Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

CS Probleem: Enemy herkennen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een paar dagen Counterstrike en het bevalt me uitstekend.

Maar ik heb een probleem: Ik kan de enemy heel slecht herkennen!

Hebben ze speciale pakken ofzo waar je ze aan kunt herkennen?

Of kun je niet iets downloaden zodat de eneemy groen word ofzo en alies rood?

Plz help, zo is het namelijk ook weinig aan :(

Verwijderd

Gewoon beter opletten, dat maakt het spel juist realistisch. En als je een donkere ruimte in loopt goed opletten dat je niet zomaar op iedereen schiet.

Dat haat ik, van die mensen die gewoon op iedereen schieten.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
dan zou het spel ook zo leuk worden!!!

groene ventjes!!
duh :(

het is juist de kunts om niet op te vallen ed

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Adarkar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:38
had ik ook in het begin,
maar na een tijdje herken je ze wel,
be patient my son. :)

Verwijderd

Je kan ook proberen een beetje te letten op je 'radar' linksboven. De stipjes zijn van je eigen team.

Zie je iemand voor je, maar er staat geen stipje dan kun je er van uitgaan dat je er op mag schieten :)

Verwijderd

Op donderdag 01 maart 2001 18:16 schreef syntony het volgende:
Je kan ook proberen een beetje te letten op je 'radar' linksboven. De stipjes zijn van je eigen team.

Zie je iemand voor je, maar er staat geen stipje dan kun je er van uitgaan dat je er op mag schieten :)
Na een paar dagen al met je radar werken, dat word nix :)

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-11 20:36
Of ga eerst op servers zonder Friendly Fire oefenen. Na een tijdje herken je ze zelfs al zie je de kleur van het pak niet. er zijn inderdaad rode en groene skins, maar die zijn lame.

Verwijderd

Op donderdag 01 maart 2001 18:23 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Of ga eerst op servers zonder Friendly Fire oefenen. Na een tijdje herken je ze zelfs al zie je de kleur van het pak niet. er zijn inderdaad rode en groene skins, maar die zijn lame.
Bestaan die echt :?:?:?:?

Hoe ze een leuk spel toch al niet naar de klote kunnen helpen.

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Bloodclot

Jawier!

En als je die groene-rode-gele-costuums gebruikt. dan leer je het ook nooit..

Ik had in het begin ook problemen met herkenning enzow. Soms twijfel ik nog, maar ik gebruik heel veel de radar. Ook als je voetstappen hoort, snel op radar kijken. als er niks in de buurt is op je radar. achter een kratje gaan zitten en hem opwachten....en POEF!

EDITJES: typoos

Maar dat kan soms verkeerd bij degene uitpakken en dan gaan ze zeuren dat je campt.
Niks van aantrekken.

Ik hoop dat je veel plezier beleefd aan CS!

Verwijderd

Topicstarter
Nou jongens het gaat me nu al een stuk beter af!

Ik zat net op een server waar ik de meeste kills had!

Dat groen-rood verhaal zal ik ook maar vergeten.... ;)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op donderdag 01 maart 2001 18:57 schreef Snap het volgende:
Nou jongens het gaat me nu al een stuk beter af!

Ik zat net op een server waar ik de meeste kills had!
En hoeveel Deaths had je? >:) ;)

Maar die rood-groene skins zijn echt lame, net als spiked models (bij alle spelers zie je dan onwijs grote pijlen) :r. Volgens mij zijn er heel wat mensen die dit soort cheats gebruiken.. ik heb zo vaak als ik gekilled wordt het idee 'Hoe kon ie mij in godsnaam zien??',.. maarja dat soort verziekers zitten dr altijd bij.. moet je maar mee leren leven ;)

Verwijderd

Topicstarter
27 kills en 9 deaths!

Maar ik had ook het idee dat er een paar newbies (net zoals ik) in zaten.

Maar zo slecht ben ik nou ook weer niet, heb namelijk ook nog een half jaar kingpin (ken je dat?) gespeeld dus ik heb wel iets ervaring. >:)

Verwijderd

Op donderdag 01 maart 2001 19:57 schreef rick_h het volgende:

[..]

