Accelero twin turbo > Club3d 4850

Pagina: 1
Acties:

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-01 14:06
Omdat de stock koeler van de club3d kaart nogal lawaaierig was, heb ik de accelero twin turbo aangeschaf, nadat ik verschillende positieve reviews en resultaten had gelezen.
Ik heb hem inmiddels geinstalleerd in hij hangt op dit moment ook al in de pc.
De stock koeler van de Club3d was aangesloten via een 2pins connector op de grafka.
In het pakket van de accelero zaten;
- 3 pins connector
- 4 pins connector
- tussenstuk 3 pins naar molex.

Deze kon ik, naar mijn kunnen, nergens op aansluiten behalve op de molex, dat is dus nu het geval.
Toch wil ik bij deze nog naar andere oplossingen zoeken, want de fanspeed wil ik wel graag flexibel houden.
Deze draait nu op 1 constante snelheid, wel redelijk stil, maar toch.. kan altijd beter.

Is er op een manier een tussenstukje te vinden voor 3/4 pins naar goeie 3 pins(die wél past op mijn MB).
Of is er een manier om met eigen werk het op te lossen (solderen of iets)?

kimi

• Axeor
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-07-2023
Als je kaart goed gekoeld is nu, kan je er misschien een weerstandje tussen solderen waardoor er minder stroom naar de fan gaat, en die ook langzamer gaat draaien

• w-dev
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-01 16:42
Of koop voor een paar euro een pricewatch: Zalman FanMate 2
Ik vind alleen je verhaal aan het begin niet helemaal duidelijk, zou je wat plaatjes van de connectors die jij bedoeld toe kunnen voegen? Want je hebt een 4-pins molex en een 4-pins fan connecter (met pwm), welke jij bedoeld is een beetje onduidelijk.

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-01 14:06
wouterdv schreef op zondag 12 juli 2009 @ 14:53:
Of koop voor een paar euro een pricewatch: Zalman FanMate 2
Ik vind alleen je verhaal aan het begin niet helemaal duidelijk, zou je wat plaatjes van de connectors die jij bedoeld toe kunnen voegen? Want je hebt een 4-pins molex en een 4-pins fan connecter (met pwm), welke jij bedoeld is een beetje onduidelijk.
Ja kan op moment even gen foto's maken..
http://www.techniz.co.uk/.../accelerotwinturbo/a7.JPG
Linksboven zitten de standaardaansluitingen van de koeler, je hebt keuze tussen 3&4pins.
Nu zit er op mijn graka alleen een 2pins, en op het moederbord zitten nog 2 3pins, maar dat is een ander formaat.
Dus enige wat er overblijft is dat tussenstukje die ik dus heb aangesloten.
Vroeg mij dus af of er iets mogelijk was met solderen, en anders koop ik maar zo'n fan controller.

kimi