Dubbele USB kabel Connector vragen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ierlandfan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-10 19:52
Wat ik bedoel is zo'n USB kabel die extra stroom kan leveren
Ook wel double y USB cable genoemd. (2x normale USB connector en meestal 1 miniUSB connector.

Daar zit volgens mij niets in en worden beide +en en beide -en verbonden en gaan met die banaan.
Klopt dat?

Voordat ik de "magische rook" ga laten ontsnappen leek het me wel even handig om dit voor de zekerheid even te vragen.

(Mijjn asus eee pc en een touchscreen+bluetooth gaan niet samen. Apart wel. Dit is vrijwel zeker een voedingsprobleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je zou even kunnen kijken hoeveel je USB controller totaal kan leveren (normaal is het dacht ik 500ma per poort), kan best zijn dat de eee gewoon niet voldoende kan leveren en zal je aan de slag moeten met een usb adapter.

Heeft die touchscreen geen eigen voeding?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op zondag 12 juli 2009 @ 00:23:
(normaal is het dacht ik 500ma per poort)
lees: bij 500mA brand je poort door, dat is slechts, als ik mijn natuurkunde goed herinner, 2.5 watt

dikke kans dat een touchscreen + bluetooth meer dan dat is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-10 12:10
Bovendien heb je officieel ook nog wat logica nodig om 500mA te mogen trekken van een poort. Er moet een USB device herkend worden die een hoger amperage aanvraagt.

Dat is officieel. Officieus komt die eis nog wel is te vervallen door Chineze invloeden... ;)

Overigens is 500mA volgens de specificaties de max. Echter, wederom door de invloed van goedkope Chineze USB ladertjes, is die max vaak nogal wat opgerekt. Ga je over het limiet heen, dan zal vrijwel iedere USB controller een melding aan het OS geven en de stroom afsluiten. Dat gezegd, helaas is dat geen deel van de standaard, waardoor er ook controllers zijn met fuses die niet gereset kunnen worden. (lees: doorbranden)

[ Voor 45% gewijzigd door Nijn op 12-07-2009 00:40 ]