En hoeveel Deaths had je? >:) ;)

Maar die rood-groene skins zijn echt lame, net als spiked models (bij alle spelers zie je dan onwijs grote pijlen) :r. Volgens mij zijn er heel wat mensen die dit soort cheats gebruiken.. ik heb zo vaak als ik gekilled wordt het idee 'Hoe kon ie mij in godsnaam zien??',.. maarja dat soort verziekers zitten dr altijd bij.. moet je maar mee leren leven ;)
Iemand moet mij blijkbaar toch maar es uitleggen wat tegenwoordig kan met cs, ik speel vanaf beta 5 maar heb nog nooit een cheat gedownload, ook niet onder het motto van "toch ff kijken hoe het werkt"
Wat zijn spiked models dan????? dan word diegene die de cheat gebruikt er op gewezen waar jij bent ofzow? Ik heb ook vaak het idee dat als iemand ergens uitkomt hij meteen weet waar ik sta.
Ik word er iig schijtziek van, binnenkort maar op zoek naar een nieuwe verslaving of 1.1 moet, zoals valve belooft heeft, echt alle cheats aan gaan pakken

• Palomar
  • Niet online
bij spiked models steken uit elke speler allemaal dikke lijnen.. dus als iemand om een hoekje zit zie je een vette lijn achter dat hoekje wegkomen (rood is T en groen is CT).. errug lame dus :r

Ik heb het zelf gewoon es geprobeert om te kijken wat het is.. ik gebruik het dus niet online :) Mn framerate aalt ook best wel door die lijnen..

Verwijderd

Topicstarter
Wat is trouwens het adres van die GoT CS server?

Zal ik daar eens naartoe!

Verwijderd

Je kan ook de optie center player names gebruiken... dan krijg je meteen de naam te zien van degene die je onder schot houd... Zo heb ik me ook een beetje beter kunnen oriënteren in het begin...

Verwijderd

Op vrijdag 02 maart 2001 01:45 schreef Tiger1 het volgende:
Je kan ook de optie center player names gebruiken... dan krijg je meteen de naam te zien van degene die je onder schot houd... Zo heb ik me ook een beetje beter kunnen oriënteren in het begin...
Waar zit die optie????

Verwijderd

Op vrijdag 02 maart 2001 01:51 schreef --BoBo-- het volgende:

[..]

Waar zit die optie????
Wou ik NET vragen. Maar ik speel nu CS sinds vorige week en ben nou al bedreven d'r in. Ik kijk ALTIJD op m'n rader. als ik voetstappen hoor en ik zie geen puntje bij mij, dan sta ik klaar om hem vol te pompen (ben meestal terrorist met AK47 en anders CT met erm.. dacht MK4 of iets dat erop leek).

Maar ook ff vraagje van mij, ligt het aan mij... of doen die duitsers alsof ze de allerbeste zijn?? Ik bedoel, ik zat op een NL server... komt zo'n duitser en vraag'tie of wij duits willen praten... |:(

"Quote the RAVEN, Nevermore!!!"

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-11 12:54

johnwoo

3S-GTE

Da's vrij handig ja, vooral in 747 met al die gordijntjes... Zit je aan een kant van het vliegtuig zie je ineens een naam op je beeld :).. FF afdrukken dan maar :P
En aan de radar heb je niet zoveel; tegen de tijd dat je ernaar hebt gekeken en gezien dat er geen stipjes voor je staan (wat vrij lastig kan zijn op een lichte achtergrond!) ben je al dood...
Aangezien ik een enorm bagger 56K modem heb speel ik nooit online (wel af en toe op een LAN) maar tegen bots, en dan schiet ik altijd gewoon maar, boeiuh als het een teammate was, dan is het juist een stuk spannender geworden (verhoudingsgewijs meer enemies :)); met human teammates is dit natuurlijk niet zo'n goed idee :P. Bovendien ben je, zoals ik al zei, meteen dood als je ff naar je radar kijkt terwijl het een enemy was.

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Verwijderd

Op vrijdag 02 maart 2001 01:58 schreef Raven_ het volgende:

[..]

Wou ik NET vragen. Maar ik speel nu CS sinds vorige week en ben nou al bedreven d'r in. Ik kijk ALTIJD op m'n rader. als ik voetstappen hoor en ik zie geen puntje bij mij, dan sta ik klaar om hem vol te pompen (ben meestal terrorist met AK47 en anders CT met erm.. dacht MK4 of iets dat erop leek).

