Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Boot sequence aanpassen van W7 / XP installaties

Pagina: 1
Acties:

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:47
3 maanden geleden heb ik Windows 7 geinstalleerd op mijn Asus EEE PC 1000HE. Om vlug en snel Windows 7 op te laten starten heb ik ervoor gekozen om Windows 7 als default OS in te stellen in het boot menu en de timeout op 3 seconden gezet.

Ik wil nu toch weer XP als default OS in gaan stellen om op te starten omdat W7 binnenkort niet meer alle functies ondersteund en volgend jaar na een x aantal uren automatisch af gaat sluiten.

In beide gevallen kan ik echter via msconfig.exe niet de XP partitie instellen als default.

Windows 7:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp?FotoAlbumID=165752&format=full&ext=.png
Windows XP:
screenshot volgt nog

Moet hierbij wel vermelden dat mijn Netbook al bij aanschaf een C: en D: partitie had, ik heb dus zelf geen partitie aangemaakt.

Heb al veel gegoogled en gezocht maar ik kom er niet uit

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
dat moet je doen in de boot.ini. ik zou in Win7 een programma als VistaBootPro gebruiken, er zijn meer soortgelijke tools, kan alleen niet op de naam komen ;)

edit:
ik bedoel EasyBCD, die gebruik ik zelf naar volle tevredenheid ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Rupie op 12-07-2009 13:25 ]

Desktop | Server | Laptop

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:41
Dat kun je gewoon in W7 zelf doen.

Control Panel / System and security / System / Advanced System Settings / Tabblad 'Advanced' / Klik op 'Settings' onder 'Startup and Recovery' / Verander naar Xp.

En als dat niet werkt: gebruik wat Rupie voorstelt.

[ Voor 12% gewijzigd door Aegir81 op 12-07-2009 13:49 ]

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:47
Aegir81 schreef op zondag 12 juli 2009 @ 13:47:
Dat kun je gewoon in W7 zelf doen.

Control Panel / System and security / System / Advanced System Settings / Tabblad 'Advanced' / Klik op 'Settings' onder 'Startup and Recovery' / Verander naar Xp.

En als dat niet werkt: gebruik wat Rupie voorstelt.
Dit werkte inderdaad, thanks!