Help! Prullenbak vol met belangrijke bestanden geleegd..

Pagina: 1
Acties:

• fabulaus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-08 14:30
Zoals de titel al doet vermoeden.. Ik heb per ongeluk een verkeerde map met bestanden de prullenbak in gesleept en de prullenbak geleegd! Is er nog een manier om die bestanden terug te krijgen of kan ik het vergeten?

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-12 14:03

lasharor

7 december 2004

Timemachine?

• fabulaus
Ja dat was ook het eerste waar ik aan dacht! Maar heb hem net uit de doos gehaald en time machine blijkt standaard niet aan te staan..

Edit: Is er iets mogelijk met het schijfhulp programma?

[ Voor 18% gewijzigd door fabulaus op 11-07-2009 20:31 ]

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-12 08:45

Hokkie

Hello

Nee, geen backup en alles uit de prullenmand = weg!

Geen mogelijkheid om je bestanden terug te krijgen!

Maar euh... je hebt hem net uit de doos, dus op een één of andere manier heb je bestanden op je mac gezet, heb je die gegevensdrager niet meer?

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-12 15:40
Don't worry, be a Mac user
:+

Verder denk ik dat je niet goed gezocht hebt. Eerste hit op google die ik even doorgescand heb ziet er veelbelovend uit. Vooral nu niets meer doen op je mac behalve deze guide volgen.

http://www.squidoo.com/recovertrashmac

• fabulaus
Zal de situatie even beter uitleggen..

Heb mijn nieuwe macbook pro 13 inch gister gekocht en vandaag even een firewire 400 naar 800 kabel gehaald om de gegevens van mijn "oude" witte macbook naar de nieuwe te zetten.
Eerst heb ik het met de migratie assistent geprobeerd maar op die manier werden mijn foto's en muziek niet naar wens op mijn nieuwe pro gezet dus heb ik de pro helemaal leeg gehaald en voorzien van een clean install.
Toen ik vervolgens finder opende zag ik in de "alle foto's" map nog allemaal foto's staan. Ik dacht dat de clean install deze niet weg gehaald had dus ik heb ze naar de prullenbak gesleept en de prullenbak geleegd.
Ik had echter mijn oude witte macbook nog aangesloten met firewire dus blijkbaar heb ik via mijn pro de foto's van mijn witte verwijderd.
Ik ben nu bezig met stellarphoenix (via google) om mijn harde schijf te scannen en hoop op die manier wat terug te vinden. Mijn schoolbestanden zijn gelukkig gespaard gebleven maar ik mis wel zo'n 60% van 3 jaar vakantiefoto's e.d.

Edit: Op welke mac kan ik eigenlijk de bestanden terugvinden? Ze stonden op mijn witte mac, maar zijn via de trashcan van mijn pro verwijdert.

[ Voor 6% gewijzigd door fabulaus op 11-07-2009 21:58 ]

Verwijderd

Hokkie schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 21:19:
Nee, geen backup en alles uit de prullenmand = weg!

Geen mogelijkheid om je bestanden terug te krijgen!

Maar euh... je hebt hem net uit de doos, dus op een één of andere manier heb je bestanden op je mac gezet, heb je die gegevensdrager niet meer?
Heel erg leuk maar niet waar, zelfs na een low format is de data terug te halen.
Zoek eens een data recovery progje op, zoals stellar of easeus.

Succes.

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-12 22:04

Lulukai

God's gift to women

fabulaus schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 21:55:

Ik ben nu bezig met stellarphoenix (via google) om mijn harde schijf te scannen en hoop op die manier wat terug te vinden. Mijn schoolbestanden zijn gelukkig gespaard gebleven maar ik mis wel zo'n 60% van 3 jaar vakantiefoto's e.d.
Je geeft zelf al de oplossing, een recovery tooltje gebruiken en hopen op een goed resultaat.

.

Pagina: 1