagen).

Wanneer heb ik er last van:
1) bij het installeren van spellen. (zowel .iso als een gewone dvd/cd)
ik denk dat hij het kopieëren van alle bestanden/grote bestanden niet trekt.
2)Bij het kopieëren van grote bestanden van de ene partitie/schijf naar de andere partitie/schijf.
zelfde als hierboven.
3) bij het spelen van sommige spellen. (Anno 1404 en de broswergames BF Heroes, Quake 3 arena)
Maar niet alle spellen hebben er last van, zoals:
endwar, empire, TC vegas 2, HAWX, UT3, UT1, prototype, overlord 2 enz.

Mijn processor blijft op normaal gebruik percentage lopen. De temperatuur van mijn pc blijft ook normaal.
Ik heb verder windows xp en vista op mijn pc staan. Met deze OSen kan ik wel gewoon werken.

Wat geprobeerd:
van build 7000 overstappen op build 7100. (geen effect)
memtest een avond lang laten lopen. (geen problemen)
Nieuwe raid drivers geinstalleerd. (geen effect)
in msconfig alle opstart programma's uitgezet en gereboot. (geen effect)

in mijn event log (system) staat dit:
Afbeeldingslocatie: http://argus-stickers.nl/pics/event%20viewer%20system%20s.jpg
Processor 0 in group 0 exposes the following:
1 idle state(s)
6 performance state(s)
0 throttle state(s)
Processor 1 in group 0 exposes the following:
1 idle state(s)
6 performance state(s)
0 throttle state(s)
ACPI thermal zone ACPI\ThermalZone\THRM has been enumerated.
_PSV = 346K
_TC1 = 4
_TC2 = 3
_TSP = 6000ms
_AC0 = 346K
_AC1 = 0K
_AC2 = 0K
_AC3 = 0K
_AC4 = 0K
_AC5 = 0K
_AC6 = 0K
_AC7 = 0K
_AC8 = 0K
_AC9 = 0K
_CRT = 348K
_HOT = 0K
_PSL - see event data.

mijn windows draait op een raid (stripe) partitie van 2 schijven.
Ik heb
2x 1gb kinston 800mhz
2x 2gb corsair 800mhz
620watt modulaire voeding van corsair
in mijn profiel staat verder wat ik aan hardware heb.

Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Zo ver ik heb kunnen googlen heb ik niet iemand met dit probleem gezien.

bij voorbaat dank,
RadioKies

gezocht op: windows, win, 7, crash, geheugen, memory, installer, msi, fill

Curse your sudden but inevitable betrayal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kishi
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-08 23:18
Hoeveel geheugen en welke harde schijf heb je?

Het kan zijn dat je gewoonweg te weinig geheugen hebt
waardoor Win 7 de pagefile op je harde schijf aanroept, waardoor die als een gek gaat ratelen en je OS sloom aanvoelt.

Het kan ook zijn dat je harde schijf aan het pagen is. Probeer eens de indexing services en Superfetch uit te zetten. Superfetch kan de oorzaak zijn van je bijna 100% geheugengebruik, hoewel deze het geheugen normaal moet vrijgeven als daarom gevraagd wordt door andere programma's.

[ Voor 0% gewijzigd door Kishi op 12-07-2009 20:05 . Reden: niet goed genoeg gelezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Topicstarter
helaas, superfetch uitzetten heeft geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Topicstarter
Ik heb nu de laatste Nvidia raid driver met hun controle panel erbij geïnstalleerd. Het panel geeft melding dat 1 van mijn 2 s-ata schijven (waarop mn win7 staat) een preventieve SMART fout geeft. Dat zou kunnen verklaren dat alleen mijn win7 er last van heeft.

Wat dan wel weer appart is is dat mijn raidbios zegt dat mijn HDD's en raid configuratie healthy zijn. Een scheduled error checking voordat mijn windows start levert ook niets op. Win7 "error checking" kan ik op geen enkele hdd uitvoeren vanuit windows want dan loopt mijn geheugen weer vol.

Nu is mijn Nvidia controle panel ook enorm onstabiel en crashed 9/10x als je hem opvraagt en als je wat informatie vervolgens wil verkrijgen is daar ook weer een grote kans dat het controle panel crashed. Hierdoor vraag ik mij af hoe betrouwbaar die SMART melding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InjecTioN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:18

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

RadioKies schreef op maandag 13 juli 2009 @ 12:38:
Ik heb nu de laatste Nvidia raid driver met hun controle panel erbij geïnstalleerd. Het panel geeft melding dat 1 van mijn 2 s-ata schijven (waarop mn win7 staat) een preventieve SMART fout geeft. Dat zou kunnen verklaren dat alleen mijn win7 er last van heeft.

Wat dan wel weer appart is is dat mijn raidbios zegt dat mijn HDD's en raid configuratie healthy zijn. Een scheduled error checking voordat mijn windows start levert ook niets op. Win7 "error checking" kan ik op geen enkele hdd uitvoeren vanuit windows want dan loopt mijn geheugen weer vol.

Nu is mijn Nvidia controle panel ook enorm onstabiel en crashed 9/10x als je hem opvraagt en als je wat informatie vervolgens wil verkrijgen is daar ook weer een grote kans dat het controle panel crashed. Hierdoor vraag ik mij af hoe betrouwbaar die SMART melding is.
hier kan je achter komen door in het normale moederbordBIOS (niet de controllerBIOS) RAID te veranderen naar Native, SATA of IDE. Hierdoor ziet het moederbord de hdd als normale hdd, en kan de controller er een POST-SMART-check overheen laten gaan.

Tenslotte kan je onder deze configuratie altijd even met een simpele live-cd met hdd-tools (hirens bootdisk) de hdd grondig testen.

Als je de configuratie in de bios uiteindelijk gewoon weer terug zet naar RAID is er niets aan de hand.

Ik zou overigens wel even backuppen

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Topicstarter
dank,
ben al druk bezig met back-uppen en als dat klaar is zal ik idd eens de raid overzetten in normaal s-ata en de hirens bootdisk weer eens uit de kast halen.

Wel krom.. als de hdd echt gaar is, is dit is in 2 jaar de 3e WD800JD schijf die ik tegenkom die na een half jaar ermee stopt/niet 100% functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Topicstarter
oke, probleem "opgelost".
Ik heb mijn pagefile op de windows partitie uitgezet en hem naar een lege hdd doorverwezen. Ik merk hierdoor geen snelheidsverlies maar dit kan wel betekenen dat mijn hardeschijf idd stuk is.
Door de schijven uit de raid modus te halen via de bios om vervolgens de bios naar de SMART te laten kijken heeft niets opgeleverd. De hiren cd probeer ik later nog.

Pagina: 1