Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internet valt weg, wordt ''alleen lokaal''

Pagina: 1
Acties:

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 05:41
Hoi,

Ik heb een ziggo alles in een abbonement (65 euro). Sinds twee weken valt internet regelmatig weg (ik heb gewoon bedraad netwerk). Soms kan die nog niet eens verbinding maken.
Het blijft alleen lokaal ipv lokaal en internet (voor de vista en win7 users, zie netwerkcentrum, je krijgt een rood kruis tussen huis en internet logo). Tevens staat er beperkte netwerk mogelijkheden.
Op alle pc's gebeurt dit en is dus geen software probleem van een netwerk kaart ofzo.

Wanneer ik de pc direct aansluit op de modem krijg ik het zelfde.
Ik heb geen flauw idee waar het aan ligt.

Help aub

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

DHCP in het modem nog aktief?
Netwerk kabels gecontroleerd? (is het CAT5 kabel? Zelf gemaakt of gekocht?)
Ziggo Modem/Router/Ding al uit en aan gezet?
Ziggo zelf al even gebeld?
Kabel tussen Ziggo Modem/Router/Ding en signaal overname punt in orde?
Splitter in orde?
Verbindingen in orde?
Firmware even bijwerken in Ziggo Modem/Router/Ding de oplossing?
Ziggo Modem/Router/Ding terug naar fabrieks instellingen de oplossing?

Zomaar wat dingen.

[ Voor 17% gewijzigd door remco_k op 11-07-2009 20:42 ]

Alles kan stuk.

• Kakulukia
remco_k schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 20:41:
DHCP in het modem nog aktief?
Netwerk kabels gecontroleerd? (is het CAT5 kabel? Zelf gemaakt of gekocht?)
Ziggo Modem/Router/Ding al uit en aan gezet?
Ziggo zelf al even gebeld?
Kabel tussen Ziggo Modem/Router/Ding en signaal overname punt in orde?
Splitter in orde?
Verbindingen in orde?
Firmware even bijwerken in Ziggo Modem/Router/Ding de oplossing?
Ziggo Modem/Router/Ding terug naar fabrieks instellingen de oplossing?

Zomaar wat dingen.
-DHCP server staat aan.
-kabel tussen modem en router is in orde. De andere kabels weet ik niet maar het lijkt me sterk dat 4 kabels allemaal kapot kunnen zijn.
-modem+ router al meerdere malen reset + factory reset gegeven
-signaal is goed. want als internet het doet werkt het met juiste snelheden, en we hebben gewoon tv verbinding
-splitter lijkt mij ook in orde
-firmware? het lijkt mij geen goed idee om de modems firmware te updaten. het is namelijk van ziggo.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:30

Haan

dotnetter

Wat zegt de Ziggo helpdesk?

Kater? Eerst water, de rest komt later

• jacklam
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:03
Als je internet is weggevallen, branden dan alle lampjes op je modem nog?

Ben zelf door Ziggo overgezet van Z3I naa AiO Extra, en kreeg dus ook het nieuwe Arris Docsis 3 modem. Na activatie hiervan kreeg ik inderdaad ook heel vaak een wegvallende verbinding voor mijn kiezen.

Bij een bezoek van een monteur is de bekabeling doorgemeten, en alles gecontroleerd. Hier was alles goed.

Wel wist hij me te vertellen dat er wat problemen zouden zijn met de nieuwe modems, en dat daarvoor een nieuwe firmware in de maak was. Wat de problemen waren, en wanneer die fitrmware uit zou komen wist hij echter helaas niet. Als ie uitkomt krijg je deze echter automatisch binnen in je modem.

• Kakulukia
De ledjes branden zoals het hoort (dus alleen de link led knippert de rest brandt continue).

Ik krijg zelf verbinding met internet door softwarematig mijn netwerkadapter uit te schakelen, en weer in te schakelen. Maar dit werkt alleen op mijn pc, op de andere pcs doet internet wanneer die zin in heeft en werkt die truc niet.

Ik heb ziggo niet gebeld maar ik denk niet dat ze mij wijzer kunnen maken. Want die stappen die ik moet doen, wat ze gaan vertellen, heb ik al gedaan....

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 22:12

lordsnow

I know nothing

Op het moment dat de verbinding weg valt, en je opent de webinterface van de router - geeft deze dan aan of de router zelf wel verbinding heeft met internet, of niet?

Op het moment dat de verbinding weg valt, en je opent de webinterface van het modem - geeft deze dan aan of het modem zelf wel verbinding heeft met internet, of niet?

[ Voor 30% gewijzigd door lordsnow op 12-07-2009 15:06 ]

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:54

Lulukai

God's gift to women

(Ik heb Tele2 en net hetzelfde probleem, alle dingen die al aangekaart zijn heb ik gecontroleerd en zijn in orde. Ik vond het zelf nogal een duister probleem, ben dus benieuwd naar de oplossing)

.

Pagina: 1