Maar ook ff vraagje van mij, ligt het aan mij... of doen die duitsers alsof ze de allerbeste zijn?? Ik bedoel, ik zat op een NL server... komt zo'n duitser en vraag'tie of wij duits willen praten... |:(

Tja, duitsers, praat me er niet van. Dan zeggen ze zoiets van "waarom praten ze geen duits". Dat doen ze in het duits dan. Meteen berichten terug gaan sturen dat ze dom zijn >:)

Maar een tijdje geleden was hier iemand die zij dat ie de speedcheat alleen gebruikte op duitse servers, dat vind ik dan weer erg zielig.

En raven, gewoon blijven spelen en geen cheats gebruiken. Center player names heb ik nog nooit van gehoord, daarom vroeg ik waar die optie zat.

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-11 12:54

johnwoo

3S-GTE

Da's vrij handig ja, vooral in 747 met al die gordijntjes... Zit je aan een kant van het vliegtuig zie je ineens een naam op je beeld :).. FF afdrukken dan maar :P
En aan de radar heb je niet zoveel; tegen de tijd dat je ernaar hebt gekeken en gezien dat er geen stipjes voor je staan (wat vrij lastig kan zijn op een lichte achtergrond!) ben je al dood...
Aangezien ik een enorm bagger 56K modem heb speel ik nooit online (wel af en toe op een LAN) maar tegen bots, en dan schiet ik altijd gewoon maar, boeiuh als het een teammate was, dan is het juist een stuk spannender geworden (verhoudingsgewijs meer enemies :)); met human teammates is dit natuurlijk niet zo'n goed idee :P. Bovendien ben je, zoals ik al zei, meteen dood als je ff naar je radar kijkt terwijl het een enemy was; die bots schieten best wel raak...

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Verwijderd

lalalalala dubbel!!!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Na een tijdje weet je sowieso al waar je je tegenstanders kunt verwachten. Speel maar eens een paar potjes dust.

Daarnaast kan ik inderdaad in het donker een T van een CT onderscheiden, maar waaraan weet ik niet precies. Misschien is het het postuur, het silhouet, of de manier van lopen? Maar één ding is zeker: oefening baart kunst. En zo heel veel oefening is niet eens nodig.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Op vrijdag 02 maart 2001 02:36 schreef Captain Pervert het volgende:
Na een tijdje weet je sowieso al waar je je tegenstanders kunt verwachten. Speel maar eens een paar potjes dust.

Daarnaast kan ik inderdaad in het donker een T van een CT onderscheiden, maar waaraan weet ik niet precies. Misschien is het het postuur, het silhouet, of de manier van lopen? Maar één ding is zeker: oefening baart kunst. En zo heel veel oefening is niet eens nodig.
Vreemdgenoeg heb ik dat ook al hoor!!! De CT zijn iets dikker zeg maar omdat hun ook nog bepantesering dragen.. in de skin dan he!! enigste die daarop lijkt is die ijs skin van de terroristen... komt regelmatig voor dat ik in het donker iemand zie die lijkt op een CT dus schiet ik niet (neem ff aan dat ik CT ben he... :)), maar als het dan zo'n ijs skin terrorist is... dan ben ik weer dood... maar als FF toch uit staat dan schiet ik altijd op zulke gassies... team genoot of niet.. >:)

En dust.... dat level speel ik het meest, goede taktiek (allebei de kanten) is gewoon rushen naar 1 van de 2 tunnels om zo de CT/terror. terug te dringen. Als je terror bent moet je altijd smoke meenemen (aan de rechterkant waar je zo naar beneden gaat) en dan zo ver mogelijk naar voren gooien omdat er bijna altijd een sniper met een AWP staat... eerst ff flashbang omhoog gooien en dan HE grenade.. dag sniper!! :D

Ow yeah (bret the hitman hart kwoot):
Ik heb nog nooit gecheat, Ik cheat niet en ik zal nooit cheaten.

