Gesloten koptelefoon voor tijdens het drummen (ervaringen)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:44
Hallo mensen,

Ik kom even wat ervaringen vragen mbt gesloten koptelefoons.
Ik ben drummer en af en toe wil ik nog wel eens met muziek mee spelen. Nu heb ik goedkope in-ears die de omgevingsgeluid echt maar minimaal dempen waardoor ik OF volume flink omhoog moet krikken met kans op gehoorschade, OF geforceerd zacht spelen en de snare op pannenkoeken-mode. Beide zie ik niet echt zitten.

Nu heb ik al wat rond gekeken op het internet naar wat gesloten koptelefoons maar ik heb echt geen idee waar ik nou precies op moet letten. Wat is goed, en wat is slecht? In principe hoeft het geluid niet te klinken alsof ik in een concertzaal sta, maar hij moet wel (met zo min mogelijk geluidsvervorming) geluid flink dempen.

Uiteraard heb ik zelf wel al even op het internet rond gezocht en kwam ik de koptelefoons van Vic Firth tegen. De Vic Firth SIH1 kost 66 dollar, en zouden het geluid met 24 decibel moeten dempen. Iemand enige ervaring met deze? En zitten hier toevallig nog meer drummers die met koptelefoon spelen? :-) Ben erg benieuwd wat voor koptelefoons (of inears) andere drummers gebruiken en hoe de ervaringen daarmee zijn.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:40

CyBeRSPiN

sinds 2001

Gewoon een goedkopie koptelefoon op maximaal volume, en dan oordopjes in (bijv. Alpine Musicsafe), werkt perfect.
Je hebt dan waarschijnlijk wel een versterker nodig (ipv bijv je iPod los op de koptelefoon) om het volume hoog genoeg te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
De reden dat ik een gesloten koptelefoon wil is zodat ik het volume juist wat lager kan houden.. ;)
Heb ook al in de pricewatch de reviews gelezen van wat koptelefoons maar niemand spreekt over het aantal decibel dat een gesloten koptelefoon dempt. :( Daarom kwam ik hier maar eerst om advies vragen omdat ik niet blindelings wat wil kopen om er vervolgens achter te komen dat hij voor geen meter omgevingsgeluid dempt. :P

[ Voor 62% gewijzigd door WernerL op 12-07-2009 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:56
Waarom geen goede in-ears zoals Shure of Etymotic? Die dempen ook goed, zeer waarrschijnlijk beter dan gesloten koptelefoons.

Ik heb een tijd shure e3c in-ears en alpine in-ears gebruikt. Die alpine klint nergens naar en is nog gammel ook, demping is wel in orde. De shure klinkt veel beter en het comfort is naar mijn mening ook goed. Beide gebruikte ik tijdens repetities en optredens om samples en aanvullende beats/click te horen. Momenteel geen samples, dus gewoon oordoppen.
Vroegah gebruikte ik simpele, goedkope gesloten phones van philips o.i.d. maar dat is al 20 jaar geleden ofzo.
Ik heb ook nog een paar technics DJ headphones, die isoleren goed, gaan ongezond hard (3500 milliwatt, oftewel 3,5 watt rechtstreeks op je trommelvliezen...) en zijn ongeveer net zo duur als de shure. Ik gebruik deze eigenlijk nooit voor drummen, maar dergelijke phones kunnen wellicht een optie zijn. Als je een beetje zweet en beweeglijk bent achter je kit zou ik dit soort phones overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:24

BCC

Sennheiser heeft erg prettige om oors voor studio werk. Zoiets:
http://www.sennheiser.com...dphones_502765?Open&row=2

Maar de enige manier om er achter te komen wat goed is, is zelf luisteren. Ben je al bij een goede audiozaak langs geweest?

[ Voor 26% gewijzigd door BCC op 12-07-2009 21:46 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-09-2022
Is dit iets? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-07 12:58

Barrycade

Through the...

