Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Mediacoder] Twee audiotracks - mediacoder gebruikt er één

Pagina: 1
Acties:

• Tower410
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-11 22:09
Ik wil dus een mkv van 1080p omzetten naar 720p. Heb ik al vaker gedaan met mediacoder, en werkte altijd goed, tot nu.

De mkv die ik wil omzetten bevat twee audiotracks, een Duitse en een Engelse. Ten eerste snap ik al niet welke ID's er nou bijhoren, rechtsboven staan ze namelijk alle twee, eentje met (0) erachter, en een met (1) erachter. Maar er staat niet bij welke taal het is, voor de rest zijn de audiotracks qua eigenschappen identiek. Als ik echter op properties klik, zie ik dat de Engelse ID 3 heeft en de Duitse ID 4. Bij audio kan ik echter alleen 0 en 1 selecteren. Dan ga ik er maar vanuit dat de Engelse 0 is en de Duitse 1. Dus ik had gisteren 0 geselecteerd, en kwam er vanochtend achter dat er alsnog Duitse audio onder stond. Nouja goed, dan zal het wel andersom zijn, maar toen ik 1 selecteerde kwam er ook Duitse audio onder te staan :X

Hoe kan ik deze video nu converteren met de Engelse audiotrack?

• Tower410
*schop*

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-11 20:55
Als eerste wil ik graag dat je van mediacoder afstapt natuurlijk (met al dat ad gedoe, steeds die website die geopend wordt, GPL problemen in het verleden, etc.. ik het echter wel op mijn computer heb staan voor "testing purposes" ;)). Als beginnend encoder raad ik je aan maar MeGUI (met Avisynth enzo) te gebruiken, echter is dat misschien iets voor later.

Helaas begrijpt mediacoder dus niet wat je wil, en het is zeer waarschijnlijk dat het ook gewoon niet kan op dit moment.

Gelukkig voor jou heeft matroska een van de beste container toolsets ever, mkvtoolnix. Download en installeer dat (download -> bijna helemaal onderaan voor windows).

Open mmg.exe (via de snelkoppeling of in de folder waarin je het geinstalleerd hebt). Drag en drop hier je files (audio, video, subtitles). Nu kan je tracks selecteren (met de vinkjes in het "Tracks, chapters and tags." vak) die je wil behouden, en als je ze selecteert ook helemaal instellen (welke taal ze zijn etc..).

In jouw geval selecteer je dus de video van je 720p file, de audio (of audio's') van je 1080p file, maakt de track info een beetje kloppend als je daar waarde aan hecht (juiste taal enzo), je verzint een leuke outputfilename en dan klik je op "Start Muxing".

Laat me weten of het allemaal lukt :)

[ Voor 4% gewijzigd door dj_tjerk op 14-07-2009 00:18 ]

• Tower410
Ja dat werkt, bedankt :)

Maar het blijft erg omslachtig, dacht dat ik met mediacoder eindelijk een programma had die kon wat ik wilde, maar dat schijnt dus weer tegen te vallen.

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-11 20:55
Goed om te horen dat het gelukt is. Ik zou zeggen als je encoden leuk vindt en je het vaak doet, kijk eens rond op doom9 (en dan vooral de AviSynth en "MPEG-4 Encoder GUIs" en "MPEG-4 AVC / H.264" secties :) ). Daar kan je heel veel kennis over dit "vakgebied" opdoen.