Monitor of TV aan m'n pc?

Pagina: 1
Acties:

• shotputty
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09-2025

shotputty

I'll be back

Topicstarter
Tvs zijn over het algemeen groter dan monitoren en ook nog eens goedkoper. Monitoren zijn daarentegen scherper en ik heb mij laten vertellen dat tvs geen hogere resolutie dan 800 x 600 aankunnen. Hoe kan dat en waarom is een televisiebeeld op mijn monitor niet zo mooi als dat het op een tv er uitziet? Kunnen de nieuwere (plasma) tvs hogere resoluties dan 800 x 600 aan?

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-08 09:36
Sterker nog: een TV kan eigenlijk maar maximaal 640Horizontaal x 480Verticaal aan, want die hebben maar 400 beeldlijnen (verticaal), terwijl een monitor er bijvoorbeeld 768ver x 1024hor of 1024ver x 1280hor of zelfs 1200ver x 1600hor aan kan (afhankelijk van grootte en merk)

Dat wil dus zeggen dat de kwaliteit van 480 verticaal niet eens gehaald wordt, en hoger al helemaal niet.

Dat wordt dus niks :r, voor normaal computerwerk dus gewoon dokken voor een monitor, voor spelletjes kan een grote TV wel leuk zijn (al is de kwaliteit maar zo zo)

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 14:57
TV is niet 640*480 en niet 800*600, maar 768*576...

• Mahena
  • Laatst online: 12-01-2020

Mahena

Doh !!!!

Koop een tv als je dvd's gaat kijken via je pc. Da's een stuk rustiger en groter om naar te kijken van een afstandje.

Als je dat niet doet kun je beter een monitor kopen.

[ps mode]
Vergeet dan niet om een langere tv-kabel te kopen, dat is best wel handig.
[non-ps mode]

"You want some crack?" "I was born with one, pal. I really don't need another one."

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:45

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Gewoon Office en zo op TV is vragen om hoofdpijn !!

Door conversie worden characters slecht leesbaar en je zit maar op een 50 Hz scherm.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Een Tv is alleen handig voor DVD DIVX games
niet voor het standaard computerwerk daarvoor is de kwaliteit veel te slecht
:9 :9

Verwijderd

Op donderdag 01 maart 2001 22:47 schreef Sinclair het volgende:
Gewoon Office en zo op TV is vragen om hoofdpijn !!

Door conversie worden characters slecht leesbaar en je zit maar op een 50 Hz scherm.
leef jij in de stonage ofzow??? er zijn al lang 100hz tvs...

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 15:51

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op donderdag 01 maart 2001 16:40 schreef shotputty (oa) het volgende:
.....Hoe kan dat en waarom is een televisiebeeld op mijn monitor niet zo mooi als dat het op een tv er uitziet?....
Dat komt juist door de hogere scherpte van monitoren.. Dan kun je goed zien hoe brak het televisie signaal is :)... Bij tv's wordt het beeld meer gesmoothed (waziger).. Dit is ook de reden waarom bijvoorbeeld consolespellen op en emulator er minder uitzien dan op de tv...

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Op donderdag 01 maart 2001 20:56 schreef Mahena het volgende:
Koop een tv als je dvd's gaat kijken via je pc. Da's een stuk rustiger en groter om naar te kijken van een afstandje.

Als je dat niet doet kun je beter een monitor kopen.

[ps mode]

Vergeet dan niet om een langere tv-kabel te kopen, dat is best wel handig.
[non-ps mode]
hehe, niet als je mij bent en voor 500 gld een 21" kan aanschaffen :P

Dit kijkt heel relaxt

• corani
  • Laatst online: 05-10-2017

corani

__,,,_(^_^)_,,,__

Dat het televisiebeeld op een monitor slechter is heeft ook nog eens te maken met het feit dat een tv rommelt met je contrast en zwart-wit instellingen. Hoewel Philips dit onlangs heeft opgelost door een zelfde soort systeem in de monitoren in te bouwen :)
Op die manier kun je met de software een gebied instellen dat die TV codering moet gebruiken.
Schijnt leuk te werken, 'k heb het nog niet gezien :)

Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

Pagina: 1