2 x hd 4850 in crossfire werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• ErtjeNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-05 22:02
Heb laatst een tweede hd 4850 toegevoegd aan het systeem, crossfire ingesteld.
niks aan de hand
uurtje later ofzo heb ik de crossfire gebencht in CCC en bij de tweede bench duurde het wat lang dus had ik het maar afgesloten. daarna veranderde mijn 2 beeldschermen in 2 kleuren (bruin en blauw). en de pc reboot zich zelf. toen hij opnieuw was opgestart was hetzelfde verhaal. 2 kleuren en reboot. toen heb ik de tweede kaart verwijdert, via configuratiescherm/software alle ati zooi verwijdert en daarna ccleaner eroverheen gehaald. vervolgens de laatste complete versie gedownload. opnieuw opgestart, driver geinstalleerd en de pc afgesloten.
kaart weer terug gezet en opnieuw opgestart. dacht ik het probleem hebben opgelost verder gegaan met normale stand van zaken einde van de avond afgesloten en de volgende dag bij het opstarten het zelfde probleem.

wie ken mij hierbij helpen?
alvast bedankt

Spec:

CPU: Intel Core 2 Duo E8400
Moederbord: Asus P5Q Pro
Geheugen: Kingston 2x2GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0
Videokaart: 2 x Asus Radeon HD4850
Hdd: 4 (3 * Sata & 1 * IDE)
Geluid: Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio
Voeding: NX-8050
Cosmos S

Verwijderd

heb je al naar de temperaturen van je graka gekeken? trekt je voeding een tweede graka?

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-04 14:14
Heb je er verder wel een Crossfire brugje tussen gezet? Niet alle fabrikanten leveren die mee, namelijk, maar die heb je wel nodig. Je kan er voor een paar euro een halen.

• ErtjeNL
de crossfire bruggetje zitten erop
ik had al links en rechts wat zitten te kijken er ik zag op de site van ati dat de crossfire 550 watt trekt en ik zit op 600 watt
hoeveel de rest van componenten trekt aan watts weet ik niet
ik vind het wel raar dat ik de hele dag met 2 kaarten ken draaien en als ik crossfire instel dat die dn raar begint te doen

zou het echt zo simpel zijn dat het de voeding is?

Verwijderd

ErtjeNL schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 22:32:
zou het echt zo simpel zijn dat het de voeding is?
Snap niet echt wat je allemaal zegt maar de voeding zou het wel aan moeten kunnen. ;)

• ErtjeNL
ik bedoelde dat het probleem gemakkelijk is op te losse dmv een nieuwe voeding
dus de voeding is het niet?

Verwijderd

99% zeker dat het wat anders is, want als het de voeding is zou je er last van hebben als de PC zwaar wordt belast.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2009 23:12 ]

• ErtjeNL
ik zal morge de videokaarten verwisselen en even kijken hoe dat afloopt

• ErtjeNL
zo dat is opgelost:P
ik heb eerst de kaarten een voor geprobeerd wat goed werkte
vervolgens heb ik de nieuwe bovenaan gezet en de ouder eronder crossfire erop geknald en het werkt na behoren.
wat nou het probleem was. geen idee mare het is opgelost
toch bedankt voor de reacties

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03-2025
misschien zat er 1 van de 2 (of beide) niet helemaal goed in het slot, of zat er vuil tussen etc. Dikke kans dat als je ze nu weer omdraait dat hij het gewoon weer doet.
Pagina: 1