Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vervelend virus sloopt computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat dit in het goede deel van het forum geplaatst is, ik wist anders niet waar ik het zou moeten plaatsen!

Toen ik vanochtend mijn computer aanzette kreeg ik de melding dat ik een of ander pdf printer programma moest betalen (blijkbaar had iemand een gratis testversie geïnstalleerd). Ik besloot toen dat programma van mijn computer te verwijderen.

Tijdens het verwijderen ging de computer ineens in slaapstand, toen ik hem weer uit slaapstand haalde ging het deïnstalleren verder, maar daarna ging de pc nog een paar keer in slaapstand en uiteindelijk viel ie uit.

Ik heb toen geprobeerd om hem weer op te starten en de virusscan (ESET Antivirus + Smart Security) te laten scannen. Tijdens het scannen viel de pc weer uit en het viel me op dat mijn toetsenbord al niet meer werkte.

Toen deed ik de Windows Vista dvd in de computer, om hem te herstellen. Het toetsenbord bleek het maar af en toe te doen, ook in de bios en tijdens het booten, maar uiteindelijk lukte het me om de computer vanaf de dvd op te starten. Als ik probeerde met de repair functie van die dvd mijn boot te repareren, gaf hij aan dat er geen problemen zijn met de boot. Als ik systeemherstel probeerde crashte de computer.

Toen besloot ik Windows opnieuw te installeren, en dan maar meteen Windows 7 te doen omdat ik die toch al een tijdje wilde proberen. Na weer een tijdje steeds opnieuw proberen tijdens het opstarten (omdat mijn toetsenbord het niet altijd doet) lukt het uiteindelijk om Windows 7 te booten en hij begint met installeren.

Tijdens de installatie wordt op een gegeven moment de computer opnieuw opgestart, en toen dat bij mij gebeurde crashte de computer weer zodra hij aankomt bij het punt waar hij aangeeft: 'Windows is updating registry settings'.

Nu heb ik dus een pc waarvan ik mijn toetsenbord niet of heel af en toe kan gebruiken bij het opstarten en waar geen versie van Windows op geïnstalleerd is.

Ik hoop dat een goede computer repair cd dit op kan lossen, die heb ik alleen niet.

Ik gebruik Windows Vista Home Premium x64.

Hopelijk weet iemand hoe ik dit op kan lossen!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2009 12:57 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 09:24
Ik ken geen enkel virus dat je pc in slaapstand plaatst. De meeste virussen van tegenwoordig dienen een hoger doel; geld verdienen voor de maker. Nog veel minder 'virussen' nestelen zich zo diep dat ze ook van invloed zijn nog voor Windows is opgestart.

Ik vrees dat dit eerder een hardware-matig probleem zijn. Mocht je een USB toetsenbord hebben kan het bijvoorbeeld zo zijn dat hij kapot is, kortsluiting maakt, en de beveiliging van je voeding intreed.
Sluit eens een ander toetsenbord aan en kijk hoe hij reageert.

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-10 14:49
ga ermee naar een reparateur.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Het klink meer alsof een stukje hardware kapot is (wellicht simpelweg je toetsenbord of de aan uit know van de computer...)

Als je denkt dat het een virus is had je het ook in het virus subforum moeten plaatsen.

draai ook eens een memory test en neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
frickY schreef op zondag 12 juli 2009 @ 13:14:
Ik ken geen enkel virus dat je pc in slaapstand plaatst. De meeste virussen van tegenwoordig dienen een hoger doel; geld verdienen voor de maker. Nog veel minder 'virussen' nestelen zich zo diep dat ze ook van invloed zijn nog voor Windows is opgestart.

Ik vrees dat dit eerder een hardware-matig probleem zijn. Mocht je een USB toetsenbord hebben kan het bijvoorbeeld zo zijn dat hij kapot is, kortsluiting maakt, en de beveiliging van je voeding intreed.
Sluit eens een ander toetsenbord aan en kijk hoe hij reageert.
Toevallig heb ik gisteren mijn toetsenbord met een vochtig doekje schoon gemaakt. Hopelijk licht het hieraan en doet ie het gewoon met een ander toetsenbord.

• EdwardTheGreat
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-12-2023
Geld verdienen of gewoon je Windows verpesten idd, maar zo destructief als vroeger zijn ze niet meer (welk virus van tegenwoordig doet nog ouderwets format C:\ :P )

Als het een USB toetsenbord betreft, heb je daar ook nog zo'n PS/2 stekkertje bij, probeer eens wat er gebeurt als je 'm daarmee aansluit?

Last.FM

• Kishi
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-10 16:54
Vrijwel 100% zeken een hardwarematig probleem. Ik moet nog steeds het eerste virus tegenkomen welke mij belet me in de bios iets te veranderen.

Verwijderd

hardware probleem.
een virus zal je niet belleten een frisse installatie te doen of je bios aan te passen.
toetsenbord zou een mogelijkheid zijn maar ook falend geheugen of een andere hardwarefout kunnen de oorzaak zijn.
Pagina: 1