Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

te lage upload- en download snelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de technische fiche van mijn internet abbo raadpleeg (belgacom skynet go), dan zie ik dat ik over 12Mbps download en 1Mbps upload snelheid beschik.
Nu, als ik iets upload dan is de snelheid doorgaans 56Kbps en niet 1Mbps. Bij downloaden het zelfde verhaal, ver onder de 12Mbps (maar dit ligt dan weer aan de downloadbron?)
Hoe komt het dat die snelheden bijlange niet gehaald worden? Ik zit op amper 150 meter van de belgacom verdeelkast.

Verwijderd

Bedoel je niet 560 kbps? Met 56 is totaal niet te werken lijkt me. Of is dat het geval bij jou?

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-11 08:55
Volgens mij haal je hier MBps en Mbps door elkaar. De laatste staat voor MegaBit en de eerste voor Megabyte. Nu gebruik je dus termen van snelheden die beide kunnen bedoelen en daar kunnen wij dus niks mee.

Kijk eerst eens even welke snelheid van de twee je bedoelt.

Verwijderd

Topicstarter
Op de belgacom datasheet staat Mbps en Kbps.
Ik heb overigens een speedtest gedaan de resultaten :
download : 3110 kbps
upload : 366 kbps

deze snelheden lijken mij toch ver beneden de beloofde snelheid?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2009 10:50 ]

Verwijderd

Nee, da's veel te weinig i.d.d.

Ik zou jhet om te beginnen eens navragen bij Belgacom zelf.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:35

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

danielkraak schreef op zondag 12 juli 2009 @ 10:44:
Volgens mij haal je hier MBps en Mbps door elkaar. De laatste staat voor MegaBit en de eerste voor Megabyte. Nu gebruik je dus termen van snelheden die beide kunnen bedoelen en daar kunnen wij dus niks mee.

Kijk eerst eens even welke snelheid van de twee je bedoelt.
Ahum. Dan moet je het zelf natuurlijk niet door elkaar halen. MB = Megabyte en Mb = megabit.

Rail Away!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Mad Marty schreef op zondag 12 juli 2009 @ 12:13:
[...]

Ahum. Dan moet je het zelf natuurlijk niet door elkaar halen. MB = Megabyte en Mb = megabit.
Dat is dus exact zoals Daniel zegt. NIet hij maar jij haalt ze door elkaar ;)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Is er op dat moment niemand in je huishouden bezig met (bijv.) Torrents? Dan kan je snelheid (up en down) nogal inkakken...

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2009 @ 10:49:
Op de belgacom datasheet staat Mbps en Kbps.
Ik heb overigens een speedtest gedaan de resultaten :
download : 3110 kbps
upload : 366 kbps

deze snelheden lijken mij toch ver beneden de beloofde snelheid?
Wat voor een speedtest? Dit is vreselijk inaccuraat. Pak dus een 100MB testfile van een snelle server. :)

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Van de belgacom site, misschien is dit de oorzaak:

(5) Als u niet bent aangesloten op Belgacom TV moet de Speed optie geactiveerd worden (via het gratis nummer 0800 22 800) om uw surfsnelheid te verhogen van 4 naar 12 Mbps.
Prijs van deze omschakeling : gratis voor Belgacom Internet Plus klanten, gratis voor nieuwe Belgacom Internet Go klanten tot 31/12/2009, € 50 voor bestaande Belgacom Internet Go klanten.

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Hoe kun je concluderen dat dit een inaccurate speedtest is? In elk geval ben ik het wel met je eens dat je beter een testbestgand van een snelle server kunt pakken.
XS4all heeft dat in z'n public FTP staan, geloof ik

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11 20:20

BHQ

Speedtest bij speedtest.net is behoorlijk accuraat.

Maarehm, 150 meter bij een 'verdeelkast' vandaan wil niet zeggen dat daar ook de ADSL apparatuur staat. Die kan gerust een paar kilometer verder staan.

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op zondag 12 juli 2009 @ 12:30:
Is er op dat moment niemand in je huishouden bezig met (bijv.) Torrents? Dan kan je snelheid (up en down) nogal inkakken...
neen
Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2009 @ 12:35:
Van de belgacom site, misschien is dit de oorzaak:

(5) Als u niet bent aangesloten op Belgacom TV moet de Speed optie geactiveerd worden (via het gratis nummer 0800 22 800) om uw surfsnelheid te verhogen van 4 naar 12 Mbps.
Prijs van deze omschakeling : gratis voor Belgacom Internet Plus klanten, gratis voor nieuwe Belgacom Internet Go klanten tot 31/12/2009, € 50 voor bestaande Belgacom Internet Go klanten.
Wat een schande dat hiervoor betaalt dient te worden... Maar goed zal morgen eens bellen.

Maar eerst een nieuwe speedtest doen, want de afgenomen test was met een bestand van 1MB.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

RolfLobker schreef op zondag 12 juli 2009 @ 12:18:
[...]

Dat is dus exact zoals Daniel zegt. NIet hij maar jij haalt ze door elkaar ;)
Lees de post van Daniel eens, hij heeft het over MegaBit en Megabyte. Exact verkeerd om.

* dion_b snapt niet wat hier zo moeilijk aan is, het SI-systeem kregen wij gewoon in 2e klas middelbaar :z

Oslik blyat! Oslik!

• Dysmael
Hij heeft de hoofdletters inderdaad verkeerd. Maar hij schrijft wel de laatste staat voor megabit :)

• Dysmael
dion_b schreef op zondag 12 juli 2009 @ 20:41:
[...]

Lees de post van Daniel eens, hij heeft het over MegaBit en Megabyte. Exact verkeerd om.

* dion_b snapt niet wat hier zo moeilijk aan is, het SI-systeem kregen wij gewoon in 2e klas middelbaar :z
* Dysmael snapt ook niet wat hier moeilijk aan is maar dit kregen we echt niet in de 2e klas middelbaar 15 jaar geleden ;)

edit: dit had bij de andere post gemoeten, solly.

[ Voor 5% gewijzigd door Dysmael op 12-07-2009 21:30 ]

• dutchminator
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-11 13:03
Ik zou hier toch eens met Belgacom over bellen. Een kennis van mij had ditzelfde probleem, zou ook bij moeten betalen, maar heeft met veel gezeur toch zijn beloofde snelheden gekregen zonder bijbetaling.

[ Voor 90% gewijzigd door dutchminator op 12-07-2009 21:38 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik zou inderdaad gewoon contact opnemen met de provider. Verder is dit meer iets voor I&H :)
Pagina: 1