Verwijderd

Volgens mij kan je dat instellen waar je ook je logo kunt veranderen...een baldzij verder zeg maar...weet het alleen niet zeker :)

• Fakir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 10:57
Gewoon veel spelen dan herken je de tegenpartij wel. Tuurlijk de kans op een vergissing is aanwezig, daarom is voorzichtigheid geboden. Hoop springen tot je het zeker weet. Dan springen en schieten :)

Fakir

Verwijderd

"you have spotted an enemy" staat ook groen in beeld als je dichtbij iemand bent...

koop anders de steyer aug..kan je een beetje inzoomen

Verwijderd

Play CS --> Customize --> Advanced --> Center Player Names als ik me niet heel goed vergis... :)

[Edit: 2e page niet gezien]
Hardenberg: Die groene tekst krijg je alleen de eerste keer maar te zien als je met een nieuwe game begint als je een enemy/teammate ziet...
Ik heb het tenminste nog nooit 2x achter elkaar gehad...
[/Edit: 2e page niet gezien]

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:13

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Counterstrike servers van GoT:
Bookable: gamerz.tweakers.net:27007
Server 1 (FF=on): gamerz.tweakers.net:27017
Server 2 (FF=on): gamerz.tweakers.net:27027

En duitsers zuigen idd, vraag ik laatst netjes of er 2 gewoon engels willen lullen, blijven ze (ook tegen mij) in het duits lullen.. en ja, dan is het heel snel "kick" en als ze dan nog door gaan een 30-min ban. dat is gewoon iets waar ik niet tegenkan, zo lullen dat de rest je niet verstaat, nederlands oke, tis een nederlandse server, engels, ook goed, engelse game.. maar geen frans/duits/noors/spaans praten, dan zoek je maar een server in eigen land :(

En die speciale pakken, ja die zijn er, maar vertel mij dat je ze gebruikt en je komt de GoT-servers niet meer op, cheaters zijn zo ontzagelijk lame :(

in het begin weet je gewoon waar de tegenstander vandaan komt, en later moet je je radar gewoon goed gebruiken in combo met footsteps of gezond verstand.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

Topicstarter
Was er dus net. 2 teammates afgeknald :( Shit maak ik gelijk een goede indruk ;)

Maar 1tje ging er voor staan toen ik aan het knallen was dus dat was niet mijn schuld!

Verwijderd

Hehe... ik ben al levenslang gebanned van de GoT server...

Ik knalde expres een teammate af omdat ie al elke ronde mij zat te TW'en, en de adjez zaten in het andere team dus die zagen dat niet...
Al een paar keer gemeld tegen ze (zaten er drie notabene) ik hab die gast zelfs al publiekelijk een paar keer gewaarschuwd dat als ie doorging dat ik em neer zou maaien... Ik dacht zo dat adjez daar wel op reageren... niets was minder waar...
Volgende ronde weer hetzelfde verhaal, ik maai em neer met men M4A1, en dan krijg ik de levenslange ban omdat ik het bij de adjez had moeten melden, wat ik al 3 keer had gedaan |:(

Van mij mogen ze die GoT servers houden, met zulke adminz... :r :Z

Verwijderd

Die radar is echt wel handig.
Zo HOOR je bv iemand aankomen lopen, kijkt op radar en ziet GEEN stipje.

Is dus enemy, komt die om het hoekje.. BANG dood :)

Tja, CT's zijn helemaal donker, T's hebben eigenlijk 2 kleuren (d8 ik).

Kweenie hoe het komt, maar je herkent ze wel :)

*Soms knal ik toch verkeerde af >:) *

[GoT]Dutch Commando

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 09:32

knightofn1

Don't say that word

ik wil wel eens in mansion wat teammaten killen als het licht uitstaat, da's echt irritant

---[DCM]Mr.blue---

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-10 18:33

Kolky

subtitle not available

Het was moeilijk, maar ik heb een manier gevonden hoe je T's en CT's van elkaar kunt onderscheiden. Ook met de standaard skins:
De T's hebben allemaal het vuurwapen op heuphoogte en schieten dus "onderhands".
De CT's houden de vuurwapens allemaal netjes op ooghoogte.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 02:35
T+MAC10=oog

• Palomar
  • Niet online
Op zondag 04 maart 2001 11:06 schreef Kolky het volgende:
Het was moeilijk, maar ik heb een manier gevonden hoe je T's en CT's van elkaar kunt onderscheiden. Ook met de standaard skins:
De T's hebben allemaal het vuurwapen op heuphoogte en schieten dus "onderhands".
De CT's houden de vuurwapens allemaal netjes op ooghoogte.
volgens mij klopt daar niks van hoor.. een CT met AK47 houdt hem ook onderhands.. en een shotgun houdt ook iedereen onderhands vast.

Verwijderd

Ligt de hoogte dan misschien aan het wapen??