En oorkappen met 3,5 mm jack ? Én gehoorbescheming voor je drum kwaliteiten ;) en mogelijkheid tot luisteren van muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
Afgezien van wat ik hierboven al schreef zou ik gewoon eens een goede, uitgebreide muziekwinkel binnenstappen. Die hebben vragen als deze al wat vaker bij de hand gehad. Een gewone audiozaak zie ik hierin niet zinvol adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
Voor goede in-ears ben je natuurlijk al snel een paar honderd euro kwijt. Het gaat er mij atm slechts om dat ik met muziek mee kan drummen. On stage heb ik speaker monitoring en tijdens repetities gaan de gitaarversterkers hard genoeg dus heb ik geen monitoring nodig. :-)

Mocht ik ooit zover met mijn band komen dat we studio opnamens kunnen maken en ik wat vaker op het podium zat zou ik zo'n investering wel kunnen doen maar ik vraag me af of het op dit moment het geld wel waard is als je kijkt naar waar ik het eigenlijk voor ga gebruiken op dit moment.. :P

Ik heb er ook al aan zitten denken om gewoon een anti-herrie-koptelefoon te kopen, die zijn niet zo duur. Kan ik daaronder mijn huidige goedkope in-ears doen.. :+

Maar toch eens een winkel binnen lopen is mischien ook nog wel een idee.

[ Voor 4% gewijzigd door WernerL op 12-07-2009 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
Ik weet niet of dit werkt voor dit doel maar is een "noise-canceling headphone" niks voor jou. Heb zelf alleen ervaring met open hoofdtelefoons. Maar het kwam in me op, dus dacht vermeld het even.

http://raptr.com/Doppert/about

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-07 14:28

Roytoch

Nietes

Zoals littlejoannes al zei, iets als dit?. Heeft ook een 'modische uitstraling' volgens de site... je kan er gewoon oordoppen indoen.

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:12
en als je nou gewoon geluidsdempende oordoppen indoet, daar een koptelefoon over? dan maakt het volume niet zoveel uit en hoor je het nog steeds goed en klinkt het niet als een pannenkoek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-07 20:18

mr.paaJ

generatie cmd+z

Ga langs bij een een muziek zaak. Feedback is een bekende die best een leuk aanbod hoofdtelefoons heeft, volgens mij ook gewoon in combinatie met een drumstel om zelf te testen.

voor Full-Size hoofdtelefoons kun je kijken naar:
Sennheiser HD25-1 / HD280, BeyerDynamic DT770 of AKG K271S(/272HD).

Heb zelf hiervan de HD25 en K271 gehoord (maar niet in een drum situatie) en die isoleren heel behoorlijk.

Vaak zie je dat muzikanten on stage van die In-Ear doppen gebruiken.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215257

consolefreak schreef op maandag 13 juli 2009 @ 00:24:
en als je nou gewoon geluidsdempende oordoppen indoet, daar een koptelefoon over? dan maakt het volume niet zoveel uit en hoor je het nog steeds goed en klinkt het niet als een pannenkoek :P
Of andersom, in ear oordoppen en er een bouwvakkerskoptelefoon eroverheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
Anoniem: 215257 schreef op maandag 13 juli 2009 @ 00:43:
[...]

Of andersom, in ear oordoppen en er een bouwvakkerskoptelefoon eroverheen
Dat lijkt mij tamelijk zinloos; fatsoenlijke in-ears dempen namelijk meer dan goed. Een bouwvakkerskoptelefoon maakt waarschijnlijk dat je en je drumkit zo ongeveer niet meer hoort en dat het draagcomfort snel richting nul gaat vanwege de druk op je hoofd.
Fatsoenlijke in-ears hoeven overigens helemaal geen honderden euro's te kosten. De geluidsdemping wordt er niet perse beter van, maatdoppen uitgezonderd, de geluidskwaliteit natuurlijk wel. Maar ook in-ears van rond de 100 euro leveren een best leuk geluid. En met de juiste foams of sleeves kun je een prima isolatie bereiken. Met de standaard in-ears van sony, creative of sennheiser gaat je dat in ieder geval niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-06 14:51

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

ik heb deze dingen, kosten geen drol en dempen zo ongeveer al het omgevingsgeluid. bovendien krijg je een stuk of 10 verschillende rubbertjes mee zodat je de vorm ook nog aan kunt passen aan jouw oren.
Pagina: 1