Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hallo allemaal,

In mijn systeem heb ik 2x de Samsung Spinpoint F1 32mb 1TB zitten. De eerste geeft een access time van ongeveer 14-16 ms, maar mijn nieuwe geeft een accestime van 21 ms met HDtune! Is dit normaal? Is er iets aan te doen?

Edit: nu geeft hij zelfs 22.9 ms.

Met ook nog toevoegen dat toen ik de drive had ingebouwd en volledige format wilde doen de pc op 5% oid is uitgevallen omdat de powercable niet goed genoeg vast zat in de pc... Toen maar een snelle format gedaan. Maar dit maakt toch niet uit voor access time?

[ Voor 39% gewijzigd door Cobiwan op 11-07-2009 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:49

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wat heb je zelf reeds gedaan om de hardeschijf te controleren? Heb je bijvoorbeeld met de tooling van Samsung zelf de hardeschijf gecontroleerd? Daarnaast wat heb je geinstalleerd op de betreffende hardeschijf? Staat daar mogelijk je OS op, in een dergelijk geval kan het zijn dat de resultaten worden beinvloed omdat het OS ook de hardeschijf benaderd.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Oh sorry, het is echt een dataschijf en er staan alleen maar ISO's e.d. op... Heb nu met HDtune random access een paar keer getest en hier scoort de schijf wel in de meeste gevallen 14ms nok de eerste 4 tests (512, 4, 64kb en 1 mb). Denk dat t dus toch meevalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pazzje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 14:01
14ms een een normale waarde. De waardes van de fabrikant zijn altijd heel optimistisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
En wat als ie rond de 20 ms zit? Ene keert komt ie dus op 22 ms en als ik paar keer die random access test doe komt ie rond de 14 - 15...

[ Voor 62% gewijzigd door Cobiwan op 13-07-2009 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 20:11

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Vandaar dat het 'random' waardes zijn... niets mis mee dus.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Mijn andere Spinpoint haalt echter wel altijd 14 of 15 hoe kan dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 20:11

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Omdat geeneen schijf hetzelfde is...dat geldt btw ook voor de data die erop staat :)

Pas wanneer je twee identieke schijven hebt, inclusief exact dezelfde data-indeling kun je objectieve vergelijkingen maken.

Aangezien je tussendoor gewoon 14ms haalt, is er niks aan d ehand... toch?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Oke... Kan het trouwens kloppen dat een hardeschijf pas 'aan' gaat als hij daadwerkelijk wordt gebruikt? Het lijkt erop dat de dataschijf pas wat gaat doen als hij echt wordt gebruikt. Het duurt de eerste keer soms twee seconden o.i.d. en dan hoor je hem aan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

gokje, verschillende accoustic management settings op beide drives?

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Ik heb niets veranderd in ieder geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

kijk eens met hdtune of zo

en ook of je dezelfde firmwares hebt, verschillende firmwares, verschillende prestaties vaak.

bekijk je smart waardes etc etc

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Ah er zit idd verschil in de firmwares. Mijn oudste schijf draait 1AA0113 en de nieuwere draait 1AA0118. Zou dus daaraan kunnen liggen ja. Maar het is dus normaal dat een schijf gewoon niets doet als je hem niet gebruikt en even opstart als je er bijvoorbeeld een groot bestand op uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pazzje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 14:01
Ja dat kan,dat de schijf zich uitschakeld als hij niets te doen heeft. De eerste keer dat je hem dan aanspreekt duurt het wel langer voordat er iets gebeurt daar de schijf eerst moet opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:49

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

pazzje schreef op maandag 13 juli 2009 @ 23:27:
Ja dat kan,dat de schijf zich uitschakeld als hij niets te doen heeft. De eerste keer dat je hem dan aanspreekt duurt het wel langer voordat er iets gebeurt daar de schijf eerst moet opstarten
Dat klopt en dit is gewoon in te stellen in Windows met power management. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
In plaats van een nieuw topic te openen gebruik ik mijn oude...

Heb nu een WD Caviar Green 2TB, 64MB, SATA2 hardeschijf en die heeft dus ongeveer even veel latency als mijn 'langzamere' spinpoint F1. Dat terwijl het een 5400 rpm schijf is. Spinpoint staat het uit. Hoe kan dit?

De ene keer geeft hij wel iets van 13 ms aan, maar andere keren rond de 20.

kan een format helpen?
Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/2ebae6o.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door Cobiwan op 13-07-2010 17:08 ]

Pagina: 1