Windows Server 2008 R2 heeft geen internet/netwerk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanland
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:47
Ohai mede-Tweakers,

Ik heb zojuist Windows Server 2008 R2 (vanaf nu ff WS2008R2) op mijn VMware Server 2.0 laatste versie. Alles is gewoon normaal geïnstalleerd - gewoon alles zijn gang laten gaan, maar nu is er een probleem ontstaan.
Als WS2008R2 opstart, dan zie ik het iccon rechtsonder, bij de klok, met een uitroepteken. Vervolgens op internet proberen te gaan, wat uiteraard niet lukte - ja die i-net beveiliging dinges uitgezet. Even later kwam WS2008R2 nog met het bekende IP adres conflict.

Wat kan nou het probleem zijn? Want ik heb gewoon een "Bridged" verbinding met voor de rest geen speciale dingen o.i.d.

RobIII: Ik probeer als ik wil stoppen met mijn auto ook altijd de sigarettenaansteker, de airco, 3 radioknoppen en de binnenverlichting en dan de rem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Had ik ook met een bridge verbinding en er was niks meer bezig, moest toch voor weer een reinstall gedaan, nooit meer bridge verbinding gemaakt nu zonder problemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:20
Xanland schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 18:17:
Even later kwam WS2008R2 nog met het bekende IP adres conflict.
Wat bedoel je daarmee? En is dat niet gewoon je probleem: een ip adres conflict?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanland
@DJ-Visto: Heb ik ook al geprobeerd, maar heeft helaas ook niet geholpen. Na install tevens ook reg en schijf cleaned voor zekerheid, steeds herstart tussendoor. Maar nu nog steeds zelfde probleem. :(

@StevenK: Ja, maar het vreemde is dat als ik een IP hardcoded instel (waarvan IP zeker weten vrij is) - dat ie dan ook niet werkt. :S

Liefst wil ik gewoon dat het werkt d.m.v. zonder router of PC restart.

RobIII: Ik probeer als ik wil stoppen met mijn auto ook altijd de sigarettenaansteker, de airco, 3 radioknoppen en de binnenverlichting en dan de rem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 08:51

@r!k

It is I, Leclerq

Ipv6 uitzetten? Heb wel vaker gehoord dat dit voor vage netwerk problemen kan zorgen idnien dit niet geconfigureerd is maar wel aan staat.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wel in je VMX op z'n minst de e1000 gezet?\
Scheelt al een boel namelijk in de default ondersteuning in VMware - overigens draait 2008R2 prima in Vmware, of het nou bridged, NAT of hostonly netwerk is dus ik denk dat je ergens een config fout hebt staan.

Niet toevallig mac-cloning gebruikt in VMware?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanland
Bedankt nog voor de antwoorden, intussen er druk mee bezig geweest en uiteindelijk gevonden wat het was.
Namelijk: verkeerde werkgroep (wat volgens mij niets uit mag maken) ingevuld, dus internet en netwerk werken nu dus gelukkig.

Heb nu wel als DC geconfigureerd, maar heb een DNS probleem. Denk ik handiger om nieuw topic over te openen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

#define DNS probleem - al lijkt het me verstandiger dat je eerst gaat zoeken op het forum of de HOWTO sectie doorneemt want DNS configs zijn nogal essentieel voor een goede werking van je AD zeg maar :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1