Nieuw netwerksegment in XenServer aanmaken

Pagina: 1
Acties:

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-02 09:17
De laatste tijd ben ik bezig met Citrix XenServer (omdat ESXi weigerde te installeren op mijn onboard SATA). In principe is alles redelijk duidelijk en ben goed te spreken over de management mogelijkheden en performance. Alleen nu zit ik met iets waar ik niet uitkom.

Ik wil een nieuw netwerksegment aanmaken. Bij VmWare Workstation, VirtualPC, ESXi is dat gewoon een kwestie van een virtuele NIC maken. Bij XenServer kom ik zoiets absoluut nergens tegen.

Wat ik wil:
Een 172.16.0.0 met een 10.0.0.0 segment verbinden middels een RRAS server (om dingen als VPN etc. te kunnen testen). Ook wil ik dingen als sites bijvoorbeeld kunnen testen voor MSCE.
Normaal maak ik dan een server. Hang er twee NIC's aan en verbind zo de 2 virtuele LAN's.

Hoe bereik ik dit in XenServer? Want kan het echt niet vinden. Ik heb network0, en verder niets. Ik kan nergens virtuele NIC's aanmaken.

[ Voor 4% gewijzigd door Woodsy op 12-07-2009 13:02 ]

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-02 09:17
Ik kon het resource pane (zoals in de handleiding stond) niet vinden. Ben er nu achter.

Je moet de XenServer selecteren in de lijst en vervolgens niet de tabs bovenin aanhouden, maar de tabs met betrekking tot de geselecteerde server (in het console scherm). Daartussen bevind zich network welke nodig is voor het maken van virtuele netwerken.