• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-02 22:31

ötzi

eclecticus

Topicstarter
Hoi,

ik heb sinds anderhalve maand een LG 42" PQ2000 plasma scherm en was er tot op heden erg tevreden mee maar nu heb ik dus last van een zogenaamde inbrander ; ik was een film aan het kijken vanaf de PC en na afloop heeft het venster van de player een uurtje of twee op het scherm gestaan .
Nu zie ik dus de hele tijd de contouren van de mediaplayer door het beeld , nachtje uit heeft niks geholpen.
Nu is mijn vraag aangezien ik weet dat inbranden met moderne plasma's geen issue zou moeten zijn , gaat dit nog weg of moet ik hem onder garantie terugbrengen ?
In de handleiding staat niks over het gevaar van inbranden btw...

• Adlermann
  • Laatst online: 15-02 23:45
Ik denk dat het wat image retention is. Zal over een tijdje wel weg zijn. Gister had ik per ongeluk ook iets 2 uur op m'n panasonic plasma laten staan. Duurde ook een uurtje ofzo voordat het helemaal wegtrok.

• ötzi

ötzi

eclecticus

Topicstarter
Dus ik hoef me pas zorgen maken als het over een paar dagen nog niet weg is ?

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:22

Smarron

The bend

Je moet het scherm wel regelmatig "whitewashen". Heb je dat weleens gedaan? Dit is als het goed is in het menu te vinden. En de plasma's zijn in het begin wat gevoeliger voor inbranden dan wanneer je de TV al een tijdje hebt.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• ötzi

ötzi

eclecticus

Topicstarter
Smarron schreef op zondag 12 juli 2009 @ 15:24:
Je moet het scherm wel regelmatig "whitewashen". Heb je dat weleens gedaan? Dit is als het goed is in het menu te vinden. En de plasma's zijn in het begin wat gevoeliger voor inbranden dan wanneer je de TV al een tijdje hebt.
Heb alleen de opties "reset to factory defaults" en Picture Reset" , beiden verhelpen niks.

• Adlermann
  • Laatst online: 15-02 23:45
Smarron schreef op zondag 12 juli 2009 @ 15:24:
Dat hoeft met moderne plasma's toch ook niet meer? Nou ja iig met mijn panasonic niet.

• Smarron

Smarron

The bend

Adlermann schreef op zondag 12 juli 2009 @ 16:09:
Dat hoeft met moderne plasma's toch ook niet meer? Nou ja iig met mijn panasonic niet.
Ik heb zelf een LG van 2 jaar oud en daar heb ik redelijk snel van image retention. Een nichtje heeft een paar maanden geleden een LG gekocht en heeft ook last van image retention. De Panasonics hebben hiet veel minder snel last van, dat klopt.

LG heeft deze optie standaard in het menu zitten en ik denk niet voor niets. Inbranden zal wel niet gebeuren, maar beter voorzichtig dan helemaal niet.
ötzi schreef op zondag 12 juli 2009 @ 16:07:
Heb alleen de opties "reset to factory defaults" en Picture Reset" , beiden verhelpen niks.
Zet je TV anders even op een uurtje sneeuw.

[ Voor 17% gewijzigd door Smarron op 12-07-2009 16:38 ]

• ötzi

ötzi

eclecticus

Topicstarter
Heb de optie "whitewash" gevonden onder ISM methode ; het helpt iets maar ben bang dat het niet beter dan dit word.
In ieder geval bedankt voor de reacties.

• Smarron

Smarron

The bend

ötzi schreef op zondag 12 juli 2009 @ 16:40:
Heb de optie "whitewash" gevonden onder ISM methode ; het helpt iets maar ben bang dat het niet beter dan dit word.
In ieder geval bedankt voor de reacties.
Vertrouwen hebben. LG adviseert dit 1 uur achtereen per week (beetje overdreven denk ik, maar goed). Als je dit maar regelmatig doet komt het wel goed.

Pagina: 1