• Ghariq
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:50
Ik heb gisteren een nieuw moederbord van iemand overgenomen via Tweakers.net. Dit bord, Asus P5K-E, was nieuw als vervanging aan hem aangeboden.
Vandaag heb ik alles aangesloten en bij de eerste boot kreeg ik geen beeld en reageerde de toetsenbord ook niet. Ik heb toen de videokaart in de andere slot PCI-E 16x gestoken wat ook niet hielp. Toen heb ik de CMOS gereset en opeens begon alles het normaal te doen. Helaas was dat van korte duur, want na een frisse windows installatie, toen windows updates aan het downloaden was doet de computer het niet meer. Net als vanochtend is geen beeld en de toetsenbord, te zien aan de num lock, doet het niet. Bovendien werkt clear CMOS nu ook niet.
Heeft iemand dit wel eens mee gemaakt? Is het bord stuk en moet het opgestuurd worden?
De specs zijn als volgt:
Asus P5K-E, nieuw
C2D E6600, 2 jaar oud
4 x 1 GB SuperTalent 800 Mhz geheugen
Club3D x1600 grafische kaart

Mijn vorige moederbord, Asus P5W DH Deluxe was net kapot gegaan. Ligt het aan Asus of is het gewoon pech?

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Begin eens met volledige specs op te schrijven.

Er zit nog meer in die PC dan alleen een moederbord, cpu, ram en gpu.

Verder raad ik je aan om de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen. Je kunt daar alle stapjes een voor een aflopen, maar als ik jou was zou ik in ieder geval eerst eens zo kaal mogelijk uitproberen en kijken of het probleem dan ook optreedt. Vervolgens wordt het onderdelen vervangen tot het probleem niet meer optreedt.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:42
heb je de meest recente BIOS er op staan?

Desktop | Server | Laptop

• Ghariq
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:50
Update, ik heb de geheugen repen eruit gehaald, behalve die in A1. Toen startte de computer. Nu heb ik ze alle 4 in gedaan en doet het systeem het weer. Ik run zo een MEMTest 86 (v3.4). Kijken wat eruit zal komen.

andere specs:
HD 1: WD Raptor 74 GB
H2 en 3: WD Caviar RE 320 GB
Voeding 580 Watt Recom

En wat de Bios betreft: Nee, ik heb niet de meest recente BIOS op staan, denk ik.

• Khatarian
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:58

Khatarian

Omdat regen meestal valt...

bios update zou soms wel willen helpen

Intel i9 9900K || Gigabyte Aorus z390 Ultra || MSI Aero RTX 2080 || 32 GB DDR4 || Samsung Evo 970 1TB

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:42
of probeer even je rambankjes schoon te maken, ik had laatst een aantal bsod's na vervanging van mijn ram met ander (reeds gebruikt ram) van mezelf. Even de bankjes eruit gehaald, schoon gemaakt met een doekje en toen er weer in. sindsdien geen problemen meer gehad.

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1