Toon posts:

Beeldscherm laptop eisen, realistisch?

Pagina: 1
Acties:
  • 303 views

Verwijderd

Topicstarter
Is het realistisch dat ik op zoek ben naar een (nieuw model) laptop waarvan het beeldschem aan de volgende eisen voldoet:

- Niet groter dan 16"
- Geen breedbeeld
- Mat beeldscherm (dus geen brightscreen o.i.d.)

Misschien iemand die mij op weg kan helpen door wat modellen te noemen die aan bovenstaande eisen voldoen (max. € 800,-), of is het onbegonnen werk een laptop te zoeken die aan bovenstaande eisen voldoet?

Ik zie door de bomen het bos niet meer, en kan op veel websites ook geen informatie vinden over wel/niet mat beeldscherm.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11-2025

Wiethoofd

Broadcast TOM

Tegenwoordig zijn alle laptops van ≤15,4" uitgerust met een breedbeeldscherm. Matte schermen hebben de EEE PC's ook, dus dat is geen onrealistische wens.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:15
Hij vraagt volgens mij om een "niet breedbeeld", dan wordt het volgens mij toch al gauw iets minder realistisch.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
Dat zou zeker moeten kunnen inderdaad, ik zou zelf beginnen om eens langs te lopen bij lokale computerboeren, vind ik over het algemeen overzichtelijker voor een eerste indruk dan vergelijkingssites.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik, toen ik laatst voor mijn vriendin aan het kijken was, weinig matte beeldschermen heb gezien op laptops die groter zijn dan 10 inch.

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Niet alle laptops met een 15,4" scherm zijn breedbeeld:
http://h10010.www1.hp.com...5549-3781677-3825338.html

Helaas wel buiten de prijsrange van de TS.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 19:49:
Niet alle laptops met een 15,4" scherm zijn breedbeeld:
http://h10010.www1.hp.com...5549-3781677-3825338.html

Helaas wel buiten de prijsrange van de TS.
1680x1050 lijkt me anders aardig breedbeeld hoor :z Waarschijnlijk bedoelde je glanzend scherm. Mijn moeder heeft onlangs een niet-glanzende wel-breedbeeld laptop besteld bij Dell. Daar geeft ik de TS nog de meeste kans aangezien die dingen built-to-order zijn.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:29
Welkom op GoT!

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat laptops uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van CSL Notebook Buy Guide. Ook de NBBG (te vinden in de CSL) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua notebooks.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goede laptop. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.