Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

MKV Performance problemen NVIDIA ION

Pagina: 1
Acties:

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-11 08:07

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik ben vandavond voor het eerst gaan zitten om een MKV te gaan bekijken en ben er halverwege mee gestopt :(
Op de een of ander manier krijg ik het niet voor elkaar om deze goed af te spelen.
Film stottert de hele tijd.Het lijkt wel of deze even blijft hangen om dan snel vooruit te gaan.

Ik heb juist XBMC live op gezet omdat deze de Nvidia chipset aanspreekt tijdens het afspelen van HD materiaal.
Dit doet deze ook want CPU staat tijdens het afspelen op 5%

Vraag me af of iemand anders dit ook heeft?
Als je dit niet heb , wat zijn dan jou instellingen?

Ik heb in XBMC het als volg ingesteld:

render methode is set to :VDPAU
Adjust refres rate: ON
High qua.soft upscalling : OFF

Verder heb ik de GPU op 512mb RAM gezet.

Film die ik wil afspelen heeft de volgende specs:

Algemeen
Complete name : \\COMPUTER\Data 1 (D)\HD\Knowing\Knowing.mkv
Format : Matroska
File size : 3,97 GiB
Duration : 2h 1mn
Overall bit rate : 4 677 Kbps
Encoded date : UTC 2009-07-06 14:58:08
Writing application : MKVMaker.exe
Writing library : Haali DirectShow Matroska Muxer 1.7.401.3

Video
ID : 2
Format : VC-1
Codec ID : WVC1
Codec ID/Hint : Microsoft
Bit rate : 3 816 Kbps
Width : 1 280 pixels
Height : 544 pixels
Display aspect ratio : 2.35
Frame rate mode : Constant
Frame rate : 23,976 fps
Resolution : 24 bits
Bits/(Pixel*Frame) : 0.229
Stream size : 3,24 GiB (82%)

Audio
ID : 1
Format : WMA3
Codec ID : 162
Codec ID/Info : Windows Media Audio 3
Bit rate : 768 Kbps
Channel(s) : 6 kanalen
Sampling rate : 48,0 KHz
Resolution : 24 bits
Stream size : 667 MiB (16%)

TV waar dit op afgespeld wordt is een Panasonic TH-42PV70FA Plasma.Deze ondersteunt geen 24fps, en film is dit juist wel (vraag me af of dit het probleem is )
Verder staat de resolutie op 1280x720 ingesteld.

Hopelijk kan iemand me verder helpen :|

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

seninha schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 22:08:

Hopelijk kan iemand me verder helpen :|
Ik was eerst met VLC player begonnen, crashed om de haverklap, wat ik ook wil afspelen. Heb XBMC geinstalleerd en dat werkt hier "bijna" vlekkeloos, om de paar seconden een lichte hapering, het is dat ik er op let dat ik het zie. Mijn bottleneck is dat ik wireless zit, 15 meter vanaf mijn router en signaalsterkte 2 op een WHS server. Helaas kan ik niet bedraad testen ivm. de infrastructuur in huis.

Ik heb nog een Asrock in in de huiskamer staan met volle signaal sterkte maar moet daar nog XBMC installeren om te kijken of het probleem daar ook hetzelfde is, waar ik een volle signaal sterkte heb. Daar loopt VLC player wel goed zonder problemen, alle soorten files.

Verder zag ik dat XBMC niet verder gaat dan 1080i en heb het dus op 720p lopen. Hopelijk word dat verbeterd. Verder vraag ik me af wanneer de software eens, voordat men een file laat spelen eens een flinke buffer opbouwt. 10-20 seconden buffer zou voldoende moeten zijn om ook in de meest slechte omstandigheden een film netjes te laten lopen.

Met XBMC ook muziek en foto's getest en werkt allemaal soepeltjes en vlot, via een server. Internetten gaat prettig en vloeiend. Net nog even de nieuwste Nforce en graphics drivers geupdate van Nvidia, ga zo slapen dus we testen van de week wel weer verder ;) Draai hier overigens Vista 32bit, getweaked.

Al met al erg tevreden met de Asrock330ION die voor mij, met name de gewone desktop handelingen, een verrijking is boven de video streamers, welke ik juist nooit had gekocht omdat ik meer wilde dan alleen maar films streamen :)

Misschien dat ik de Atom ga overklokken maar zie daar vooralsnog geen reden toe. Zal er nog even niet aan toe komen maar wil er wel eens even een game op testen, kijken hoe dat zich verhoud. Sims 3 gaat er op, voor de kids maar heb nog CoD 4 liggen die ik graag wil testen.

Edit = typo's

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Gisteravond tot laat bezig geweest en uiteindelijk opgemerkt (door veel uit te zoeken) dat alleen HD materiaal welke een WMA geluidstrack heeft problemen veroorzaakt.
Ander HD materiaal (720p,1080p ) welke AC geluid heeft werk perfect.

