Toon posts:

2x of 1x pci-express

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

heb vandaag een GX-260X-adjf graf.kaart gekocht maar dit ding heeft 2 pci-e voedingskabel
aansluitingen. Mijn 500W voeding heeft slechts 1x pci-e kabel.
Werkt deze kaart niet op 1 pcie kabeltje? kan ik door middel van een splitter of iets dergelijks van 1 pcie narr 2 gaan en aansluiten of overbelast ik dan de kaart of kabels?
Iemand enig idee......hellup!?

Groet ...Joël

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Er zijn 2x 4pins Molex >> 1x 6pins PCI-E PEG verloopstukjes.

De kaart gaat het niet doen met maar 1 aansluiting, niet tijdens het gamen in iedergeval.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-05 22:34

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat wiethoofd zegt. Vaak wordt een 2x Molex naar 1x PCI-E kabeltje bij nieuwe videokaarten geleverd, tenminste wel bij alle AMD kaarten die ik de laatste jaren heb gehad, hij zat niet bij mijn 8800GTS die ik eerder had, echter. Misschien dus een nVidia ding.

Overigens zal ik wel opletten met zo'n stukje als je een multi-rail voeding hebt, of een kwalitatief wat minder merk (sweex, trust, qtek, merkloos), de GTX260 kan zwaar zijn. Ik weet niet wat de rest van je PC doet, maar probeer die videokaart op een rail te krijgen waar niet zoveel belasting op zit.

Verwijderd

Topicstarter
Deze kaart heeft 2x 6 pins aansluitingen, ik kan er dus 1 verloopstuk halen die van 1 kabel naar 2kabels vertakt?... wordt de kaart of kabel dan niet overbelast?

Verwijderd

nee andersom juist: van 2x 4pins molex naar 1 6pins PCI-Express voedings kabel.

Bijvoorbeeld bij Salland.eu (kon zo even geen vinden in de T.net pricewatch)
http://www.salland.eu/pro...6-pins-20-cm-ak-3217.html

Maar let inderdaad wel op hoe de rails in je voeding zitten zodat je deze niet overbelast. 500w op 2 rails is eigenlijk vaak maar 2x 200w + 100w op 3.3v en 5v. Op het etiket van je voeding staat vaak je maximale belasting omschreven per rail en voltage. Videokaarten lusten vaak wel een ampere of 18 op 12v en je CPU/Mobo ook.