Sinds 2 maanden ben ik in het bezit van een MSI GX620. Toen ik deze destijds kocht heb ik direct na aankoop eens 3dmark laten draaien en haalde destijds rond de 5000 score. Dit ging ook gepaard met een grote hitte uitlaat aan de rechter kant van de laptop.
Echter haalt de laptop nu nog maar 3700 3dmark score en is er weinig tot geen warmte ontwikkeling. Dit is ook in de games (COD 4, Company of Heroes) te merken. Na het instellen van wat lagere instellingen draaien die spellen weer redelijk.
Wat heb ik allemaal geprobeerd heb:
- Nieuwe (video)drivers installeren, oude (video)drivers terugzetten
- Chipset drivers installeren (omdat ik dacht dat het aan de processor kon liggen, wat niet het geval bleek)*
*De laptop heeft een zogenaamde turboknop waarmee de processorsnelheid verhoogt wordt naar ongeveer 2.7ghz. Dit werkt gewoon en de benchmarks geven ook aan dat de processor op deze snelheid draait.
Wat kan er mis zijn aan de laptop en/of videokaart?
Echter haalt de laptop nu nog maar 3700 3dmark score en is er weinig tot geen warmte ontwikkeling. Dit is ook in de games (COD 4, Company of Heroes) te merken. Na het instellen van wat lagere instellingen draaien die spellen weer redelijk.
Wat heb ik allemaal geprobeerd heb:
- Nieuwe (video)drivers installeren, oude (video)drivers terugzetten
- Chipset drivers installeren (omdat ik dacht dat het aan de processor kon liggen, wat niet het geval bleek)*
*De laptop heeft een zogenaamde turboknop waarmee de processorsnelheid verhoogt wordt naar ongeveer 2.7ghz. Dit werkt gewoon en de benchmarks geven ook aan dat de processor op deze snelheid draait.
Wat kan er mis zijn aan de laptop en/of videokaart?