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

Misschien dat WMA Classic daarvoor een oplossing bied.

Verder zie ik het net pas, maar het beter gepost kunnen worden in het ION330 topic om het een beetje bij elkaar te houden :)

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik had dit ook in de ION topic geplaatst maar is daar weggehaald door Mod. omdat deze vond dat het beter een eigen topic kon hebben.

Maar wat jou antwoord betreft,wat bedoel je met WMA classic?? Volgens mij kan XBMC daar niet mee om gaan.

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

seninha schreef op maandag 13 juli 2009 @ 09:34:
Ik had dit ook in de ION topic geplaatst maar is daar weggehaald door Mod. omdat deze vond dat het beter een eigen topic kon hebben.

Maar wat jou antwoord betreft,wat bedoel je met WMA classic?? Volgens mij kan XBMC daar niet mee om gaan.
Jammer, het is alleen maar prettig als mensen gelijk ervaringen kunnen lezen terwijl anderen voor gegaan zijn :)

Bedoelde eigenlijk MPC :

http://www.google.com/sea...+player+official+site&lr=

Maar ik blijf problemen houden met video's spelen via XBMC onder Vista, mogelijk dat er geen goeie wireless ondersteuning in zit en/of de ondersteunde codecs. Heb daarop PowerDVD Ultra geprobeerd en die speelt moeiteloos al mijn films af wo. MKV en 264, ook in WMP en die ondersteunen van huis uit al veel codecs. Wil nu alleen nog Corel VisualStudio Pro X2 testen. Heb wel ook CoreAVC Pro geinstalleerd om zo problemen met codecs zoveel mogelijk te voorkomen, aangezien iedereen met andere codecs een film om zet.

Het probleem zit hem dus niet zo zeer in de ION330 maar meer in de gebruikte software en de ondersteunende formaten :) Ik vind XBMC een prettig progamma in gebruik, alle foto's en muziek zijn ook direct te benaderen maar kan, voor zover ik zie, niet echt instellingen vinden om van andere codecs gebruik te maken. Verder erg tevreden met de Asrock ION330 en het verbaasd me dat Vista er zo goed onder presteerd :)

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Kijk even naar de audio van die films die niet goed werken.Want bij mij is WMA echt het probleem.
Zelf hoog kwaliteit 1080P Blu-Ray rips met AC audio werken goed.
Maar zodra deze WMA geluid heeft werkt een 720p zelfs al niet meer goed.

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

seninha schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 08:25:
Kijk even naar de audio van die films die niet goed werken.Want bij mij is WMA echt het probleem.
Zelf hoog kwaliteit 1080P Blu-Ray rips met AC audio werken goed.
Maar zodra deze WMA geluid heeft werkt een 720p zelfs al niet meer goed.
Heb je nog steeds audio problemen ?

Gebruik je alleen XBMC live of heb je ook al wat anders getest ? Word zelf ook een beetje moe van XBMC. Krijg geen beeld vloeiend, wat ik ook instel maar alles loopt onder Vista WMP vlekkeloos. Ik ga nog een re-install proberen en anders MediaPortal testen.

Vannacht even de XBMC site door zitten spitten maar ze doen weinig met codecs zelf, vraag me dan ook af in hoeverre XBMC alle geinstalleerde codecs dan ook vind en zag dat ze problemen hadden met wireless verbindingen.

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-11 03:30
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 03:32:
[...]

Heb je nog steeds audio problemen ?

Gebruik je alleen XBMC live of heb je ook al wat anders getest ? Word zelf ook een beetje moe van XBMC. Krijg geen beeld vloeiend, wat ik ook instel maar alles loopt onder Vista WMP vlekkeloos. Ik ga nog een re-install proberen en anders MediaPortal testen.

Vannacht even de XBMC site door zitten spitten maar ze doen weinig met codecs zelf, vraag me dan ook af in hoeverre XBMC alle geinstalleerde codecs dan ook vind en zag dat ze problemen hadden met wireless verbindingen.
Misschien een late reply maar dit is volgens mij het probleem:

XBMC in windows: geen hardware versnelling voor videos, mogelijk wel met externe player via Purevideo HD (vista/w7), CoreAVC (xp, vista/w7), of DXVA (xp maar geen subs,vista/w7 wel subs)

XBMC live (linux): wel hardwareversnelling dmv VDPAU, maar geen support voor SSA/ASS subs

Media Portal (enkel windows): wel hardwareversnelling dmv CoreAVC (xp, vista/w7)

Dus dat het bij jou niet vloeiend loopt in Vista en bij seninha met XBMC Live wel is logisch.
Pagina: 1