Verwijderd

gewoon veel spelen je leert het vanzelf!! vooral op onze GoT Servers >:)

mischien kom ik je nog weleens tegen ik heet daarro [GoT]UneXpeCteD

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist niet dat tweakers een eigen clan heeft!

IK heb al wel een paar lui van jullie clan zien spelen, jij volgens mij nog niet

Verwijderd

Tip om mensen uit verschillende teams uit elkaar te houden:

Met de 't' toets kun je chatten. Je kunt dus gewoon vragen of iemand bij jouw team hoort ja of nee. Ben je na het stellen van de vraag inmiddels afgeschoten, dan was het antwoord dus: nee.
Succ6

Verwijderd

offtopic:
Om ff in te haken op het verhaal over duits lullende duitsers check ff deze URL :
www.durc.net
;) proud 2 be member

• Kaas
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op maandag 05 maart 2001 00:19 schreef ZAC het volgende:
Tip om mensen uit verschillende teams uit elkaar te houden:

Met de 't' toets kun je chatten. Je kunt dus gewoon vragen of iemand bij jouw team hoort ja of nee. Ben je na het stellen van de vraag inmiddels afgeschoten, dan was het antwoord dus: nee.
Succ6
De 't' toets?? Standaard staat "say" toch op 'y' en "sayteam" op 'u'??
Met 't' spray ik altijd ff lekker me logo op iemand als ik em net heb afgeknald :)

Verwijderd

Op zaterdag 03 maart 2001 03:53 schreef Tiger1 het volgende:
Hehe... ik ben al levenslang gebanned van de GoT server...

Ik knalde expres een teammate af omdat ie al elke ronde mij zat te TW'en, en de adjez zaten in het andere team dus die zagen dat niet...
Al een paar keer gemeld tegen ze (zaten er drie notabene) ik hab die gast zelfs al publiekelijk een paar keer gewaarschuwd dat als ie doorging dat ik em neer zou maaien... Ik dacht zo dat adjez daar wel op reageren... niets was minder waar...
Volgende ronde weer hetzelfde verhaal, ik maai em neer met men M4A1, en dan krijg ik de levenslange ban omdat ik het bij de adjez had moeten melden, wat ik al 3 keer had gedaan |:(

Van mij mogen ze die GoT servers houden, met zulke adminz... :r :Z
Blijkbaar had je wel wat maar gedaan.
Want je krijgt zo'n levenslange ban echt niet kado.

[GoT]Dutch Commando

Verwijderd

in het begin zette ik gewoon mijn monitor wat lichter :p
dat hielp vet goed

nu ben ik eraan gewend...
je kunt ze zoek goed herkennen aan welk wapen ze hebben..(geluid)
alleen uitkijken dat niet je teammate toevallig een ak van de T's heeft gepakt:p

-=DSS|Neighbour[-WoW-]=- [CS]

Verwijderd

speel quake 3!

Verwijderd

Op dinsdag 06 maart 2001 02:55 schreef Paestero het volgende:

[..]

Blijkbaar had je wel wat maar gedaan.
Want je krijgt zo'n levenslange ban echt niet kado.

[GoT]Dutch Commando
Excuse moi? Het enige wat ik had gedaan was dat ik die etter overhoop geknald had... Meer niet... Menegroth was er ook bij, en met hem had ik al vaker gespeeld op de GOT servers voor het "incident" en je kunt het bij hem navragen dat ik voor die tijd niemand doelbewust neergemaaid heb...
En volgens mij was Firefox degene die mij toen een kickban gaf... Want naar iemands verhaal luisteren heeft hij ook nog nooit van gehoord... :(

Grtz [G*S*M]Tiger1

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Wie spelen hier eigenlijk regelmatig op de demon servers (zelfs snel voor kaaseemaah slachtoffers|:(zoals ik). Da wil ik wel eens weten.
Je hoeft trouwens eerst alleen maar naar een witte broek te zoeken (de meeste t's lopen daarmee rond). Voor newbies, een tip: leer de levels kennen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 10:18
Het leuke van de witte pakken is dat ze in het donker ook donker zijn:)
En buiten op een lichte achtergrond zijn ze ook iets lastiger te zien.

Een CT steekt heel errug af in Dust en Tundra

Waarom geven ze de CT's ook niet een lichter gekleurd kruippakkie? Het is nml verdomd stom om in de winter met je mooie zwarte outfit midden op een stuk witte sneeuw te staan|:(
Pagina: 1